a Bieber dream, Chapter 73

- Jolina.. Jag vet inte! Det kom så plötsligt, och det är bara inte att åka ner till Sverige.. Det tar 14 timmar! Plus att jag inte ens träffat Justin's mamma? Sa mamma och jag nickade förståendes. Så kom jag plötsligt på en super idé.

- Men ni kan ju träffas imorgon? Jag och Justin ska göra något så kan du ju bjuda över hans mamma med? Så kan ni prata?.. Mamma skulle precis öppna munnen men så slås dörren upp i hallen och det jag ser är ingen vacker syn. Nu kommer det bli bråk.. på riktigt..

Pattie och Justin för några år sedan.
Jag ser hur mamma vänder blicken mot dörren och in kommer pappa och hans "Nya tjej". Fan, var dom tvugna att komma nu? Jag ser hur mamma blir helt orolig och ställer sig upp.
- Du har ingen rätt att vara här! Du har sagt att du ska lämna oss ifred tills den 27 December! Skrek hon medans hans "nya tjej" bara stog där och flinade.
- Nej! Men jag har rätt att hämta min dotter! Skrek han och jag kände plötsligt för första gången i mitt liv hur jag blev rädd för min egna pappa. Jag tog ett steg bakåt och kollade oroligt på mamma.

- Nej.. Jag vill stanna hos mamma. Sa jag tyst.

- Va? Sa han och jag kollade sen upp. Jag var väldigt sur på pappa och har inte pratat med han sen den dagen mamma berättade att han hade varit otrogen och att det var därför han alltid kom hem så sent.

- Du hörde precis vad jag sa! Jag vill vara kvar hos mamma! Jag vill inte vara med dig och din fula tjej! DU VAR FÖR I HELVETE OTROGEN TROTS ATT DU HAR 2 FUCKING BARN! Sa jag och det sista nästan skrek jag. Jag gav en arg blick mot pappa och sprang sen upp på mitt rum. Jag la huvudet i kudden och skrek så högt jag orkade. Jag kände hur tårarna rann ner från kinden.. Pappa har förstört mitt liv.. Jag hörde hur dom skrek och hade sig där nere och plötsligt stängs yterdörren. Det blir hellt tyst i hela huset och jag blir lite orolig. Jag kollade upp mot dörren och plötsligt kommer mamma in i rummet. JAg satte mig mot vägen och drog upp knäna och lutade huvudet mot mina knän. Hon kom och satte sig på sängkanten och smekte min kind lite lätt.

- Det är ingen fara.. Om du vill bo här, så får du det.. Sa mamma och jag kollade upp. Jag trängde fram ett litet leende och mamma log tillbaka.

- Jag vill bo med dig.. Jag hatar, hatar och hatar pappa! Sa jag och kramade om mamma.

- Älskling, säg inte så.. Sa mamma men jag svarade inte. Ska vi ha pyamasparty? Sa mamma tillslut och jag log lite för mig själv. Jag skakade på huvudet och skratta till lite.

- Jag? Ha pyamas party med dig? Haha, skulle inte tro det! Sa jag och flinade lite mot mamma. Hon skratta till lite och gick sen ner igen. Jag log lite för mig själv och tog sen upp mobilen. Jag smsade Justin och berättade lite om kvällen, allt om att jag och mamma kommer hem till Justin och Pattie, till att pappa och hans flickvän kom hit och ja allt som hände. En halv minut senare fick jag ett sms från justin:
''Låter bra att ni kommer imorgon och nu hoppas vi på det bästa! Detdär med din pappa är bara sjukt, du ska aldrig behöva träffa honom om du flyttar till mig, det lovar jag dig!''

Jag log för mig själv när jag läste smset, han var för underbar, jag smsade tillbaka ett sms som det stog ''tack för du finns älskling, jag älskar dig och nu ska jag sova, puss♥''

Jag la ifrån mig mobilen, släckte lampan och somnade fort därefter..

JUSTINS PERSPERKTIV

Efter att Jolina smsade mig att hon skulle sova så la jag undan mobilen och gick ner till mamma som satt i soffan och kollade på tv..
- Mamma?
- Ja gubben?
- Tack så mycket! sa jag och log
- För vadå?
- För att du låter Jolina bo hos oss, ja om hon nu får bo hos oss!
- Men lilla gubben, jag vet hur mycket Jolina betyder för dig och om det blir något fel så har hon sin pappa här också! sa mamma och smekte min kind, när hon nämnde Jolinas pappa så fattade jag att detta var seriöst, inget fick gå fel nu, men det ska jag se till att det inte gör!
- Vad tänker du på? avbröt mamma mig mitt i mitt tänkande
- Jo.. asså.. eh.. ja.. asså jolinas pappa.. liksom..
- JUSTIN UT MED SPRÅKET! röt mamma
- Jo, asså Jolinas föräldrar ska skiljas som jag har berättat och dom bråkade för en timme sen ungefär och jag tror inte Jolina vill träffa sin pappa igen efter det..
- Justin, du förstår hur allvarligt detta är? Tänk om ni bråkar? Var ska stackars Jolina bo då?
- Men vi kommer inte bråka, mamma snälla ändra dig inte nu! sa jag och började nästan gråta
- Jag ändrar inte mig Justin, jag lovar.. men du måste vara försiktig för det är ju inte så att ni inte bråkat förut.
- Jojo, jag vet.. men det kommer bli bra jag lovar!
- Bra, gå upp och lägg dig nu, sa hon och pussade mig på pannan
Jag gick upp och borstade tänderna och sen la mig, jag tänkte fortfarande på Jolina, hur allt skulle bli annorlunda, men jag gillar det, jag älskar henne så jag är villig och göra allt för henne och ingenting ska gå fel nu! Jag somnade i mina tankar om Jolina..
JOLINAS PERSPERKTIV

Nästa morgon vaknade jag av att mamma kom in och skakade mig lätt.
- Jolina, klockan är 12, du borde gå upp, jag har pratat med Pattie och vi ska dit halv 2.
- mm..ja.. ge mig 5 minuter! mumlade jag
Mamma sa ingenting utan reste sig bara och gick ut, jag kunde inte somna om så istället steg jag upp och gick direkt in i duschen, efter 20 minuter hade jag piggnat till och gick till garderoben och valde någonting och ha på mig, eftersom det var jul om 3 dagar så var det ganska kallt ute, men idag sken solen fast det var fortfarande snö ute. Jag tog ett par mörka jeans, ett turkos färgat linne och en vit tight långärmad tröja över, jag lockade håret lite och satte upp luggen i en fläta. När jag sminkat mig så gick jag ner till mamma som hade gjort frukost, ägg och bacon!
- Godmorgon sömntuta, sa mamma och skrattade lågt
- Godmorgon kocken!
- Haha, var det så gott?
- Det vet du att det är! sa jag och log
- Som sagt pratade jag med Pattie och vi ska dit halv 2 som sagt, jag märker att du är färdig så jag springer upp och klär på mig medans du äter upp.
- Låter bra!
Jag sträckte mig efter fjärren till tv:n och satte på MTV, det fanns ingen speciell anledning till att sätta på tv:n egentligen, jag orkade bara inte sitta i tystnaden. När jag ätit upp så plockade jag undan min tallrik och gick sen upp på mitt rum för att smsa Justin, men såklart hade han redan hunnit före:
''BABY! hörde att ni kommer hit om en halv timme? saknar dig som fan, skynda er!''
När han sa skynda er så ropade jag på mamma, och hon var färdig om 2 minuter.. min mamma måste alltid ta sådär överdrivet lång tid på sig! Sålänge satte jag mig vid datorn och kollade min twitter, facebook hade jag slutat kolla på sen flera stycket fått reda på att jag och Justin var tillsammans och nu bara bombar dom mig med vänförfrågningar och meddelanden!
Äntligen var mamma färdig så vi kunde gå, vi låste och gick mot bilen, jag satte mig där framme och frågade mamma
- Mamma, det är ganska stor chans att jag får flytta till Justin va? sa jag och nickade mot henne som ett sätt att säga ''säg ja'' på
- Jolina jag vet inte, vi får se..
- Vadå är det på grund av pappa eller?

I'M BACK?! Haha, jag (elma) har varit borta i några dagar om ni inte märkt det, men nu är jag tillbaka igen och det är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ skönt med lov haha!
KOMMENTERA!

Postat av: evelina

skitbra! en till ikväll?! snälla? :D eller 100 till

2010-12-22 @ 20:08:52
Postat av: Julia

BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST! Hoppas hon får bo hos Justin :D

2010-12-22 @ 20:28:03
Postat av: Anonym

SNÄLLA MER!!!!!

2010-12-22 @ 20:44:49
Postat av: Anonym

hahah, YEEEEEEAH!!!!:D Och jättebraaaa!!!!:D

2010-12-22 @ 21:14:03
Postat av: Anonym

snälla meerr ikväll :) och hon måste få bo hos justin :D

2010-12-22 @ 21:50:01
Postat av: frida

snälla meeer ikväll??:):) skit bra!!:)

2010-12-22 @ 22:17:32
Postat av: Julia ♥

Jättebra !! ♥ meeer ! vad kommer hända !? :D

2010-12-23 @ 00:03:09
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: Sofia

Jätte bra !! Snäääääääälla meeeeeeer !! Åhh dom MÅSTE flytta tsm !!

2010-12-23 @ 13:47:21
Postat av: Liza Aziz

Hejsan det finns också noveller på min blogg checka in :)

http://movieadvice.blogg.se

kommentera gärna ;)

2010-12-23 @ 17:11:16
URL: http://movieadvice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: