The Diary of my life - Chapter 3

Förra delen: Jag slängde väskan i ett hörn och backade mot soffan och slängde mig på den men det var inte riktigt i soffan jag slängde mig utan på någon.

 

- Aj! Pep någon till under mig .

 

Jag reste mig upp så fort som möjligt och stirrade på tjejen som satt där.

- Uhm? Mumlade jag tyst och kollade på Ryan och sedan på Chaz med en osäker blick.

- Juste, detta är Carter, vår vän, som jag sa skulle vara här?

Jag nickade och skrattade genererat samtidigt som jag vände mig om mot henne och log.

- Vänta vänta, Justin Bieber?!




Jag log halvt och förväntade mig ett utbrott men hon log bara och vände sig sedan om för att fortsätta kolla på tvn.

- Uhm.. Carter, vågar du möta oss på xbox? Frågade Chaz och flinade mot henne. Hon kollade först på Chaz sedan Ryan och till sist mig.


- Visst, sa hon och gjorde plats i soffan.

Jag skulle precis sätta mig när Ryan drog med mig in i köket.


- Justin, jag gillar verkligen Carter, sa han och spände blicken i mig. Jag vände mig om för att se om Chaz eller Carter hörde men dom var helt insatta i spelet.

- Gulligt! Sa jag med ett skratt.

- Ja alltså, gör du det?


- Ryan! Jag har träffat tjejen i 5 minuter, inte ens träffat utan jag slängde mig på henne så nej.

- Okej, bra. Han vände sig om och skulle precis gå när jag stoppade honom.

- Ryan?

- Ja, Justin?

- Hon är ganska het, sa jag med ett flin men Ryan stod bara där med en allvarlig blick.

- Justin, Jag är seriös! Det har hänt många gånger att tjejer jag träffar är med mig bara för att få tag på dig! Snälla Justin, förstör inte detta för mig. Jag gillar henne verkligen, sa han och rodnade lite. Jag skrattade och klappade han med ett lätt slag på ryggen.


- Det gör inget bro! Jag ska inte ta henne ifrån dig, kan du visa mig till toaletten? Sa jag och Ryan skrattade ett lättat skratt.

- Bra! Dude, försök inte.. Du kan vägen dit nästan bättre än jag själv! Sa han och gav ifrån sig ett leende innan han gick ut till dom andra. Jag log lite för mig själv samtidigt som jag gick upp till toaletten.


Jag kollade mig snabbt i spegeln och gjorde det jag skulle. Jag tvättade snabbt mina händer och kollade mig ännu en gång i spegeln, denna gången mycket längre.

- Tjena heting! Sa jag tyst och gav en blink till min spegelbild.


Jag skrattade åt min dåliga humor och gick ut ur badrummet och fortsatte sedan ner till dom andra och stannade brevid den långa soffan. Dom satt alla 3 fokuserade vid tvn, xboxen. Jag satte mig på soffkanten breved Carter. Hon var söt, riktigt söt egentligen.. Långt brunt hår, gröna djupa ögon och perfekt formade läppar. Nej Justin, tänk inte så! Jag log lite för mig själv och lutade mig mot soffkudden bakom mig. Plötsligt skrek Ryan till och jag trillade ännu en gång ner i soffan rakt på Carter.


- Aj! Utbrast hon skrattandes och jag ställde mig snabbt upp. Jag kände hur det hettade till i kinderna så jag bara stod där som ett fån och log genererat.


- Föresten förlåt, sa jag snabbt och kollade på Ryan som kollade på mig med en blick som jag inte kunde tolka.

- Äsch, det är lugnt! Sa hon och skrattade.

- Så.. Vem vann?

- Carter, svarade Chaz surt efter sin förlust mot en tjej.

- Dåså, vågar du möta mig då? Frågade jag och kollade på henne.

- Det är klart!

- Är du säker? För vi ska spela Fifa nu.


Hon kollade på mig osäkert men började sedan le.

- Jag är säker.


Ryan satte i skivan och gav mig sin kontroll. Jag satte mig vid Carter, inte nära men tillräckligt så att ingen annan skulle kunna sätta sig emellan och jag såg att det störde Ryan men jag gjorde ingenting åt det.

Spelet var igång. Jag var Barcelona och Carter var Milan. Det verkade inte som att hon kunde spela så jag pausade spelet och frågade:


- Alltså, jag kan lära dig hur man spelar?

- Uhm.. Ja tack, svarade hon och log genererat.

Jag skulle precis flytta mig närmare när Ryan avbröt.


- Jag kan visa henne.. Justin.


Jag kollade upp på honom och flyttade på mig. Han hade rätt, jag hade gjort alldeles för mycket redan. Men Ryan visade Carter hur man spelade men hon hade ingen chans ändå, jag vann, 6-3. Lite senare så beställde vi pizza eftersom allas magar var tomma på mat, speciellt min.


Vi satt allihopa och pratade lite tills det plingade på dörren.

- Jag tar det! Sa jag och reste mig upp för att sedan fortsätta mot ytterdörren. Jag öppnade dörren utan att kolla upp utan jag stoppade handen i fickan för att ta pengar.

- Här har d.. Var det enda jag hann säga innan jag blev chockad. Det var inte pizzamannen som stod där utan någon helt annan.



Postat av: josefine

Gjorde du om inlägget lite eller? för det gick typ inte att kommentera då, men nu gick det tydligen och märkte några ändringar i texten. Det blev ett bra resultat tyckte ja!! spänand till nästa !! vill ha mer nuuu!! xd haha

btw tycker synd om ryan en del.. meeer!!

2011-04-05 @ 23:28:55
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: ewe

när kommer nästa del?

2011-04-06 @ 07:19:05
Postat av: Johanna

mer mer .D

2011-04-06 @ 07:45:11
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Emma

MEERRR MEERR :D

2011-04-06 @ 15:14:44
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-06 @ 15:26:48
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-06 @ 16:44:14
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Madde

Sjukt bra, meeeera!

2011-04-06 @ 16:52:51
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: sofia

shit vad bra! :D

men hallå om ryan gillar Carter så kommer det ju inte bli något mellan henne och justin eftersom justin kommer förlora ryan som kompis då, nu blev det lite rörigt men jag gillar det skit mkt!

2011-04-06 @ 21:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: