The Diary of my life - Chapter 4

Förra delen: Jag kollade upp på honom och flyttade på mig. Han hade rätt, jag hade gjort alldeles för mycket redan. Men Ryan visade Carter hur man spelade men hon hade ingen chans ändå, jag vann, 6-3. Lite senare så beställde vi pizza eftersom allas magar var tomma på mat, speciellt min.

Vi satt allihopa och pratade lite tills det plingade på dörren.

- Jag tar det! Sa jag och reste mig upp för att sedan fortsätta mot ytterdörren. Jag öppnade dörren utan att kolla upp utan jag stoppade handen i fickan för att ta pengar.

- Här har d.. Var det enda jag hann säga innan jag blev chockad. Det var inte pizzamannen som stod där utan någon helt annan.




Caitlin! Utbrast jag och kastade mig i hennes famn.
- Åh, hej Justin, vad gör du här?
- Min tour är slut så jag är här och hälsar på.
- Vad kul! Sa hon och log. - Är Ryan och Chaz här?
- Aa, i köket, kom in!
Caitlin kom in och jag stängde dörren efter henne.

CARTER'S PERSPERKTIV:

Jag hörde hur Justin hälsade på någon, garanterat en tjej. Jag kollade nyfiket bak och såg Cailtin stå där.
- CARTER! Utbrast hon med ett leende.
- Hej Caitlin! Sa jag och gav henne en kram. Vi hade träffats rätt mycket på senaste tiden, tack till Chaz och Ryan.
- Caitlin! Sa Ryan snabbt och log stort. - Vad gör du här? Fortsatte han.
- Tänkte bara hämta min väska som jag glömde här sist, sa hon med ett skratt. - Så fick jag se Justin här också!
- Vilken tur att du kom då! Sa Justin flirtigt och la armen om henne. Jag skrattade lite och vände mig sedan om mot bordet igen. Jag drack lite ur min cola och ställde mig sedan upp.

- Ska du vara kvar eller? Sa jag och log mot Caitlin.
- Nej tyvärr, måste verkligen hem. Packa till imorgon som du vet, sa hon och log halvt.
- Just det.
- Var inte ledsen, det kommer fler chanser! Sa hon och gav mig en kram. Jag besvarade hennes kram i några sekunder innan jag backade undan igen.
- Tack.. Sa jag och log. Caitlin var verkligen förstående när det gällde dessa situationerna.
- Vadå? Sa Justin nyfiket och tryckte in sitt huvud mellan oss.
- Alltså, Caitlin kom med i skolan cheerleadings lag, tyvärr så gjorde inte jag det.
- Varför inte? Frågade Justin snabbt med ett leende på läpparna.
- Dom sa bara att jag inte kom med, jag var väll för dålig, sa jag och skrattade. Justin skulle precis säga någonting innan vi hörde knackningar på dörren. Justin log och gick ut till hallen. Jag hörde hur han betalade och kom sedan tillbaka med 4 stycken pizzor i handen.

- Du vill inte stanna en stund då? Sa jag och log mot Caitlin.
- Nej, förlåt.. Jag måste verkligen hem.
- Säkert?
- Ja, hejdå! Sa hon snabbt och kramade oss alla 4. Hon vinkade till dom andra och gick sedan. Jag skrattade lite och hon kom snabbt tillbaka.
- Jag glömde väskan! Sa hon snabbt och drog åt sig den. Vi alla skrattade och hon gick sedan igen.
- Vad var det där då? Sa Chaz och tog en bit av sin pizza.
- Hon skulle ju hämta sin väska pucko, sa Justin och slog till honom.
- Just det ja.. Sa Chaz och vi andra skrattade åt honom.

JUSTIN'S PERSPERKTIV:

Klockan började närma sig 9 och jag var riktigt uttråkad, jag ville hitta på någoting.. Något kul. Jag slängde mig ner i soffan på mage och tittade ut i köket där Ryan, Chaz och Carter spelade kort. Jag ville inte vara med, det verkade tråkigt och jag hade alldeles för mycket energi för att sitta still. Jag granskade Carter som satt med ryggen mot mig, brevid henne satt Ryan och mittemot honom satt Chaz. Jag hörde hur det plingade till i Chaz's mobil som låg på soffbordet och drog snabbt åt mig den.

"Fest på stranden, ta med dig killarna och kom sötnos"

Stod det ifrån Mandie. Vem var det?

- Chaz! Halvskrek jag och han kollade snabbt upp på mig.
- Vad? Sa han och både Ryan och Carter vände sig nu också mot mig.
- Kan vi inte gå ut? Det är fest på stranden! Sa jag uttråkat och Chaz suckade.
- Så du kan ragga på snygga tjejer?
- Chaz tyst, man säger inte så när det redan finns en snygg tjej i rummet! Sa jag snabbt men ångrade mig lika fort när jag såg Ryan's min. Helvete, Justin!
Carter rodnade lite och vände sig snabbt om mot spelet igen. Samma sak med Ryan.
- Chaz.. Lipade jag och Chaz skrattade lite och kollade sedan också ner på spelet och dom började spela igen.

Jag suckade och gick sen ut till köket och ställde mig brevid honom.
- Seriöst, kan vi inte gå ut? Det är faktiskt min första dag här, sa jag och log lite snett. Carter kollade snabbt upp på mig med en glad min, jag log mot henne och hon log lite blygt tillbaka.
- Jag tycker vi går till stranden, sa Carter och kollade först på Ryan och Chaz och sedan tillbaka på mig.
- Aja, vi gör väll det då! Sa Ryan snabbt. Jag blev chockad, chockad över att han lyssnade på Carter så snabbt när han vägrade lyssna på mig överhuvudtaget.
- Jajaja.. Men isåfall säger vi att jag vann! Okej? Sa Chaz och Carter och Ryan nickade.
- Visst Chaz, visst.

Jag kollade på Ryan som kollade på mig med en allvarlig blick. Jag suckade och gick sen snabbt ut i hallen och drog på mig mina skor och dom andra kom snabbt efter mig. Vi tog på oss ytterkläderna och vi gick sen ut. Ryan och Carter gick lite längre fram och pratade. Dom skrattade och jag kände hur avundsjukan steg inom mig. Jag visste inte varför, men det var något speciellt med Carter som jag gillade något otroligt mycket.

- Så, vem är hon? Sa jag med ett flin på läpparna och kollade på Chaz.
- Carter?
- Nej, Mandie! Sa jag och han stannade upp och kollade på mig länge utan att säga något men började sen gå igen.
- Hur vet du vem hon är?
- Det var hon som smsade, till din mobil om festen.
- En tjej bara, sa han och tittade ner i marken.
- Chaz, vem är jag? Frågade jag.
- Öh.. Justin? Svarade han förvirrat.
- Nej pucko, din bästavän så du kan berätta för mig vem hon är.

Han suckade lågt och la händerna i fickorna.

- En tjej som jag gillar, vi har smsat ett tag nu men jag vet inte hur det ligger mellan oss.
- Jaha, ska hon vara på festen ikväll då?
- Tydligen.
- Bra, prata med henne!

Jag märkte att han tänkte protestera men gick med på det ändå.
Några minuter senare så börjades musik höras och det betydde att vi var nära stranden. Helt rätt, stranden var full med folk och musiken spelades åt alla håll - Festen var igång!


Ni har börjat kommentera dåligt! Minst 20 kommentarer för nästa del, c'mon guys! :)

Postat av: Stina

Jättebra :D

2011-04-06 @ 17:27:51
URL: http://stinajohanssons.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-06 @ 17:32:19
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-06 @ 17:38:03
Postat av: emma

Jättebra! Kan inte Justin flirta AS- mycket med Carter på festen sen blir det Dramaaa? XD

2011-04-06 @ 17:47:52
Postat av: Nathalie

skitbra !! Du är grym !;)

2011-04-06 @ 18:08:13
Postat av: what's my name?

nice, :) skriv mera.

2011-04-06 @ 18:28:00
Postat av: ella!

meeeeeeeeeeeeer!

2011-04-06 @ 19:14:46
URL: http://ellibelli.devote.se
Postat av: Anonym

meeer! :)

2011-04-06 @ 19:24:34
Postat av: Anonym

meeer!! :)

2011-04-06 @ 19:26:25
Postat av: Anonym

bra!!!

2011-04-06 @ 19:33:42
Postat av: Wilma

meeer! :D

2011-04-06 @ 19:39:07
Postat av: Astrid

grym ! :D

2011-04-06 @ 19:59:52
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-06 @ 20:16:54
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: josefine

Jättebra, verkligen!! älskart, meeer!!

2011-04-06 @ 20:20:11
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: clara

AWESOME !!!!! MEEEEEEEEEEEEEEERA SKIIIIIT BRA !!!!!!!

2011-04-06 @ 20:39:01
Postat av: Johanna

Super bra!!:D längtar redan tills nästa!:D

2011-04-06 @ 20:42:43
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: matilda lindahl

MEER! och den var jätte braa :) <3

2011-04-06 @ 21:03:36
URL: http://justinstorys.blogg.se/
Postat av: sofia

jäääääääättebra, ge oss meeeer! :D

2011-04-06 @ 21:06:43
Postat av: emma <33

meer<33!!

2011-04-06 @ 21:09:02
Postat av: Anonym

Mera! :)

2011-04-06 @ 21:24:47
Postat av: J

Awesome! :D

2011-04-06 @ 21:55:05
Postat av: Anonym

OMG meeera! ;) jag blir beroende !! ;D

2011-04-06 @ 22:15:02
URL: http://bieberthought.blohh.se
Postat av: K A R I N

Gryymt

2011-04-06 @ 22:22:17
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: alice <3

novellen har börjat jätte bra, creds till er :D

2011-04-06 @ 23:32:34
Postat av: ewe

meer

2011-04-07 @ 07:23:45
Postat av: Anonym

Gillar novellen egentligen, men grejen är att jag kan inte läsa för att texten är jättekonstig..

Det är jättestort mellanrum mellan orden, och det går ut i kanten till det svarta så man kan inte se all text :(

2011-04-07 @ 22:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: