IS SHE THE ONE|CHAPTER 9|GO SYDNEY❤

"Hej Justin" Hörde jag någon ropa från hallen. Jag ställde mig snabbt upp och gick bort till hallen där nu Sydney stog med en blond tjej.
"Hej, April, du?" Sa April och sträckte fram sin hand. "April" Röt Sydney och kollade förrvirat på henne. "Vad?", Sa hon glatt. Jag tog sen hennes hand och skakade den. Jag kollade surt på Sydney. "Kan vi prata?" Hon kollade oskyldigt på mig med nickade tillslut. "Okej!" Flinade hon.
Jag tog tag i Sydneys arm och drog med henne till mitt rum. Jag stängde dörren och kollade surt på henne.
"För det första, vad fan gör hon här? För det andra, vart fan har du varit?" Morrade han till.
"Vad sur du är. Hon är min kompis, och jag har vart och mött henne på flygplatsen?", Sa jag nonchalant och suckade.
"Jaha, varför är hon här?", Sa Justin. "Vem har sagt att hon får vara här?"
"Får hon vara här?" Mummlade jag och han skakade på huvudet.
"Nej, eller asså..", Sa jag. Jag kliade mig i nacken och hon flinade. "Får jag påminna dig om varför jag är här - För att jag vill, eller för att jag gjorde det för någon annans skull?" Jag suckade och kollade mot henne.
"Okej okej, låt henne stanna! Men hon sover med dig, på din bekostnad!" Hon började asgarva. Jag höjde på ögonbrynet och vände mig blick emot henne.
"Vadå?", Sa jag.
"Du låter som farbror anka i kalle anka", Sa hon mellan skratten. Hon lugnade sen ner sig och log. Hon skakade på huvudet samtidigt som hon slog till mig på bröstet, som hon inte borde gjort. Jag pep till högt och la snabbt amren runt bröstkorgen.
Jag försökte hitta luft och satte mig snabbt på sängkanten. Hon kollade oförstående på mig och satte sig försiktigt bredvid.
"Vad hände?", mummlade hon och jag var redo för att berätta.
-
"Go Sydney", Skrek April och jag log. Jag kollade mot henne och såg hur en svart man gick fram till henne. Han började vifta med händerna och la fingret framför munnen - som tydde på att hon skulle vara tyst. Hon fnös till och jag började skratta.
"Sydney, vart är Sydney?" Jag vände mig snabbt om och mötte två nyfikna ögon. "Hej Sydney" Utbrast Selena med ett leende. Jag besvarade hennes leende och kramade snabbt om henne.
"Hej, vart har du Justin då?" Hon mötte min blick och kliade sig i nacken.
"Det tar vi sen, tänkte att du var klar, har du mycket kvar eller?" Jag skakade på huvudet och hon log stort. "Bra" La hon till och gick sen bort och satte sig bredvid April.
Stället var fullt med folk som glode och jag hade en scen kvar. Imorgon så ska Justin också vara med och spela in. Nu skulle jag bara gå in i "mitt nya hus" och kolla mig förrvirat omkring.
"Sydney! Kom här!",Log Vanessa, en av alla stylister.
Jag gick snabbt fram till henne och hon fixade till min klänning, Cole, en ljudtekniker, fixade också till något där bak. För att vara ärlig, så har jag ingen anning om vad han fixade, knappast så att jag har en mikrofon där nere.
"Okej, 3.2.1 TAGNING!" Skrek Jolita, en kameratjej och började filma. Jag gjorde som jag blev tillsagdt och gick in i det stora huset. Vi fick filma om det scenen bara några gånger innan jag äntligen blev klar. Jag sa hejdå till alla med ett leende och skyndade mig sen bort mot April och Selena - båda med oroliga blickar.

Asdåligt säkert :( Oh väldigt kort! Men något är det iaf. Och ni kan räkna med några delar idag, förhoppningsvis iaf! Kramar Ida♥
Plus att detta var ensån del som det inte händer något i.. He he..

Postat av: Alice

2011-08-15 @ 14:43:05
Postat av: Johanna :>>>>>>>>>>>.

omg as bra! :D.

2011-08-15 @ 14:43:19
URL: http://justiinbiieberstorys.blogg.se/
Postat av: Gabbi

bra skrivet och jag hoppas på några delar iaf för jag älskar novellen o den går lit trögt pga uppdateringen ;(

2011-08-15 @ 14:54:34
Postat av: Anonym

Jag gillar verkligen dina noveller! Du är superbra på att skriva så sluta aldrig!!!

2011-08-15 @ 15:13:48
Postat av: EMMA

jäätte bra som alltid, fortsätt för du är så grymt bra på att skriva! :D

2011-08-15 @ 15:27:30
URL: http://grindisryttarna.blogg.se/
Postat av: josefine

Förlåt men nu fattar jag inte igen.. usch känns som jag klagar massor :( men första delen i det här kapitlet och förra kapitlet går inte ihop i mitt huvud..:/ liksom vad som hände var och allt.

Väntar ialla fall tills nästa kommer upp :) ^^

2011-08-15 @ 15:33:22
URL: http://dealwithit.devote.se
Postat av: ella

första delen fattar jag inte... hehe jag kanske är blond :p

2011-08-15 @ 16:01:45
Postat av: sofia

asså jag fattar inte.. berättade justin för henne eller vadå? man fick ju inte reda på det xD och sen när det var justin's perspektiv så började helt plötsligt det stå 'jag' när sydney pratade som om du hade glömt att det var justin som tänkte. haha förlåt, det blev lite långt xD

2011-08-15 @ 16:12:33
Postat av: cathrine

men den var bra ändå! kanske att det ska hända lite mer då ;) men annars bra! vill ha mer idag tack! :D

2011-08-15 @ 16:30:50
URL: http://cattenz.blogg.se/
Postat av: K A R I N

Asså jag fattade inte riktigt vilket det stycket innan först bilden var skrivit i för perspektiv, justins eller sydneys?!? Det stod liksom först 'flinade hon' och lite längre ner stod det 'morrade han' blev lite förvirrad! :o

2011-08-15 @ 17:24:46
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså va?

tror du blandade lite perspektiv i början :S

2011-08-15 @ 18:36:13
Postat av: savana

jag fattar inte vem pratar med vem? vem slog vem? fattar nadaaa

2011-08-15 @ 20:02:52
URL: http://savanas.blogg.se/
Postat av: Demhat

Awesome(: Men jag undrar om du vill göra ett länk byte med min nystartade novell blogg?

2011-08-15 @ 21:17:08
URL: http://justindrewbieberstoryys.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Grymt bra! Men om jag ska kritisera något - man förstår inte vem som snackar. Jag fick läsa igenom den första delen typ fem gånger innan jag fattade.

2011-08-15 @ 22:55:00
URL: http://mathildasliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad har hänt!? Blir orolig för honom! D:

2011-08-16 @ 01:02:15
Postat av: Anonym

Får man aldrig reda på vad som hänt med Justin?? Det stod ju att han skulle berätta! :p fattar ingenting..

Men bra iaf!

2011-08-17 @ 10:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: