~S[he] be[li]v[ed]~


ÖVERASKNINGEN! EN NOVELL! DETTA ÄR ALLTSÅ EN HEL NOVELL I ETT KAPITEL SOM JAG DELAT UPP I TRE DELAR! OCH JAG KOMMER LÄGGA UPP ALLA 3 DELAR NUUUU! SÅ ALLA FINNS ANTAGLIGEN UPPE NÄR NI LÄSER DENNA!


1 november, 2011 - torsdag.
Kanske är det bäst att glömma. Glömma att det en gång var jag och han.

För kanske två månader sedan, då gjorde jag och Justin Bieber slut. Ja, ni hörde rätt. Justin Bieber, kändaste killen på hela planeten. Men han valde Selena Gomez före mig, jag förstår han på sätt och vis. Hon har allt, utseendet, personligheten, humorn och hon är känd.

Vissa säger att jag var töntig som dissade honom, men han var otrogen. Det räcker. Alla tror att han är den 'perfekta' killen. Men NEJ, det är han verkligen inte. Han är absolut inte den perfekta 'pojkvänen' som han visar sig vara. Han dricker, håller på med alla tjejer, är lat och kan inte göra ett skit själv.

Han använder en som någon sorts slav. När vi blev tillsammans, då var han bara 15 år, då var han underbar. Då var han absolut den perfekta killen. Men kändiskapet steg honom över huvudet.

Jag hatar honom inte, han är inte värd det. Men det sårar mig endå, för det var verkligen svårt att glömma. Han sa alltid han var sig lik och fortfarande var 'down to earth'. Men jag började oroa mig för att det inte skulle hålla, och jag hade rätt. Nu är han precis som alla andra kändisar, en bluff.

Men jag får väll börja vänja mig, sånt är livet, det går upp och ner. Man får bara hoppas på det bästa, men jag har i alla fall dig. Du skulle aldrig svika mig, kanske för att du inte kan? Du är ju bara en dagbok, inget mer. / Laura Christina Lizzie Nichólson.

Jag vaknade dagen därpå av att solen sken in i rummet. Jag suckade lite och satte mig snabbt upp. Jag sneglade mot klockan och såg att den var halv 12. Jag måste ha somnat sent igår. Jag sträckte lite på mig och ställde mig sen upp. Jag drog min morgonrock runt mig och tryckte sen in fötterna i mina mysiga tofflor.

Med tunga steg gick jag in i badrummet med ett suck. Jag tog min blåa handduk och hängde upp den brevid handfatet. Jag drog av mig morgonrocken och min tshirt. Jag knäppte upp B-H och slängde ner den mot golvet. Jag tog snabbt av mig mina trosor och gick sen in i dushen. Vattnet rann sakta ner för min kropp och jag rös till.

Att dusha på morgonen var det bästa jag visste. Jag smörjde försiktigt in mitt hår med shampoo och sköljde sen ut det. Jag lät balsamet värka i kanske 10 minuter innan jag sköljde ut det med. Jag rakade också benen och under armarna. Jag tog lite deo och kollade mig sen i spegeln. Jag tog upp min rosa tandborste och satte på lite tandkräm. Jag borstade snabbt tänderna och sköljde sen munnen med vatten.

Jag drog handduken runt mig och gick sen in på mitt rum. Jag släppte handduken och den åkte ner i golvet. Jag öppnade garderoben och tog fram en B-H och trosor, båda i lila spets. Jag tog sen fram ett simpelt, vitt linne och ett par vita jeans. Jag tog snabbt på mig en svart kofta och även lite söta armband i silver. Jag tog ner ett halsband och satte mig sen vid spegeln.

Jag fönade snabbt igenom mitt hår och plattade sen ner mina blond/bruna lockar. Jag drock några drag med maskaran och granskade sen mina gyllenbruna ögon. Varför kunde inte jag ha blåa ögon? Eller gröna? Bruna.. Det är så tråkigt, så livlösa.

Jag packade ner det sista i resväskan och gick sen ner till mamma och pappa.

- Ska vi åka eller? Sa jag och kollade mig omkring.
- Ja, är Nóa klar än? Sa pappa och kollade upp från tidningen. Mamma som satt och kollade på tv stängde snabbt av den och kom fram till mig.

- Har du med dig allt nu? Sa han oroligt och jag nickade.
- Lovar du?
- Ja jag lovar, suckade jag och hon log.

- Här är jag, kan du ta min väska? Sa Nóa och sträckte fram sin väska till pappa. Han kollade surt på Nóa med tog emot väskan. Vi gick sen runt och släckte ner och gick sen ut till bilen.

- När gå planet? Sa jag när vi kommit fram till flygplatsen.
- Jag vet inte exakt, vi måste cheka in våra väskor och så! Sa pappa och vi nickade. Vi ställde oss sen i den långa kön och av vad som kändes evigheter så kom vi tillslut fram.

- Och vart ska ni? Sa hon som tog emot väskorna.
- Kalifornien, flyget ska gå runt 5 tiden! Sa pappa och hon nickade.
- Okej, jag kan ta era väskor då! Sa hon och vi la på våra väskor. Det var lite över gränsen på vad det fick väga, så pappa fick betala lite extra.

Eftersom klockan bara var halv 4 så hade vi allt tid i världen. Vi gick sen och satte oss vid ett litet café här på flygplatsen. Mamma gick till kiosken för att köpa lite saker medans pappa gick och beställde dricka till oss.

- 2 cola! Sa servitören när hon kommit fram vid vårt bord. Pappa nickade mot mig och Nóa och hon ställde ner dom framför oss. Mamma kom sen tillbaka med två påsar, men jag orkade inte bry mig vad hon köpt. Hon slängde sen fram en varsin tidning till mig och Nóa.

- Tänkte att ni ville ha något att läsa! Köpte en svallertidning till dig Laura, och en kalle anka till dig Nóa! Sa mamma och vi båda nickade. 

Jag kollade ner i tidningen och började bläddra runt lite. Plötsligt stannade min blick på en sida, den var om Justin och Selena. Jag suckade och läste igenom texten.

"Verkar som om Laura Nichólson och Justin Bieber gjort slut på riktigt. Nyligen sågs Selena Gomez kyssa pop-sentationen Justin Bieber.

När Justin och Laura sågs tillsammans efter att hon blivit han's One Less Lonely Girl tjej i Sverige så började folk ana att dom hade något på gång. Två månader senare så bekräftade Justin deras förhållande. Dom sågs kyssa varandra och såg lyckliga ut på vartenda bild som vi fångat på dom. Laura som bara var en vanlig tjej och ingen kändis sa hos Ellen att hon inte räckte till. " Jo, men det är svårt. Det känns som om jag inte räcker till, jag menar! Kolla på han, jag är en vanlig tjej, och han är störst på planeten! Men Justin, han är underbar. Han skulle aldrig göra mig ont" Hade hon svarat när Ellen frågat henne om deras förhållande. Dom sa hela tiden hur dom älskade varandra och att det skulle vara dom livet ut, folk började tvivla på det. Men efter ett 1 och ett halft år så trodde dom på att det verkligen var äkta kärlek dom hade.

Men för drygt två månader sedan, då sågs Laura lämna Justin's hotell gråtandes. Justin som inte ens föllt henne satt enligt ryckten kvar på sitt rum. Efter detta så har dom inte sätts tillsammans någon gång. Men därimot så började Justin och Selena umgås bara 2 veckor efter händelsen.

Och nu igår, 31 oktober, så sågs Justin och Selena kyssa varandra vid hotell hilton i södra UK. Dom höll händer och såg riktigt lyckliga. Kan man verkligen glömma någon man älskat så länge på så kort tid? Verkar som om Justin är en liten player.*"

Stod det och jag suckade. Jag viste redan att dom var tillsammans, jag var ju inte korkad. Jag la ner tidningen och kände hur jag mådde illa. Jag svalde och lutade mig tillbaka i stolen.

- Varför åker vi ens till Kalifornien? Sa jag och kollade på mamma.
- Det vet du ju? Pappa ska kolla på jobb och vi ska leta lägenhet, vadårå? Sa mamma och jag ryckte på axlarna.
- Glömde eller något..

Del 2;

- Kan jag få kudden nu? Sa jag surt när planet börjat åka.
- Nej! Jag ska ha den! Sa Nóa surt tillbaka. Jag suckade och vände mig med ryggen imot honom. Jag visste att det skulle ta lång tid, men jag fick försöka somna. Men jag får väll bara hoppas att pappa inte får jobbet i Kalifornien, för jag vill verkligen inte lämna Sverige.

Jag bestämde mig för att sluta tänka på det och somnade sen väldigt snabbt.

- Varför kommer aldrig våra väskor upp? Sa Nóa stressat när vi satt på Kaliforniens flygplats och väntade på våra väskor.

- Ta det lungt, dom kommer! Suckade pappa och jag skrattade till lite. Efter ett tag kom dom tillslut fram och vi tog dom. Vi tog sen en taxi som åkte direkt till hotellet. När vi kom fram så gav pappa chauförren pengarna och vi gick ut. Vi gick in på hotellet och jag följde med pappa för att cheka in.

- 12 nätter var det va? Sa hon i kassan och pappa nickade.
- Japp..
- 8600 kronor blir det då! Sa hon och pappa gav henne det i kontat. Vi fick sen nyckeln och gick in i vårt rum. Jag la ner mina saker och slängde mig sen i sängen. Eftersom resan var lång så hade det redan blivit morgon här. Klockan var halv 11 på dagen men jag var sjukt trött. Plötsligt plingade min mobil upp. Jag tog upp den och det var ett nummer jag inte kände igen.

"Kom ner i lobbyn" stode det bara. Jag kollade på det länge men bestämmde mig sen för att gå ner. Jag tog på mig mina skor som jag slängde av mig förut och gick sen med tunga steg ner till lobbyn. Jag kollade mig omkring men såg ingen jag kände igen. Plötsligt hör jag hur någon viskar mitt namn. Jag vänder mig om och där stod Justin.

- Laura.. Sa han och hans stora bruna ögon blev blöta. Jag såg hur en tår rann ner för hans kind och jag kände hur min klump i magen växte. Jag slängde mig runt hans axlar och gav han en varm kram, jag hade saknat honom så mycket. Jag andades in hans underbara doft. 

-  Vad gör du här? Viskade jag när jag släppt taget om honom.
- Turné.. Viskade han tillbaka. Jag nickade och kollade ner i golvet.

- Jag trodde du raderade mitt nummer, du sa det.. Sa jag och kollade upp på Justin igen.
- Ja det sa jag, men jag gjorde det aldrig.. Sa han och log ett snett leende. Ingen av oss sa någoting utan stog bara där och glodde på varandra.

- Justin! Justin! Är ni tillsamans igen? Hördes plötsligt ifrån utgången. Jag vände mig om och där stod en paparazzi. Justin suckade och tog tag i min hand och drog snabbt in mig i hissen. Han tryckte på någon våning och dörrarna stängde sig snabbt.

- Varför dissade du honom? Sa jag och suckade.
- Va?
- Ja, nu kommer alla tro att vi är tillsammans igen! Justin.. Mummlade jag och kollade ner på mina fötter. Hissen stannade och vi gick ut ur den. 

- Jaha, du menar så.. Förlåt mig.
- Det gör inget, alla vet ju endå att du och Selena Gomez är tillsammans.. Sa jag och log ett fakeleende.

Han stannade upp och kollade på mig med en tveksam blick.

- Men det är vi inte! Sa han och suckade.
- Ni kysstes ju IGÅR.. Sa jag med en betoning på 'igår'.

- Nej, hon kysste mig. Vi har inget tillsammans, lite på mig.. Sa han och jag suckade. Jag ville inte skapa bråk så jag sa inget, men det sista jag gjorde var att lite på honom.

- Okej.. Sa jag och han nickade.
- Vill du följa med in? Sa han och kollade på sin dörr. Jag skakade på huvudet och såg nu att jag också bodde på denna våningen.

- Jag passar! Sa jag och flinade. Jag vände mig om och skulle precis gå in på mitt rum innan Justin tog tag i min arm.

- Kan jag i alla fall få bjuda dig på en middag ikväll? Sa han och glimten i hans ögon kom tillbaka. Jag blev helt knäsvag. Han hade även blivit så otroligt snygg.
- Jag... jag.. Okej då.. Sa jag och han log stort. Han gav mig en snabb kram och gick sen in på sitt rum. Jag stog helt frastfrusen kvar men gick in i mitt rum efter ett tag jag med.

Del 3;

Justins perspektiv:

När jag fick reda på att Laura bode på samma hotell som jag blev jag helt till mig. Men när jag såg henne, då kunde jag inte hålla mig. Det brände bakom ögon locken och en tår rann sakta ner. Jag insåg då vilken idiot jag varit. Jag var otrogen. 

Men hon hade tackat ja till att gå på middag med mig ikväll. Jag gick in på mitt rum och viste inte vad jag skulle göra. Efter alla dessa veckor, dygn, dagar, timmar, minuter och sekunder så ser jag henne nu. Jag sprang snabbt in på mitt rum och letade upp något snyggt att ha på mig. Jag tog upp en svart tshirt och svarta jeans. Jag tog sen en lila kofta och en klocka. Jag kollade mig i spegeln och suckade av glädje. Jag tog sen min mobil och skickade iväg ett sms till
Laura.

"Vad sägs om en timme? Vi möts i lobbyn Xo Justin"
"Det blir super, okej.. Vart ska vi gå?"
"Låt mig överaska dig.."

Jag la sen ner mobilen och log stort för mig själv. Jag gick runt i rummet och kunde inte stå stilla. Vad var det medmig?

- Vart vill du gå då? Sa jag osäkert när Laura och jag kommit ner i lobbyn.
- Skulle du inte överaska mig? Skrattade hon och jag blev helt varm. Hennes skratt var så vacker. Jag vände mig mot Kenny och viskade att han skulle köra oss till någon mysig resturang. Vi satte oss sen i bilen och började åka in mot stan. Efter kanske 15 minuter så stannade Kenny och vi båda gick ut. Det var en jätte mysig resturang.

Laura perspektiv:

- Bieber fixar allt? Log jag och jag han tillbaka.
- Japp.. Sa han och märkte plötsligt hur stället fylldes med paparazzis. Vi suckade och gick in på resturangen medans Kenny väntade PÅ utsidan så ingen kom in. Vi satte oss vid bordet och det kom fram en servitör till oss.
- Du är JUstin Bieber va? Log han och Justin nickade lite försiktigt.

- Åh, då bjuder vi på middagen för dig och er flickvän! Sa han och jag stannade upp. Jag tänkte precis öppna munnen innan Justin stoppade mig.
- Shh, tack så mycket! Utbrast Justin och servitören gick iväg.

- Justin, nu kommer alla tr..
- Vad fin du är ikväll! Avbröt han mig och log sitt sexiga leende. Varför skulle han göra allt så svårt? ´Jag kan inte lita på honom ens.. Och jag kommer aldrig kunna göra det heller.
- Justin, jag vet inte. Vi får hålla oss till vänner, om ens det. Detta är ' one time'. Suckade jag och Justin log säkert. Varför var han tvungen att vara så perfekt?!

- Här! Sa servitören med våra drickor. Vi fick sen in våran mat och det var riktigt gott. När vi ätit upp och så gick vi snabbt ut förbi alla paparazzis och in i bilen. Kenny körde i full väg tillbaka till hotellet. När vi kommit fram så gick vi båda upp till rummet och jag kände hur jag blev helt yr. Jag skakade bort det och vi gick sen in i Justinsrum.

Dagarna gick och jag och Justin hade blivit välldigt tajta. Vi skrattade och hade riktigt roliga tider tillsammans. Selena var även här i Kalifornien och det oroade mig. Jag hade verkligen fått tillbaka känslorna för Justin. Ikväll skulle vi två gå på en fest i stan. Pappa skulle bort och vi skulle få besked imorgon om han fick jobbet eller inte. Justin mötte upp mig i lobbyn och festen skulle börja om en timme så Kenny körde oss till en liten strand så vi kunde prata lite.

- Så, gillar du Kalifornien? Log Justin och jag nickade.
- Du då?

- Jo, det är väll bra.. Åker ju om 3 dagar.. Sa han och jag suckade.
- Just det.. Jag kollade sen ut över havet och suckade ännu en gång. Jag var för blind för att inse sanningen. Jag var kär i Justin, efter det som hände sist.

Han är ju inte så perfekt? Han är inte så snygg? Han har inte det finaste leendet. Och skulle precis fortsätta med att han ' kysser inte så bra' innan jag kände hans läppar mot mina. Jag visste att det jag tänkt var bullshit. Jag besvarade hans kyss och det gick över till hångel. Han backade sen undan och kollade på mig länga utan att säga ett ord. Han ställde sig sen upp och drog upp mig med. Han drog sig intill sig och log lite snett.

- Är det du och jag igen? Vågar du ge mig en andra chans? Sa han och han undebara hår blåste runt i luften. Ännu en gång såg jag glimten i hans ögon. Jag blev helt knäsvag. Han underbara läppar blev till ett leende och jag kände hur panik steg. Skulle jag verkligen våga det här? Skulle jag ge kärleken en andra chans? Ja eller nej?

- Justin.. Jag kan inte. Sa jag och släppte hans tag. Tårarna ran sakta ner och jag sprang därifrån. Jag kollade tillbaka och såg hur han långsamt sjönk ihop till sanden. Jag var så fokuserad på Justin att jag knappt kunde springa. Men jag kunde inte, jag var för feg för att ta chansen. Han hade redan förstört det här.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Aw, gud så sorgligt. Men vem säger att allt ska ha ett lyckligt slut? Hoppas ni gillade den, kände att den blev ltie konstig men aja. Kommentera nu! OCH DETTA ÄR DOM ENDA DELARNA, alltså bara en kortkort novell , det kommer alltså INTE komma några fler delar! Kom ihåg det! INGA FLER DELAR! Puss Ida♥




Postat av: Johanna

Den var verkligen suveränt bra!!:D naw, stackars Justin, men som sagt allt kan inte sluta lyckligt.

2011-03-22 @ 21:43:26
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: lilly

men du sa ju att det skulle vara indelat i 3 delar o det e ju ba 2? :( snääälla en till del!

2011-03-22 @ 21:49:12
Postat av: Johanna

jättebra:D

2011-03-22 @ 22:05:57
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: s.a.r

den va bra! :)

2011-03-22 @ 22:14:38
Postat av: Anonym

braa novell:)

2011-03-22 @ 23:13:50
Postat av: Madde

OMG SÅÅÅ BRA!

2011-03-23 @ 00:59:04
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Julia

åååh den var så bra, och jag fick tårar när hon lämnade Justin! :( Du skriver bäst Ida! Synd att det bara var en kortkort novell och inte en hel novell :/

2011-03-23 @ 08:54:36
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Anonym

Men va fan, jag fattar inte, har du olika noveller, först om Sara och Melody och nu en annan tjej? VAFAN blir förvirrad:s Men du skriver bra;)<3

2011-03-23 @ 09:07:11
Postat av: fia

Omb vad bra, haha jah grät hela tiden ;)

2011-03-23 @ 10:09:07
Postat av: Anonym

Asbra

2011-03-23 @ 10:22:56
Postat av: isabell

ska du sluta att skriva novellen på bloggen ? :o

alltså den förra du höll på med?



jag fattar inte!:$

riktigtbra ialf!

2011-03-23 @ 14:03:35
Postat av: Anonym

sv:lilly det var 3 !!

men du ska la börja en annan novell !?!

2011-03-23 @ 15:04:32
Postat av: Anonym

Oh em ge asbra !

2011-03-23 @ 15:29:12
Postat av: e

Jag fattade typ inte riktigt :P Först var han till sammans med Sara men sen Melody för dem gjorde slut och helT plöstlig kommer Laura..:P Skille inte Sara hennes vänner träffas?? Heheh efterbilven jag är men kan du förklara??:D

2011-03-23 @ 15:44:49
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/
Postat av: josefine

wow.. snacka om bra skrivet och bra novell!

synd att du inte ska skriva mer på den :( den började så bra ju... haha. grym!!

men när kommer nästa på The chosen is you ? längtar!

2011-03-23 @ 18:22:56
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Anonym

du kan ju altid fortsätta skriva på den efter den "the chosen is you" verkligen bra!!

2011-03-23 @ 18:34:05
Postat av: Anonym

NEJ NEJ NEJ!

SNÄLLA SKRIV MER PÅ DEN HÄR! DEN VERKAR VARA SKIT BRA!!!!!! PLEEEEEEEEASE!

2011-03-23 @ 20:45:10
Postat av: Johanna

DIN FISSSSSSSSSSSSSS! :(.

SKRIV MER AV DEN!

DEN ÄR HELT UNDERBAR! :D <3.

2011-07-18 @ 01:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: