The chosen is you, Chapter 28.

- Vem är du egentligen? Log hon och jag suckade.
- Jag är en kille som heter Justin, men jag måste gå nu. Hejdå! Sa jag och sprang snabbt ut ur rummet innan hon stoppade mig. Jag suckade lättande och sprang sen ner till lobbyn. Ingen Sara här. Jag bestämmde mig för att gå ut och kolla. Och precis när jag kom ut så såg jag Chaz och dom komma. Jag backade undan för att dom itne skulle se mig, jag orkade inga frågor just nu. När dom gått förbi så kollade jag mig omkring och tvekade lite på om jag skulle ringa Kenny. Egentligen vet man aldrig vad som kan hända. Men jag sket i det och bestämmde mig för att gå till en liten park. Men där var inte Sara. Jag hade nu gått runt hela staden men hittade henne inte. Jag kollade mot klockan och den var tio i 4. Fan då. Påvägen tillbaka till hotellet så ser jag en tjej sitta vid stranden. Det var kallt ute och blåste mycket. Så jag betsämmde mig för att gå dit. När jag kom närmare så såg jag vem det var, och det var ingen god syn jag såg. Vad har hänt?
- SARA! Utbrast jag och hon vände sig snabbt om. Hon var hellt röd runt ögonen och jag såg hur det rann ner en massa tårar. Jag kände hur det högg till av att se henne och fick en stor klump i magen. Hon ställde sig upp och tänkte precis springa iväg men jag tog tag i henne. Jag drog henne mot mig och kysste henne. Hon försökte komma loss men jag höll ett hårt grepp. Tillslut gav hon upp och besvarade min kyss. Jag backade sen undan och kollade på henne länge samtdigt som jag höll ett hårt grepp om henne.
- Varför? Viskade hon och kollade på mig länge.
- Sara, förlåt. Det var inte menningen att det skulle bli så. Men jag gillar inte Selena på det sätt jag gillar dig.. Jag gillar dig sjukt mycket, men sanningen är den att jag ser Selena som en kompis och inte mer. Det är dig jag gillar, och ingen annan! Sa jag tyst och försökte få ögonkontakt med henne men hon kollade bara bort.
- Justin, jag bryr mig inte. Släpp mig, NU! Utbrast hon tillslut och försökte komma loss men jag skakade på huvudet.
- Du får inte vara ute själv nu, Sara snälla.. Mummlade jag och hon gav mig en arg blick.
- VARFÖR BRYR DU DIG? JAG HATAR DIG OCH JAG MENAR DET! Skrek hon och klappade till mig. Jag släppte henne snabbt och hon sprang iväg. Jag försökte springa efter henne men det var för mörkt.
- SARA! FÖRLÅT! Skrek jag efter henne men hon var borta. Jag hörde hur mobilen ringde och det var verkligen inte rätt tillfälle just nu. Jag kollade ner och såg att det var Selena, fan. Jag klickade henne och såg att jag hade fått ett sms. Det var från Sara, " Jag vill aldrig mera se dig. Det spelar ingen roll vad du gör, det du gjorde var fan hemskt. Man behandlar inte en tjej på det sättet. Du kan radera mitt nummer och ring eller smsa mig inte. Jag kommer inte svara. Och gå inte ut och leta efter mig, jag är på mitt hotellrum och vi åker hem om 2 timmar. Eftersom klockan är 4 och vi åker 6. Fan dig Justin, och jag som trodde att du var äkta... Att du inte var som alla andra killar, men du är precis som dom. En idiot." Skrev hon och jag kände hur mina ögon blev blöta. Varför ska mitt liv vara ett sånt helvete. Plötsligt märker jag hur det blixtrar till och bakom mig stog det en paparazzi. Vad fan? Klockan är fan 4 på natten. Jag springer snabbt där ifrån och sätter mig bakom några stenar på stranden. Även fast allt jag vill just nu är att bara dö, så är inte det den rätta vägen. Men vad är den rätta vägen, leva eller dö?


1 vecka senare.
- Sara! Det är mat nu! Ropade mamma ner ifrån.
- Jag är inte hungring! Ropade jag tillbaka och suckade lite. Jag hörde hur hon gick upp för trappan och öppnade sen min dörr.
- Sara, du har inte ätit på 2 dagar. Du har bara suttit här på ditt rum och inte gjort någonting, vad är det med dig?!
- Inget, jag är inte hungrig bara.. Låt mig vara ifred! Sa jag och borrade in mitt huvud i min kudde.
- Gör som du vill, men ikväll äter du middag med oss! Punkt slut! Sa mamma och gick ut ur rummet. Jag följde henne med blicken och suckade djupt. Fan vad föräldrar är jobbiga. Men sanningen är den att jag är hungrig, jag vill inte äta hellt enkelt. Jag har ingen lust att äta. Jag tog upp min dator och gick in på twitter. Det var en vecka sen det hände, dagen då mitt liv förstördes. Dagen då Justin svek mig. Han har inte hört av sig och har inte twittrat på 5 dagar nu. Såfort datorn gick igång så gick jag in på hans twitter. Han hade fortfarande inte skrivit något. Jag kände mig lite dum att jag inte förlät honom, men det han gjorde.. det var hellt enkelt inte okej. Jag gick snabbt in på twitter och skrev  " Även fast sanningen ibland är hemsk, så är sanningen det bästa. Utan sanningen så hade alla bara gått runt och vart bluffar, precis som du. Och du vet vem du är". Jag tänkte efter lite men la upp det sen. Jag stängde ner datorn eftersom FaceBook var något jag inte var inne på. Folk har börjat fatta att det var jag på bilderna med Justin, och därav hatbrev. Jag la ner datorn på golvet och kollade mig i spegeln, jag såg hemsk ut. Men varför ska jag bry mig, det är endå ingen som ser mig. Varför ska allt vara så svårt! Jag bara stog där länge och granskade mig själv. Vad är egentligen menningen med livet?
Kommentera nu, jag är ju faktiskt kvar på bloggen! Och nej! Vad händer med Sara och Justin nu då? Det får ni veta om ni kommenterar! :) Puss Ida♥

Postat av: Julia

Du är sjukt bra på att skriva, awesome! ;)

2011-02-06 @ 15:58:43
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mer!

2011-02-06 @ 16:02:43
Postat av: josefine

meeeeer :D grymt

2011-02-06 @ 16:19:24
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Snälla mer,skit bra skrivet:*

2011-02-06 @ 17:00:02
Postat av: Anonym

Så jävla bra! mer !



2011-02-06 @ 17:30:08
Postat av: Anonym

meeeer :D

2011-02-06 @ 17:58:44
Postat av: matilda lindahl <3

Hej. kan du göra en header till mig på : justinstorys.blogg.se? du kan nå mig på facebook. jag heter Matilda lindahl... Min msn : [email protected]

Det är om du vill alltså ;) kramkram <3 :D

2011-02-06 @ 18:10:19
Postat av: Anonym

ASBRAAAA meeeer !!!

2011-02-06 @ 21:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: