Bieber makes me crazy, Chapter 26

Dagarna rullade förbi och vi skulle hem om 3 dagar, skolan började och Justin.. skulle åka, åka på turne. Jag ville inte ens tänka på det, det gjorde så ont att han skulle behöva åka och bara.. försvinna i flera månader.
- Jag kommer sakna dig så jävla mycket, pep jag när jag låg där i Justins famn och kollade på film.
Han suckade tungt och jag hörde hur han svalde.
- Jag kommer alltid tillbaka..
- 3 månader senare..
- Det är precis i dessa tillfällena jag önskar att jag vore vem som helst, så jag kan spendera min tid med dig, min vackra flickvän, du och jag.. och vet du vad jag är mest rädd för?
- Nej vadå?.. Sa jag och fortsatte bara kolla fram i tomma intet.
- Att du.. Att du glömmer mig.
Jag blinkade hårt och försökte få in orden han sa i mitt huvud men det blev bara fel.
- Du vet att det aldrig skulle kunna hända, inte efter allt detta vi har men tro mig, jag är lika rädd för samma sak.. Tänk om du själv hittar någon annan där ute i alla olika länder?
- Det där är liksom bara.. omöjligt.
- Ingenting är omöjligt, Justin.




- I min värld, så är precis det omöjligt. Fiona, det har bara gått 3 veckor sen jag såg dig på stranden för första gången, minns du? När jag fick en boll i huvudet, av dig, som gjorde ont! Och när jag jagade dig i vattnet? Du kanske inte förstår men när jag såg dig den dagen och fick se dig, dina fina ögon, så förstod jag att jag hade hittat tjejen jag älskar och här sitter vi nu, 3 veckor senare, lyckligare än någonsin, hade du någonsin kunnat ana det?
Hans ord, Justin, han fick mig och bli helt mållös, och ja jag minns varenda detalj från den dagen, det kunde jag omöjligt glömma. Jag sa ingenting utan vände mig om sakta mot honom och la mig på honom.
- Förlåt..
- För vadå?
- För att jag kastade bollen i ditt huvud.
- Haha, gumman! Hade du inte träffat mig med den bollen då, så hade vi inte suttit här idag.
- Så hädanefter får jag kasta bollar i huvudet på dig? Eftersom det händer ju bara bra grejer efter?
- Du må vara min flickvän, men ibland den dummaste på planeten!
Jag skrattade lite och kysste honom och sådär låg vi i en halvtimme, jag på honom, i soffan, kyssandes.

- OH JAG HAR EN IDÉ! Skrek han till från ingenstans.
- Herregud Justin, du skrämde ihjäl mig, vadå för idé?
- Gå och klä på dig något varmare, så berättar jag sen men bara så du vet så ska vi ut!
- Nej men Jus-
- Joooo komigen nu Fiona, jag lovar du kommer inte ångra dig!
- Klockan är halv tio och du vill att vi ska gå ut?
Han nickade och log stolt, jag skakade bara på huvudet och gick in i sovrummet för att hitta något och ha på mig och det fick bli min vita tjocka tröja med mickey mouse på och sen rotade jag även fram min svarta som var nästan lika dan fast den hade fortfarande mickey mouse på!
- JUSTIN! Ropade jag.
- Yeeeeeeeees, sa han när han flög in i rummet.
- Här! Sa jag och sträckte fram den svarta tröjan.
- Öh?
- Ja ta på dig den bara, så gå nu!

Han skrattade till och gick sen ut till köket där han höll på med någonting som lät väldigt mycket. Jag drog på mig den vita tröjan och ett par tunna svarta strumpbyxor, vita converse och my black bag sen gick jag ut till köket.
- Jag är färd- Justin vad är detta? Sa jag och kollade på den stora korgen.
- Picnik, fast vi ska ha den en och en halv timme bort så förbered dig på en lång bilresa!
- Alltså måste jag kasta en boll i ditt huvud för att du ska förstå att klockan är tio, på kvällen?!
- Men det blir kul, sen tog jag på mig tröjan också och nu ser jag att vi matchar!
- Haha u like it?
- Yes i do!
Jag tog korgen och låste dörren, sen gick vi ner till bilen som en snäll gubbe kört hit enda från Atlanta! Justin satte sig vid ratten och jag brevid, jag slog på radion och det var Nelly - Just a dream som spelades och jag fick direkt en flashback från första gången jag träffade Justin på stranden och sen när han körde hem mig och Alex.

''Det blev en väldigt pinsam tystnad i bilen så jag satte på radion, jag knappade lite mellan kanalerna och när jag stannade på en kanal så hörde man ännu en gång Justins låt, One Time.. Jag suckade men Justin bara flinade, jag bytte fort kanal igen och jag stannade när jag hörde Nelly - Just a dream, Justin började sedan sjunga tyst:

’’I was thinkin about her, thinkin about me.
Thinkin about us, what we gonna be?
Open my eyes, yeah; it was only just a dream’’

Medans han sjöng det tittade han lite på mig, jag vet att Justin tydligt visat att han vill vara min vän, men inte mer än så? Kommigen, det är Justin Bieber och sen har vi.. mig?''


- Minns du att det var precis denna låten som spelades när vi träffades första gången? Frågade han och det var precis som om att han läste mina tankar.

- Ja, du sjöng..

- I was thinkin about her, thinkin about me. Thinkin about us, what we gonna be? Open my eyes, yeah.. it was only just a dream, aa..

- Visst menade du något med det?

- Självklart, fast nu är det inte så längre ju, nu blev ju min dröm sann.

- Var.. var jag din dröm? Stammade jag fram, eftersom jag var chockad över hans fina ord.

- Varje kväll älskling, fortfarande.

- Aw, jag älskar dig, sa jag på svenska.

- Jaeg aelskar dej?

- Det betyder jag älskar dig, på svenska!

- Jaha då jaeg aelskar dej!

- Haha, vilken söt brytning du har!

- Jasså?.. och varför har inte du någon brytning?

- För jag är född i Sverige och mamma lärde mig några ord och meningar haha.

- Är du född i Sverige?! Sa han chockat.

- Haha yes!

- Wow, fan va coolt..

- Ja fast jag har aldrig varit där sen jag föddes typ haha.

- Jag har inte heller varit där.

- Konstigt..

- Ja faktiskt, nej men jag tror vi ska åka till Sverige nu på Europa turnen.

När han nämnde turnen så högg det till, och jag fick inte fram ett ord och Justin märkte det direkt.

- Förlåt älskling, det var inte meningen att nämna det nu.. förlåt förlåt förlåt!

- Nej det är okej, nu pratar vi inte mer om det, sa jag och torkade bort en tår för min kind fort.

Justin nickade och höjde musiken, låten som spelades nu var Miley Curys låt Stay, jag sjöng på den tyst och lutade bak huvudet för att försöka somna.

----------------------------------------------

Vad tror ni händer när Justin åker på turné? Och var ska han och Fiona egentligen?

KOMMENTERA!!!


Postat av: Anonym

Oh,vad spännande!!!

Skriv mera!!!

Förresten,vad kommer nästa att heta?

2011-01-29 @ 17:07:50
Postat av: elle

GAAAAAAAAAAH MEEEEEER AWESOME !!!

2011-01-29 @ 17:42:10
Postat av: josefine

MEER!!!!!

2011-01-29 @ 18:54:24
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeer!! helt awesome!:)<3

2011-01-29 @ 19:17:07
Postat av: Louise

Snälla mer ikväll!

Annars kommer jag stanna uppe hela natten och tänka på vart dom ska!

Snälla,

Biebsordie.blogg.se är bästa bloggen någonsin! (L)

2011-01-29 @ 19:29:45
Postat av: Elelta♥

OMB! Herregud asså vad söta dem ee:D

fETT BRA DU ÄR PÅ ATT SKRIVA MORE!♥♥

Jag tror att Fiona kommer att åka med :D

2011-01-29 @ 19:50:56
URL: http://mylifeaselelta.blogg.se/
Postat av: Elelta♥

OMB! Herregud asså vad söta dem ee:D

fETT BRA DU ÄR PÅ ATT SKRIVA MORE!♥♥

Jag tror att Fiona kommer att åka med :D

2011-01-29 @ 19:53:28
URL: http://mylifeaselelta.blogg.se/
Postat av: Anonym

aweeesome!!

2011-01-29 @ 19:55:15
Postat av: Selma

SÅ BRA !

MEEEEEEEEER

NU :)

2011-01-29 @ 19:56:06
Postat av: Anonym

Meeeeeer <33

2011-01-29 @ 20:39:35
Postat av: Sandra

Skit bra!!!

2011-01-29 @ 20:46:23
Postat av: julia

Jag tycker det ska vara drama när han åker typ att han typ kysser ett fan eller jasmine och så typ råkar han ringa fiona och när han ringer henne kan hon typ lämna ett meddelande till honom att hon inte trodde så om honom och hon visste att han skulle göra något annat med någon och glömma henne

Haha vet inte <3 jätte bra iallafall <3

2011-01-29 @ 23:41:54
Postat av: Anonym

kom igen mera nuuuu :D

2011-01-29 @ 23:54:18
Postat av: LINNEA

Hejhej! Kolla gärna in min novellblogg om Taylor Lautner. Hade varit kul om du ville ge den en chans :)

2011-01-30 @ 11:28:22
URL: http://iheartlautner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: