The chosen is you, Chapter 1.

(En sak till, hon kommer ifrån och bor i Sverige)
Jag vaknade av att mobilen pep. Jag tog upp den och såg att det var Jenna. Jag svarade och mummlade lite tyst i luren ett "hej".
- SARA! Varför har du inte svarat? Skrek hon i telefonen och jag suckade lite lätt.
- Jag sov... Sa jag tillslut och hjäspade. Var det viktigt eller?
- Om det är! Justin Bieber kommer antagligen inte till Sverige men han kommer till Danmark 1 April. Asså vi måste boka biljetter typ.. Nu?
- Jenna, lägg av. Klockan är halv 7 och det är lördag morgon. Tror du jag ens orkar gå upp nu?
- Nejnej.. Det spelar ingen roll endå! Dom släpps inte ut förens klockan 10. Jag suckade bara och gick upp ur sängen.
- mhm..
- Varför är du inte glad? Vi kommer ju får se honom live! Röt Jenna i telefonen.
- Jag vet.. Men det kommer inte blir något av.. Vi kommer inte ha någon som kan följa med eller något.. Snälla Jenna, känner du någon i Danmark?
- Nej.. Men din pappa kan följa med! Eller hur? Säg att han kan det..
- Jag vet inte, vi får snacka och så. Ring mig vid 12.
- 12?! Dom släpps ju fan vid 10. Vad tänker du med?
- Hejdå.. Sa jag och la på.

Jag tänkte efter lite och insåg att jag faktiskt kanske ska se han live. Och jag var egentligen väldigt glad just nu. Jag hoppade upp ur sängen av glädje och ville bara skrika. Men jag orkade inte vara för upphetsad, då skulle allt bara blir svårare om vi inte åker. Jag gick ut ur mitt rum och in till mamma och pappa's sovrum. Jag kollade in lite försiktigt men båda sov. Så jag bestämde mig för att vänta. Jag började gå mot köket och tog fram ett glas juice och satte mig i soffan. Brevid mig satt min syster Jasmine som alltid tar över tv på morgonen. Hon kollade alltid på Barnkanalen, som är skittråkigt. Och om jag försökte ändra så gick hon bara och sa till mamma och pappa.

- Kan vi inte kolla på något annat? Sa jag tillslut och hon bara skakade på huvudet. Jag suckade och gick till mitt rum igen. Jag var jätte trött men kunde endå inte sova. Jag satte mig i sängen och tog upp min dator och loggade in på facebook. Jag kollade lite saker och loggade sen in på twitter. Jag gick in på Justin's twitter och kollade om han hade skrivit något. Och ja, det hade han. "all girls should feel beautiful. a real man knows to treat a lady like a queen. ur happiness comes from theirs. step up fellas. #girlrespect" skrev han och jag trodde jag skulle dö.

Varför är han så underbar? Det gör allt 1000 gånger jobbigare. Jag la ner datorn och tog upp min mobil. "Jenna, Justin dödar mig.. Han är för underbar.." skrev jag och la sen ner den. Jag gick sen och tog på mig och idag fick det bli en svart tröja med svarta lacktights. Jag tog även på mig ett par örhängen med musiknoter. Jag tog snabbt på mig en halsduk och ett par skor och öppnade yterdörren. Jag snappade till mig väskan och gick sen ut.
Vart jag skulle visste jag inte, jag behövde bara friskluft. Jag sneglade ner på mina fula skor och suckade. Så dum som jag är så tar jag på mig dom. Jag svängde in i affären och kollade mig lite omkring. Jag tog en cola och betalade sen. Jag öppnade den och drack upp allt nästan direkt och slängde sen colaburken. När jag kom ut igen så såg jag en person, och inte vem som helst utan en väldigt speciell person..
Såå, dom flesta ville ha 2 noveller så det är så det får bli! Och nu får ni inte glömma att kommentera, Och jag lovar. Det kommer vara roligare i fortsättningen! Och en sak till, hon går i cheerleading! Och inte vanlig dans..

Sååå, vad tyckte ni? :) Kommentera! Puss Ida♥

Postat av: elle

MER MER MER MER MER MER MER MER

2011-01-11 @ 16:24:38
Postat av: Anonym

jättebra !

2011-01-11 @ 16:34:53
Postat av: Johanna/Moonlight

Naw, jättebra:D Gillar den redan :)

2011-01-11 @ 17:29:49
Postat av: Anonym

super bra, meraa :D

2011-01-11 @ 17:39:58
Postat av: Celine

Jättebra, vad kul med cheerleading!:) Går också i det :P

2011-01-11 @ 17:45:46
URL: http://celinejaa.blogg.se/
Postat av: Johanna Johanssen

MEEEEEEEEEEER! DENNA ÄR HELLT KLART BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST!

2011-01-11 @ 17:46:22
Postat av: Louise

Cheerleading är grymt ! ;D

Bra ålder oxå!

:D

2011-01-11 @ 22:25:53
URL: http://www.barajag.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: