The chosen is you, Chapter 2.

Vart jag skulle visste jag inte, jag behövde bara friskluft. Jag sneglade ner på mina fula skor och suckade. Så dum som jag är så tar jag på mig dom. Jag svängde in i affären och kollade mig lite omkring. Jag tog en cola och betalade sen. Jag öppnade den och drack upp allt nästan direkt och slängde sen colaburken. När jag kom ut igen så såg jag en person, och inte vem som helst utan en väldigt speciell person..


Sara till vänster och Julia till höger för ett tag sen.

Jag harklade lite och personen vände sig mot mig. Jag log stort, det var Julia. Min kompis sen 4:an, vi bråkade ofta men blev vänner lika fort.
- SARA! Sa hon och hoppade nästan upp i min famn. Jag skrattade till lite och backade undan.
- Hej. Log jag och hon kollade förvånat på mig.
- Wow. Sa hon och jag kollade frågandes tillbaka.
- Vadå?
- Du.. du är vaken? Ett mirakel. Jag suckade och kollade bort lite.
- Jenna väckte mig.. Sa jag och himlade med ögonen. Hon flinade lite och kollade sen ner på mina skor. Hon kollade sen upp på mig igen och flinade. Jag visste vad hon tänkte men orkade inte bry mig. Hellt plötsligt börjar hon hoppa upp och ner av glädje. Jag backade undan och kollade frågandes på henne.

- Justin, Justin Drew Bieber kommer till Danmark! Synd bara att jag inte får gå.. Sa hon lite ledsamt. Jo Julia var en tjej som hade väldigt stränga föreldrar. Och vi har länge frågat dom om hon kommer få gå på en konsert men svaret har alltid varit nej..
- Jodå, jag vet. Tycker synd om dig.. Sa jag och suckade lite.
- Din plutt, varför så sur? Sa hon och jag blev mycket seriösare.
- Kalla mig inte plutt. Jag är yngre en dig men inte större! Sa jag och suckade lite lätt. Hon började skratta lite och jag försökte att inte börja skratta. Jag avbröt sen hennes skrattande och log lite. Vi stog och pratade lite tills Julias mobil ringde. Hon gav mig en snabb kram och sa att hon var tvungen att gå. Jag besvarade hennes kram och jag började gå hemmåt. När jag kom hem så såg jag att pappa hade vaknat. Jag tog snabbt av mig kläderna och satte mig sen vid pappa.

- Hej, vart har du varit? Sa han och kollade upp på mig.
- Ute..
- Ute?! När vaknade du? Sa pappa väldigt förvånat.
- Varför så förvånad? Sa jag.
- För att du har för det första gått upp tidigt och sen så har du gått ut, det är inte så likt dig. Sa pappa och blinkade mot mig. Jag himlade bara med ögonen samtidigt som jag suckade.
- Föressten pappa, det är så här.. Duvet hur mycket Justin Bieber betyder för mig eller hur? Sa jag men lätt han inte svara utan fortsatte prata. Så jag undrar om jag snälla, snälla och åter snälla kan få gå på hans konsert?

- Men Sara, vi har ju redan sagt att du får gå om han kommer till Sverige, när kommer han då? Jag suckade lite och gav han en sur blick.
- Men det är ju problemet, han kommer inte till Sverige utan till Danmark! Jag och Jenna... tänkte typ åka ditt, och du ska följa med! Flinade jag samtidigt som pappa började skratta.
- Sagt är sagt och eftersom han inte kommer till Sverige så får vi väll fixa det. När kommer han då?
- 1 April.. Sa jag och kollade ner på min naglar. Jag kollade upp på pappa som såg lite tveksam ut.
- Jag antar väll att du får gå, vem hade du tänkt gå med då?
- Antagligen med Jenna! Vi har typ pratat om detta sen januari (2009)! Log jag stolt.
- Okej, men vi får kolla på biljetter senare! Sa pappa och ställde sig upp.
- Vart ska du?
- Prata med mamma! Log pappa och sen gick han. Jag kände hur ett glädjerus for igenom kroppen och jag sprang genast upp till mitt röda rum. Jag tog upp hemtelefonen och slog in Cassies nummer. När jag gjort det så ringde jag upp och hon svarade på 3:dje tonen.

- Ja hallå? Sa hon glatt.
- Hej, det är Sara!
Jaha, hej.. Vad var det du ville? Sa hon nu lite surt, jag fattade inte vad det var med henne. Hon hade förendras väldigt mycket, men jag hoppas att vi inte kommer förlora kontakten hellt.
Duvet, Justin Bieber? Han kommer till Danmark! Kanske vill du följa med mig och Jenna? Sa jag och log stort.
- Asso jaha.. Förlåt, men jag har.. typ.. bestämmt med en annan.. Sa hon och jag suckade lite.
- Jaja, lycka till.. Hejdå.. Sa jag surt och la på. Ännu en gång så blev jag sur för egentligen ingeting.
Kommentera om ni vill ha mera! Och detta är bara börjaaaan ;) Det kommer så mycket mer... Puss Ida♥

Postat av: Johanna/Moonlight

Skibra:D Längtar så himla mycket tills nästa!!:D

2011-01-11 @ 19:12:47
Postat av: Anonym

AWESOME LÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR, MEEEEEERA

2011-01-11 @ 19:25:44
Postat av: Anonym

AsBraa mer mer !!!!!!!!! :D:D

2011-01-11 @ 19:45:07
Postat av: frida

meeeer!! den är skitbra!:) <3

2011-01-11 @ 20:00:03
Postat av: Julia ♥

BRRAAA MEER ♥

2011-01-11 @ 22:49:34
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: