The chosen is you, Chapter 20.


- Oj hej! Log jag och han log tillbaka.
- Hej, grattis.. Sa han och gav mig en varm kram. Jag log stort och backade sen undan.
- Oj.. Tack! Log jag.. Plötsligt hörde vi en massa skrik och alla kom mot mig och Justin.
- Jag måste nog gå nu, men kom ner till lobbyn klockan 6 och klä dig fint, jag vill bjuda dig på middag.
- Vill du? LOg jag lite och han nickade. Han spang sen upp till Kenny och Chaz och dom gick. Shit, först kommer vi etta och sen bjuder JUSTIN BIEBER ut mig. Detta är för bra för att vara sant..


När vi sen kom tillbaka till hotellet hoppade alla på mig direkt. Och jag valde att inte svara den här gången heller. Jag sneglade mot klockan och såg att den redan var halv 5. Jag hoppade snabbt in i dushen och sminkade mig lite lätt sen. Jag lockade håret i stora lockar och det blev riktigt snyggt. Jag kollade på mig själv länge, varför kan inte jag ha bruna ögon? Mina blå ögon ser så kalla ut.. Jag satte sen en handduk runt mig och gick ut till dom andra.
- Vart ska du? Utbrast Olivia när hon såg mig.
- Hon ska ut ikväll! Svarade Jenna och jag log lite.
- Va? Med vem? Undrade Isabella och jag vände mig mot henne.
- En kille bara.. Mummlade jag och kollade i väskan. Fan då! Jag har ju inget att ha på mig?
- Jaha, vad heter han? Log Olivia men jag struntade i att svara henne.
- Jenna, jag har inget att ha på mig! Utbrast jag och hon ryckte till.
- Jusdet! Men du kan låna en klänning av mig, jag tog med mig den fall i fall.. Log hon och jag log tillbaka.
- Tack, du är bäst! Sa jag och gav henne en kram. Jag testade sen klänningen och den satt riktigt snyggt. Det var spets med hög kjol under bysten. Jag log stort och kollade sen mot klockan igen. Den var 20 i 6. Jag hade alltså gjort allt detta på lite mer än en timma, fan vad snabb jag känner mig.
- Men hallå? Vad hette killen då? Flinade Olivia och jag suckade lite.
- Inget.. Log Jenna och jag nickade.
- Jag vet inte än, det är en.. blindate! Ljög jag. Inte för att skämmdes över att det var Justin, men jag känner knappt dom. Det kan bara bli fel, så istället håller jag tyst om det. När klockan började närma sig 6 så gick jag ner till lobbyn. Klockan var 5 i så jag satte mig ner i sofforna. Men hur kan han veta vilket hotell jag bor på? Plötsligt så kommer det en limousin på utsidan. Vad fan är detta nu då? Jag ställde mig upp och gick ut på utsidan.
- Är du Sara Jason? Sa chaffören och jag nickade.
- Ja de..
- Sätt dig där bak! Avbröt han och jag nickade. Konstig typ. Han öppnade dörren åt mig och jag satte mig. Wow, detta måste vara Justins verk. Men varför en limousin? Jag kunde tagit bussen..Vi åkte ett tag och vi åkte förbi flera olika resturanger och så började vi komma ut lite på landet. Vad är detta? Plötsligt så stannar bilen och chaffören kommer och öppnar dörren åt mig.
- Vi är framme! Sa han och jag nickade. Jag gick ut ur bilen och det var hellt underbart. Det var en liten sjö med lite träd här och där. I träden så hängde det massa ljus och sånt. Men jag såg ingen Justin? Jag hörde hur limousinen åkte iväg och jag kände mig plötsligt lite orolig. Jag vände mig om och såg ett stort hus. Jag granskade det noga och såg att det var en resturang. Men det var inga gäster här? Jag bestämmde mig för att gå in och jag fick nästan en hjärtattack där inne. Det var hellt.. Hellt underbart. Det var ljus, blommor, en brasa och allt möjligt. Det var fint uppdukat på bordet. Jag hade inga ord kvar, har han gjort detta själv? Jag vände mig om och där stog han.



Sara vände sig om och jag log. Hon såg hellt mållös ut. Hon hoppade på mig och gav mig en lång varm kram. Jag blev nästan knäsvag. Och hon var så vacker.
- Justin, har du gjort detta själv? Du behö.. Sa hon men jag avbröt henne.
- Klart jag behövde.. Och jag har fått lite hjälp. Sa jag och tog hennes hand. Jag drog med henne till bordet och drog ut stolen åt henne. Hon skrattade lite satte sig ner. Hennes skratt var hellt underbart. Jag kunde inte slita blicken ifrån henne. Jag kollade upp mot hennes kristalblåa ögon, dom var så underbara.
- Justin.. Tack. Sa hon och log lite smått.
- Sara, jag ska säga tack.. Tack för att du kom! Log jag och hon log tillbaka.
- Alltid.. Sa hon och kollade ner på bordet. Hon kollade sen upp igen och log.
- Vad vill ni ha och dricka? Sa killen som serverade.
- Jag tar en Cola tack! Log Sara och jag nickade.
- Jag med. Log jag och han gick iväg. Jag vände mig sen mot Sara som satt och kollade på mig.
- Så, vad vacker du är ikväll. Sa jag och hon log lite.
- Tycker du? Sa hon och jag nickade.
- Du är välldigt vacker..
- Du är välldigt stillig ikväll.. Sa hon och jag log. Vi satt där och pratade lite och dom kom sen ut med drickan.
- Vad vill ni äta? Sa serviötren när han kom med drickan.
- Vi vill ha två pasta bolgonese! Log jag och Sara gav mig en orolig blick.
- Va, ne.. Sa hon men jag la fingret framför hennes mun.
- Jag ska lära dig äta pasta! Log jag och hon nickade lite osäkert.
- Okej.. Jag litar på dig Justin. Skrattade hon och jag nickade.
- Det är bra det! Flinade jag och skrattade lite. Såfort maten kom in så gav hon pastan en blick och kollade sen upp på mig.
- Justin, det ser ju ut som maskar..
- Ät nu, jag lovar.. Du kommer älska det. Sa jag och hon nickade. Hon rullade sen in pastan runt gaffeln och åt försiktigt. När hon ätit klart det som var i munnen så log hon stort. Jag skrattade lite och började äta jag med.
- Justin! Det är jätte gott! Sa hon och log stort.
- Jag vet, vad sa jag? Sa jag och hon skrattade. Vi åt upp maten båda två och en lugn musik gick igång. Jag ställde mig upp och la fram handen.
- Får jag lov? Log jag och hon nickade. Hon ställde sig upp och jag la handen runt hennes midja. Hon vilade ena handen mot min axel och vi dansade lungt tillsammans med musiken. Hon lutade huvudet mot min bröstkorg och jag log stort för mig själv.
- Vet du? Sa hon och kollade sen upp på mig.
- Vadå?
- Jag har aldrig varit kär.. Sa hon och kollade ner i golvet.
- Inte? Sa jag och lyfte upp hennes ansikte så hon kollade på mig.
- Nej, jag har aldrig haft en pojkvän heller.. Sa hon och suckade lite.
- Det trodde jag inte, du som är så underbar. Sa jag och backade undan lite. Hon log lite och skakade på huvudet.
- Nej, det är jag inte..
- Jo, det är du.. Sa jag och hon log ett snett leende.
- Varför vill du träffa just mig av alla dina fans? Av alla tjejer här i världen som vill ha dig? Sa hon och backade. Jag log mot henne och hon gav mig en frågande blick.
- För att du är speciell.. Det är något med dig. Log jag och hon kollade länge på mig. Sen nickade hon och släppte taget om mig.
- Ska vi gå ut? Sa hon jag nickade. Jag tog hennes hand och vi gick ut på utsidan. Vi kollade ut över sjön som glimmade som kristaller.  Vi satte oss ner mellan två träd och kollade rakt fram.
- Vill du vara kär då? Sa jag och kollade på Sara som kollade ut över vattnet.
- Jag vet inte hur det är att vara kär.. Många säger att man alltid blir sviken, och sårad.. Sa hon och log ett snett leende.
- Det är olycklig kärlek. Vissa är så kära att dom gör vad som helst för varandra, absolut allt. Dom gör allt tillsammans och delar på allt dom har. Medans vissa tar det som en lek. Men kärlek är samtidigt till vänner och familj, alltså på alla möjliga olika sett. Sa jag och kastade ner en sten i vattnet. Hon skrattade lite och vände sig mot mig.
- Det där sista visste jag, så efterbliven är jag inte..
- Haha okej.. Log jag och kollade mot henne. Hon vände huvudet mot mig och kollade mig djupt i ögonen. Jag böjde mig försiktigt fram och hon slöt ögonen. Jag kände hennes läppar mot mina och det kändes underbart..

Awi, är dom inte söta? :D Kommentera nu, för det har ni blivit dåligare på! Och jag har upptaderat hela helgen nu :) Puss Ida♥

Postat av: Emppu

Men aaaaw, va de är söta! :D

2011-01-23 @ 17:13:55
Postat av: elle

AWESOME MER MER MER MEEEEEEEEEEER !!!!!!

2011-01-23 @ 17:23:48
Postat av: Johanna

Naw, jo de är skitsöta tillsammans ju:D hahha man blir ju faktiskt lite smått avis men,men ;) plus du skriver som om du var född till att bli författare;)

2011-01-23 @ 18:17:22
Postat av: aalicia

mer :D

2011-01-23 @ 18:41:35
Postat av: V

OMB! Guuud va gulligt, super super mega bra!! :o

Meeeeer!! :D

2011-01-23 @ 19:02:18
Postat av: Anonym

awsome! skit gött att dom är gulliga och sånt mot varann, men nu vill man att konflikterna ska uppstå snart!

2011-01-23 @ 19:07:29
Postat av: frida

meeeer! asbra!:)<3

2011-01-23 @ 19:08:59
Postat av: SiniSarin

SKITBRA NOVELL!!

Asså, sluta inte!

Den är jättebra!

2011-01-23 @ 19:12:12
URL: http://reedheart.blogg.se/
Postat av: Anonym

aweeesome!!

2011-01-23 @ 19:51:40
Postat av: josefine

2011-01-23 @ 23:45:26
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: josefine

Nawwee va gulligt då ^^

Massor mer imorgon Ida :D hihi

2011-01-23 @ 23:46:30
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Duär grym !

2011-01-24 @ 21:19:02
Postat av: josefine

Älskar din novell verkligen!

Du borde uppd. lite oftare ^^ men jag förstår att det är svårt när man har skola och annat för sig än bara att hålla i en novellblogg :) inte för att jag vill klaga, utan bara säga att din novell är bra och efterlängtad ;)

Hoppas att nästa episod kommer snart iallafall :)

2011-01-24 @ 21:45:46
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Meeeeer :D

2011-01-25 @ 15:03:33
Postat av: Felicia

Väldigt BRA!!!!!



MEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRR!!!!!!!!!LOVE IT<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<<3



Nästa chapter tack! :P <3

2011-01-25 @ 18:20:25
URL: http://feliina.blogg.se/
Postat av: Elii

Aww feeett söta jue o grymt bra! <33

2011-01-25 @ 19:38:55
Postat av: Anonym

hejsan! jag är helt ny på bloggen och undrar lite om de olika novellerna! skriver du tre olika på denna sidan och en av dom är avslutade? eller jag förstår inte riktigt :) <3

2011-01-25 @ 19:49:18
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEER

2011-01-25 @ 19:53:26
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEER

2011-01-25 @ 19:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: