The chosen is you, Chapter 24.

- Vart var du? Log jag och hon ryckte lite på axlarna.
- Kollade runt lite. Duvet, han killen som kom till tävlingen duvet? Vart det något speciellt med honom eftersom alla skrek? Log hon och jag skakade på huvudet. Fast egentligen så var det ju så. Men jag ville se vart hon skulle komma.

- Nej, vadårå?
- Nja, jag träffade honom precis. Seriöst så ser han riktigt snygg ut, och han bor ju här brevid också. Sa hon och log stort och kände hur det högg till. Har Justin träffat Isabella? Isabella med det långa tjocka bruna håret och dom stora marinblåa ögonen? Fan, det får inte vara sant.
Jag tänkte precis öppna munnen när jag hejdade mig själv.
- Men Isabella, det är ju fan min poj.. Sa jag men la snabbt upp handen för munnen och gick därifrån. Varför sa jag så? Han var ju inte ens min kille.. Eller? Jag satte mig på sängkanten och tänkte tills Jenna kom in.
- Vad hände? Sa Jenna lungt när hon kom in.
- Inget.. Mummlade jag och kollade ner i golvet.

- Något måste ju ha hänt? Sa hon och jag skakade på huvudet.
- Nej.. Sa jag återigen och hon gav mig ett snett leende.
- Okej, men du. Jag har ju inget att ha på mig om vi ska gå ut? Eftersom jag inte hade med mig några andra kläder typ.. Suckade hon och jag nickade. Plötsligt så log hon stort och kollade mot klockan.
- Vet du vad? Vi har 30 minuter på oss att köpa något, kom igen nu! Vi måste skynda oss, klockan är halv 8. Log hon men jag skakade på huvudet.

- Varför inte?
- Jag har inga pengar.. Mummlade jag och kollade på Jenna.
- Jag bjuder. Log hon stort.
- Nej, det behövs inte.. Mummlade jag än en gång och kollade bort.
- Vad säger du? Klart att jag gör! Sa hon och drog upp mig. Innan jag hann säga något så var vi redan utanför hotellet.

- Tack.. Log jag när vi var utanför H&M.
- Ingen fara. Log hon och vi gick sen in. Vi kollade överallt men hittade inget. Vi gick runt i olika affärer och vi hade nu bara 10 minuter på oss. Plötsligt log Jenna stort.
- Kom! Sa hon och tog två klänningar och drog sen in mig i ett omkläddningsrum. Hon kastade in en svart spetsklänning och hållde själv i en vit. Jag drog snabbt på mig den och den satt faktiskt riktigt snyggt. Jag kollade snabbt ut efter Jenna. Jag hittade henne inte så jag tog bara av mig klänningen. Jag drog på mig mina egna kläder och när jag kom ut så stog hon där.

- Hur satt den? Log hon och jag log tillbaka.
- Perfekt..
- Bra! Sa hon och tog den ur mina händer och gick snabbt därifrån. Jag följde henne med blicken och gick sen efter. När jag kom fram så hållde hon två påsar i handen och gav ena till mig.
- Jenna, jag lovar att såfort vi kommer hem så ska du få tillbaka dom pengarna!

- Håll tyst. Sa hon och gav mig en argblick men kunde inte hålla sig för skratt. Jag log lite utan att säga något och vi åkte sen tillbaka till hotellet. Så fort vi kom in så attackerade Olivia mig med en massa frågor. Jag vände mig mot Isabella som satt med sin dator i famnen och så fort hon såg mig så hoppade hon upp.
- Varför har du inte sagt något? Utbrast Isabella.
- Ja, eller hur? Sa Olivia lite surt och jag gav henne en blick.
- Sagt vad?

- ATT DU OCH JUSTIN BIEBER ÄR IHOP, VAD TROR DU SJÄLV? Utbrast Olivia.
- JA, OCH VARFÖR SA DU INTE ATT HAN VAR KÄND NÄR JAG FRÅGADE?! Skrek Isabella.
- Vad sa du? Nejnejnej.. Hur vet ni det? Sa jag argt och kollade mot Jenna som såg lite småsur ut.
- Jag såg det på min dator! Sa Isabella argt och jag sprang direkt dit. Jag kollade och såg att det var en annons om oss.
Justin Bieber's nya flickvän!
Det verkar allt som att Justin skaffat sig en ny tjej! Vi som trodde att hans hjärta tillhörde Selena Gomez efter kyssbilderna på Hawaii. Men tydligen inte! Men namnet på tjejen är fortfarande oklart men dom såg tillsammans senast i Stockholm. Det verkar som att det är här Bieber håller till för att hälsa på sin tjej? Bilder finns här!

Stog det och jag kollade snabbt igenom bilderna. Som tur var så lyckades dom faktiskt inte fånga mig så bra på bild. Men är Justin ihop men Selena Gomez? Jag stängde surt ner datorn och Isabella kom in med ett panikslaget ansikte.
- FÖRSTÖR INTE MIN DATOR?! Röt hon och jag gav henne en sur blick.
- Vart bor han? Sa jag så lungt jag kunde.

- Vem? Sa Isabella nonchalant. Jag hade egentligen bara lust att slå till någon just nu men backade undan.
- SÄG VART HAN BOR? DU VET VEM! Röt jag och hon gav mig en förvånad blick.
- 2 rum till höger.. Mummlade hon och backade undan. Jag nickade och gick surt ut ur rummet. Jag knackade hårt på hans dörr och han kom och öppnade nästan direkt.
- Oj, hej! Vad gö..

- VARFÖR HAR DU INTE SAGT ATT DU HAR FLICKVÄN?! Skrek jag och tog ett steg närmre honom. Han kollade förvånat på mig och backade undan.
- Va?
- Ja, du har ju Selena Gomez. Tänk om jag gillar dig? Hah? Sa jag och tänkte precis gå därifrån när han tog tag i min hand och drog mig intill honom.

- Jag har aldrig sagt att jag är ihop med Selena Gomez? Vi är bara bra vänner! Sa han och kramade om mig. Jag kände hur mina ögon fuktades lite men torkade snabbt bort det.
- Men det stog ju det i tidningen.. Mummlade jag mot hans bröstkorg. Han skrattade lite och backade nu undan lite. Vad vill han mig? Varför skrattar han..
- Gillar du mig? Sa han och log lite. Jag höjde ena ögonrynet och han fortsatte le. Leker han med mina känslor eller vad?

- Va? Sa jag och kollade ner i golvet och sen upp igen.
- Du hörde vad jag sa? Sa Justin och såg nu lite allvarligare ut. Jag tog ett djupt andetag och tänkte efter. Jag gillar honom.. Eller? Eller vad tänker jag med, det är klart jag gör det. Jag log ett snett leende och kollade Justin djupt in i ögonen.
- Justin.. Ja.. Det gör jag.
Förlåt att jag inte upptadera igår! Men läste en super gullig kommentar från Matilda Lindahl!
matilda lindahl! om Vi har nog världens bästa läsare!:
du anar inte hur mycket jag älskar din novell... jag drömmer om att få vara sara. Jag ser allt framför mig, om jag vore sara hade jag varit världens lyckligaste människa för att du skriver så underbart fina saker som justin säger & sara. Just därför vill jag vara sara.Ingen annan i världen just nu. eller jo! Självklart justins flickvän, men du som skriver The chosen is you, borde vara stolt. Du skriver så jävla bra chapters så jag kan ta livet av mig, eller det var fel ord för då kommer jag aldrig läsa den här. men du skriver så jävla bra att jag kan skriva tusen rader til, Glöm aldrig att jag älskar din blogg. och jag kommer aldrig sluta läsa okej? För du äger jävligt hårt & mycket. jag älskar bara den, bara den här. alla andra är sämst ,du får mig så bra humör när jag läser denna! ÅÅÅÅÅÅÅH.. skriv mer, snälla<3 

jag slutar aldrig läsa denna novell. aldrig i hela mitt liv. ♥
Awwie.. Tack så jätte mycket, besök hennes blogg HÄÄR! :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Och sen så var det också någon som skrev att vi upptaderar för lite, jodå. Jag vet! Men vi gör så gott vi kan, jag lovar♥~
Puss Ida♥

Postat av: Anonym

meraa nu, det är så bra :DD

2011-01-29 @ 14:27:12
Postat av: Johanna

Helt amazing bra aså!! du skriver grymt bra!!!:D

2011-01-29 @ 14:49:47
Postat av: sandra

hänger inte riktigt med. dina episoder hoppar lix, om du fattar?..

2011-01-29 @ 16:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: