The chosen is you, Chapter 16.

- Öhm.. Vilket shampoo använder du? Flinade jag och han skrattade.
- Det är olika, men berätta lite om dig då?
- Ja, öhm.. Jag heter då Sara Julie Jason och är 14 år. Sa jag lite lågt. Jag är fyller år den 23 september år 1996 då. Jag är ett fan av dig och gillar din musik, haha.. Jag hatar pasta och älskar att fota! Och ja.. Det var typ det! Log jag lite och kollade sen mot Justin som kollade ner i golvet.
- Sara.. Mummlade han för sig själv. Han kollade sen upp mot mig igen och log.
- Hatar du pasta? Utbrast han sen.
- Haha ja, är inte så förtjust i det.. Flinade jag och han skrattade lite.
- Du är fan sjuk! Log han och jag himlade bara med ögonen. Jag kollade sen upp mot Justin och log brett. Han var riktigt stilig, det var nästan för svårt att beskriva. Men något var på gång.. Det kände jag, bara att jag inte visste vad..

Vi satt och pratade en stund och det kändes riktigt bra. När man väl får chansen att prata med honom så blir allt så annorlunda, det känns absolut inte som om Justin är känd på något sätt. Jag bara satt och tänkte medans han pratade lite om kärlekslivet. Varför? Det vet jag inte.. Men även fast det intresserar mig lite så lyssnade jag inte riktigt. Jag var borta i mina egna tankar. Jag hörde hur det blev hellt tyst och jag kollade upp mot Justin.
- Vad tänker du på? Sa han med sin hesa och varma röst och jag sjönk nästan ner i marken. Jag log lite och ryckte på axlarna.
- Inget speciellt, på mig, mitt liv.. och kanske dig.. Flinade jag och skrattade lite.
- Jaså? Log han och jag nickade. Jag hjäpade lite och han log mot mig.
- Trött? Sa han och jag skakade på huvudet.
- Nej, inte så.. Ljög jag. Egentligen var jag välldigt trött och det kändes en anning fel att Justin inte var trött efter konserten och så.
- Okej.. Log han och jag log tillbaka. Jag la mig ner i soffan så att Justin satt vid mina fötter och vi fortsatte prata. Plötsligt ringer hans mobil och han log lite. Vem var det?
Vi satt och pratade lite tills m in mobil ringde. Jag kollade mot den och såg att det var Chaz. Jag log lite och ställde mig sen upp.
- Ja hallå? Log jag och gick iväg. Jag kollade lite mot Sara som hade vänt blicken mot mig och hon granskade mig tills jag var i ett annat rum.
- Tja bro, vart är du? Sa han och jag log för mig själv.
- Med Sara! Sa jag stolt och han skrattade lite.
- Stolt?
- Alltid, hon är hur skön som hellst.. Vi har snackat lite och så..
- Okej, tänk på att hon nog åker imorgon! Och du, hur länge skulle vi stanna här i Danmark?
- 5 Dagar tror jag.. Har en annan konsert i Köpenhamn och sen lite signeringar.. Vadårå?
- Nä, jag bara undra.. Men du, klockan börjar närma sig runt 2. Jag nannar nog nu! Sa han och jag nickade även fast han inte såg mig.
- Okej, kommer nog snart.. Sara verkar lite trött.. Godnatt Clown! Sa jag och la på innan han svarade. Jag gick sen tillbaka till lobbyn där Sara var och såg att hon hade vänt ryggen mot mig. Jag log lite och kollade ner på henne. Hennes ögon var slutna och hon andades tungt. Jag kollade på henne länge och hon var riktigt vacker, nästan för vacker..
Jag la försiktigt mina händer runt henne och bärde upp henne. Hon lutade sitt huvudet mot mitt bröst och jag log lite av bara tanken. Precis när jag kom in i hissen så insåg jag att jag inte hade en blekaste anning om vart hon bodde. Och vad skulle jag göra? En hellt "vanlig" kille, trolla fram det? Nja.. Och jag kunde knappast ringa hennes kompis. För det första så visste jag inte vad hon hette och för det andra vill jag inte snoka i Saras mobil. Jag suckade lite och åkte upp till vår vånning. Jag knackade på dörren försiktigt för att inte väcka Sara och efter ett tag kom Chaz och öppnade dörren.
- Hey, skulle precis sova? Sa han och sneglade ner mot Sara. Jag log stollt mot Chaz och gick sen in. Jag la försiktigt ner Sara i min säng och gick sen ut till Chaz.
- Varför är hon med? Gick det på FÖRSTA dejten? Flinade Chaz och jag skrattade till.
- För det första så var det ingen dejt, vi snackade bara. Och för det andra så vet inte jag vart hon bor, jag vill inte väcka henne! Sa jag lite tyst och han nickade förstående.
- Okej.. Log Chaz och gick sen in mot vårt rum. Jag följde honom med blicken för att se vad han skulle göra men han släckte bara lampan. Han kom sen tillbaka med ett leende på läpparna.
- Vadå? Sa jag och ´kollade upp mot Chaz.
- Nej, inget.. Jag sover på soffan så kan du sova där inne med Sara! Skrattade Chaz och jag nickade.
- Haha, ta det lungt. Det kommer inte hända något..
- Nähä, hur var det att kyssa henne då? Flinade Chaz och jag skrattade lite.
- Chaz, jag har känt henne i en dag typ. Tror du jag går och kysser henne då?
- Tro mig Justin, det har hänt förut.. Log Chaz och jag skrattade lite.
- Godnatt.. Sa jag och gick in i toaletten inann Chaz hann svara. Jag drog snabbt av mig kläderna utan kalsongerna och satte sen på mig en t-shirt. Jag kollade länge på mig själv och borstade sen tänderna. Jag gick sen ut ut badrummet och in till Sara som låg och kollade på mig i sängen. Jag log lite och hon log tillbaka.
- Vart är jag? Sa hon tillslut.
- I mitt hotellrum, du sov och jag ville inte väcka dig.. Visste inte vart du bodde.. Flinade jag och hon skrattade lite.
- Okej.. Men ja..
- Ska jag följa dig in till ditt rum?
- Nja.. jag orkar inte resa på mig.. Fnittrade hon och la sig med ryggen imot mig. Jag skrattade och la mig i Chaz säng brevid och hon vände sig sen om mot mig. Vi låg där och kollade på varandra länge, väldigt länge. Jag kollade henne djupt in i ögonen och dom var hellt underbara.
- Du har välldigt fina ögon.. Mummlade hon och kollade tillslut bort.
- Tack, men du har finare.. Sa jag och hon skakade på huvudet. Jag log lite och la mig sen på rygg. Det var länge sen jag gillade någon, och det skulle nog bli fel att vara förälskad nu. Jag vet inte hur folk kommer ta det, men känslan jag känner just nu känns inte normal.. Utan jag känner mig.. nykär..
Dåligt, men är trött. Och nu behöver jag VERKLIGEN hjälp här! Hur ska det bli med Justin och Sara? Hur ska dom kunna umgås, alla får svara innan jag kan fortsätta. För har verkligen ingen anning! Så kom igen nu! Puss Ida♥

Postat av: V

Suuuper bra!! Har inte en blekaste anning

Men du kommer säkert på något bra, för denna novell är sjuuukt bra!! :D

2011-01-20 @ 22:41:04
Postat av: Anonym

om dom typ inte träffas på ett tag, sara tror att justin har glömt henne, men sen träffas dom igeb och han har blvit lite äldre, längre, mer öhm muskler.. :p men u know what i mean. och dom träffas igen. hehe, ett förslag bara

2011-01-20 @ 22:56:01
Postat av: josefine

Gud jag älskar verkligen den här noveller :D haha.

Mjo, men ett förslag är ju typ att Justin erbjuder att Sara kanske kan stanna i Danmark i några dagar till, efter som han själv skulle vara där i ytterligare 5 dagar..? Så kan dom liksom umgås mer..? :d

Ah jag har ingen aning, det var bara en tanke jag fick ^^ hihi.

2011-01-20 @ 23:31:41
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: d-

vet inte,

men hitills har den varit riktigt fett, så ja :) §

2011-01-20 @ 23:33:26
Postat av: Johanna

Skitbra!!!:D Hum, vet inte en svår fråga!? men hon kanske kan typ senare åka till usa??? vet inte bara ett förslag :)

2011-01-21 @ 08:41:16
Postat av: frida

awesom!!:)<3 meer!:)

2011-01-21 @ 10:26:57
Postat av: Emppu

Det skulle ju kunna va så att de får kömoa lite med att kunna träffas. För i typ alla andra noveller så

Får ju tjejjen alltid åka med ixh sådär, om Saras föräldrar skulle tycka att hon ör för ung eller något. Och sen skulle de.. Jag vet inte! ;) men så att det skulle bli svårare för dem att träffas? :D men superbra novell! :D

2011-01-21 @ 14:20:23
Postat av: alicia

kan du skriva mer på bieber makes me crazy

2011-01-21 @ 14:32:44
Postat av: Julia ♥

Olala ! ♥ meeeeer ! låt dom träffas mer :)

2011-01-21 @ 17:01:46
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Hon får följa med på europaturnen snälla!

Snälla snälla snälla

Kan hon inte få det!

Snälla! Snälla! Snälla!

PS. Ni skriver jättebra!!!!!!!!!

2011-01-21 @ 18:47:16
Postat av: SiniB

Sv; TAck för tipset!

Har läst nu i en time, läste från början.

Gud siken bra!!!

Mera ikväll, snälla?

PS. Desingen är jättefin! <3

2011-01-21 @ 19:14:25
URL: http://reedheart.blgog.se
Postat av: Anonym

hennes föräldrar kanske kan bestämma sig för att flytta till atlanta! då kan dom ju träffas :D mera! :D

2011-01-21 @ 21:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: