I'll never let you go, Chapter 3.

Jag vaknade morgonen därpå av att solen sken in. Jag suckade lite och hjäspade. Jag sträckte lite på mig och log kvar kanske 5 minuter innan jag gick upp. Jag suckade och gick fram till min garderob. Jag tog av mig mina kläder och bytte till jeans shorts, ett svart linne och en svart kofta. Jag tog en tygpåse och la ner lite saker innan jag gick in på toaletten. Jag satte upp mitt långa blondbruna hår i en tofs och tvättade sen av mitt ansikte. Jag tog upp min tandborste och borstade sen mina tänder. Jag gick sen tillbaka till rummet med ett suck. Pappa hade redan åkt till sitt nya jobb, och mamma var och handlade. Jag tog ut det sista kläderna och hängde in dom i min walk-in-closet och log för mig själv. Snyggt.

Jag tog sen ut mina svarta klack skor som jag äntligen lärt mig att gå i. Jag skrattade lite för mig själv och tog sen tygpåsen och gick ner. Jag kollade i kylen men vi hade självklart ingenting, vi kom ju hit igår. Jag suckade och hämtade istället mina pengar på rummet. Jag tog sen min mobil och gick ner igen. Jag öppnade dörren snabbt för att se om jag behövde jacka, men det behövde jag inte. Det var väldigt varmt. Jag orkade inte sminka mig idag, istället tog jag mina solbrillor och gick. Jag låste dörren med nyckeln jag fått igår och skrev sen ett sms till mamma.

"Jag går ut lite, du når mig på mobilen! Puss" Skrev jag och la sen ner den igen. Jag hoppade på bussen och åkte in till stan. Jag hade vart här många gånger, vi hade kollat på lägenhet och hus jätte många gånger. Så jag kunde området. Jag gick av mitt i stan och kollade mig omkring.

- Jaha.. Sa jag tyst för mig själv och började gå mot ett litet café. När jag kom fram så la jag ner min väska på en stol och ställde mig sen i kön. Jag beställde en ost-macka och en varm chocklad. Jag satte mig ner brevid väskan och log för mig själv. Här var det i alla fall sol! I Sverige regnade det hela tiden.. Men det enda som oroade mig lite, det var min dåliga Engelska. Jag kommer skämma ut mig totallt.

Jag hörde hur några skrattade bakom mig. Jag vände mig snabbt om och en bit bort stog det några killar. Jag log lite för mig själv, kanske skulle jag hälsa? Jag ställde mig snabbt upp men satte mig lika snabbt. Man går inet fram och hälsar bara sådär, vad är det med mig? Jag suckade och åt det sista av mackan och ställde mig sen upp. Jag tog min väska och började gå. Jag visste inte vart jag skulle gå.

- Hallå du! Hörde jag hur någon ropade. Jag vände mig snabbt om och där stod killarna igen. Dom gick emot mig och jag stannade upp.
- Vad? Sa jag och dom skrattade lite.
- Är du ny här? Har inte sett dig förut.. Log en kort kille med brunt hår.
- Det är väldigt stort här, så man brukar väll inte känna igen alla? Men ja, jag är nyinflyttad.. Flinade jag.
- Jaha, vad kul, vad heter du då? Frågade han.
- Alicia, och du? Sa jag och alla nickade.

- Christian, Christian Beadles!

Oooh, kommentera nu! Måste gå. Puss Ida♥
[Blev lite konstigt i slutet, men aja]

Postat av: Madde

mEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERA!

2011-03-27 @ 19:49:09
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

kan inte du skriva vad som har hänt i förra avsnittet ? jag tror du vet vad jag menar !

2011-03-27 @ 19:54:44
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Sofia Eriksson

Kan du inte längst upp skriva lite om vad som hände i förra kapitlet, för så är det lättare att komma ihåg. Asså du kan skriva det som sa/gjorde i slutet så kommer man på, för det kan vara lite svårt ibland för man läser ju flera stycken olika noveller, eller iaf jag men det skulle hjälpa :)Du skriver jätta bra btw haha ;)

2011-03-27 @ 20:00:10
URL: http://sofiaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

oooo asbra!!!

2011-03-27 @ 20:01:48
Postat av: madde

braaaa

2011-03-27 @ 20:03:47
Postat av: josefine

Wow.. meeeer jättebra!!!!

2011-03-27 @ 20:09:55
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Elida

OMB! Det är skit bra ju! hahah men det e det ju alltid så det är ju inget nytt :P Men ska bara säga ett ord till: MEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRR!

2011-03-27 @ 20:12:24
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-03-27 @ 20:18:52
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: fia

sjukt bra! ge oss meeeer! :D

2011-03-27 @ 20:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: