The chosen is you, Chapter 54- Stratford.



På natten så vaknade jag av att det pissregnade ute. Man hörde åskan och jag hoppade till. Jag hade vart rädd för åskan sen jag var 4. Klockan var halv 3 på natten. Jag svalde djupt och försökte somna om när åskan lät igen. Nu fick jag nog. Jag tog min kudde och gick raka vägen till Justin.

Justin låg med armarna underkudden och hans huvud var nedtryckt i den. Täcket var lite över rumpan på honom. Jag putade in honom lite och försökte lägga mig men soffan var v älldigt liten. Han vaknade till och vände sig snabbt om mot mig. När han såg mig suckade han djupt och la sig sen ner igen.

- Sara, vad gör du? Mummlade han mot kudden och jag suckade.
- Jag vågar inte sova själv.. Viskade jag och han kollade upp på mig. Han suckade och ställde sig sen upp.
- Kom.. Sa han och tog min hand. Han drog med mig till sängen och la sig på ena sidan.
- Justin, kuddarna.. Viskade jag och han nickade. Han hämtade dom snabbt men sket i sitt täcke.

- Varför vågar du inte sova själv? Hjäspade Justin.
- Åskan, det ska ju vara sol imorgon?
- Jaha, jo jag vet. Det är bara en skur över natten, det är ofta det i Kanada. Lägg dig ner nu! Mummlade Justin och la sig på sidan med ryggen imot mig. Jag suckade och la mitt täckte över mig och kollade mot Justin.

- Fryser du? Sa jag eftersom han inte hade någon tröja på sig och det var välldigt kallt.
- Nej.. Mummlade han och jag suckade. Jag la lite täcke över honom och pussade honom lite på kinden. Jag försökte puss han på munnen men han flyttade bara på sitt huvud.

Jag la mig med ryggen imot honom och hoppades allt skulle bli bättre imorgon. Plötsligt känner jag Justins läppar mot min kind. Jag log för mig själv och han la sen armen runt min midja. Jag kanske inte ens behöver vänta tills imorgon...

Nästa dag, påväg till Justin's mormor och morfar:

Jag hade tagit på mig en rosa - blommig söt klänning och lite armband. Jag hade på mig stora ringar i öronen och halsbandet jag fått av Justin där det stod " Je t'aime". Jag kollade ut genom fönstret och det var Justin som körde. Kenny satt brevid och jag där bak. Jag kollade snabbt mot Justin som kollade på mig i backspegeln.

- Jag måste på toa, hur långt är det kvar? Mummlade jag mot honom och han ryckte på axlarna.
- Jag vet inte, dom bor ju ganska nära stan så kanske 10 minuter? Sa han och jag nickade.

Och han hade rätt, 10 minuter senare så var vi framme. Justin var verkligen överlycklig över att träffa sina morföreldrar medans jag bara stod där och glodde. Tillslut så presenterade Justin mig och jag log. Dom gav mig en varsin kram och Justin visade mig sen hans rum.

- Ja här är mitt rum då! Log han och jag nickade.
- Och där ska du sova, vart ska jag sova? Mummlade jag och han log ett snett leende.
- Antingen gästrummet eller så sover du med mi..
- Jag tar gästrummet! Utbrast jag och vände mig om. Han suckade och visade mig sen in dit. Jag tackade och la sen ner mina saker. Det var välldigt mysigt.

En säng och ett vitt skrivbord. Lite hyllor och rosa gardiner. Jag satte min mobil på laddning och gick sen ner till dom andra.

- Vill du ha? Log Justins mormor och höll fram en muffins. Jag log och nickade.
- Tack så mycket.
- Såå, det är du som är Justins tjej? Log Justins morfar.
- Öhm.. Ja det antar ja! Sa jag osäkert och kollade på Justin som bara log.
- Åhh, vi tänkte äta middag med er ikväll innan ni går över till killarna Justin! Skulle gärna vilja lära känna din tjej! Sa justins mormor till Justin.

- Jadå, mummlade Justin som nu satt och smsade.

Ska jag vara ärlig så ser jag fram imot att få träffa killarna, det kommer bli kul det här! Speciellt att träffa Chaz igen..


Postat av: Anonym

AWESOME MEEEEERA SNÄÄÄÄLLA !!!

2011-03-06 @ 20:38:03
Postat av: emelie

meer! :D

2011-03-06 @ 20:58:02
URL: http://emeliejjhedin.blogg.se/
Postat av: fia

men vem smsar han med hela tiden? slår vad om att det typ är selena elr nån :/ meeeer det är så underbart bra! <3

2011-03-06 @ 21:05:54
Postat av: Anna

samma uppdatering som idag, men liiiite längre kapitel D:

2011-03-06 @ 21:10:53
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Anonym

varföör vill hon ha gästrummet , Han var la surare på henne än vad hon är på han?? :O men aawessommmee novell :d meer

2011-03-06 @ 21:26:46
Postat av: Elin

Gud vad bra!!! Kan inte vänta tills nästa:*

2011-03-06 @ 21:52:24
Postat av: elin <3

BRA!! Mer! :D

2011-03-06 @ 22:17:23
URL: http://onlylloveforme.blogg.se/
Postat av: isabell

den är grymt bra!

älskar den! :D

2011-03-06 @ 22:18:27
Postat av: elin <3

Bra!! :D

2011-03-06 @ 22:41:23
URL: http://onlyloveforme.blogg.se/
Postat av: Sofia Eriksson

Awsome ! :D Skit bra ! Skriv mer :D

2011-03-06 @ 23:03:53
URL: http://sofiaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Meeer

2011-03-06 @ 23:36:04
Postat av: Elelta

gud vad bra:D! Kan inte vänta till nästa del:D

Vem smsar justin med och varför valde hon gästrummet....spännade:D morrreeee

2011-03-07 @ 10:33:44
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: