The chosen is you, Chapter 57 - Stratford


Ringen hon fick.

Han öppnade en liten ask med en diamatring i och nu fick jag panik.
- NEJ JUSTIN! Nej, förlåt. Men jag är bara 14 år! Utbrast jag och han började gapflabba.
- Jaså, så du är för ung för att ta imot denna ringen? Log han och jag kollade oroligt på honom.
- Va? Mummlade jag och han log.
- Jag driver bara, men ringen är till dig! Log han och ställde sig upp, Han la armarna runt min midja och satte på ringen på mitt finger.

- Justin.. Du behövde inte..
- Shh, förlåt att jag skämtade med dig.. Mummlade han mot mitt hår och jag log stort för mig själv. Vi snackade tills vi bestämmde oss för att gå in till dom andra. Jag glodde på ringen hela tiden ,den var sååå vacker.
- OH MIN GUD! HAR DU FRIAT JUSTIN! Utbrast Chaz och vi båda började skratta.
- Japp, vi gifter oss ikväll! Skrattade Justin och jag log lite. Alla började skratta åt Chaz medans han stod där och surade.

Lite senare på kvällen så satt vi och kollade på film i sofforna. Lauren och Chris hade gått hem, antar att dom var tsm. Jag satt i mitten i den långa soffan med Chaz på ena sidan och Justin på andra. Ryan satt i fotöljen och Caitlin satt på golvet på en stor kudde. Jag hade snackat lite med henne och hon var inte som jag trodde.

- Ska du också sova över eller? Sa Chaz med munnen full med popcorn. Jag log lite men behövde inte svara eftersom Justin gjorde det åt mig.
- Ja, annars går jag med henne hem..  Sa han lite små surt och vi andra började skratta.
- Ta det lungt, jag ska inte gå. Sa jag och la huvudet mot hans axel.

Caitlin och Chaz skulle båda sova hos Ryan. Vi hade bädat i hans rum och lagt ut madrasser. Eftersom jag och Caitlin blivit någorlunda vänner så skulle vi sova tillsammans, jag hade inget imot det... Men jag hade hällre sovit med Justin! Ryan skulle ta sin säng och vi andra madrasser. Justin och Chaz hade varsin, och jag och Caitlin delade på en liten större madrass.

-  Jag är törstig, har du cola eller något hemma Ryan? Utbrast Caitlin. Han skakade på huvudet och hon suckade.
- Jag är också sugen på något gott, ska vi dra till afärren eller? Log jag mot Caitlin och hon log tillbaka.
- Visst.. Sa hon och dom andra nickade bara. Vi gjorde klart oss och började sen gå. Vi bestämmde oss för att gå till en kiosk lite längrebort.

- Såå.. Du och Justin är till sammans eller? Sa Caitlin och kollade på mig.
- Mm, det är vi. Har du känslor för honom eller? Sa jag och hon suckade djupt. Hon var tyst ett tag och kollade sen på mig.

- Sara, duvet. För ett tag sen, eller ja, några år sedan.. Då var jag och Justin tillsammans, vi var det i 7 månader innan vi gjorde slut. Ingen av oss ville, men vi var tvugna. Han skulle flytta och skapa en kariär, han kunde inte ha en tjej. Och jag grät varje kväll, ville inte, ville inte glömma han. Men tilslut glömde jag han. Han hälsade på och allt jag kände var kompis kärlek. Jag ville inte ha något mer än så med han. Men varje gång han kommer med en tjej, då sårar det mig. Det får mig att tänkte på varför vi gjorde slut. Att han inte hade tid för en tjej, så saken är den.. Nej jag har inga känslor för honom, jag är bara avendsjuk. Och inte på det sättet, avendsjuk att han inte vallde mig DÅ.. Sa hon och log lite snett.

- Förlåt, jag visste inte..

- Det är ingen fara.. Skrattade hon och jag log lite. Vi gick in i affären och kollade runt lite tills jag såg en person. Åh nej..

Nu är det inte många Chapter kvar, inte alls många. Kanske 10 till, kanske 20 eller kanske bara 3? Ni får se ;) Har iaf ett super bra slut! :D


Postat av: clara

GOSH VAD BRA MEEEEEEERA AWESOME !!!

2011-03-10 @ 19:48:29
Postat av: Anonym

OMB MEERAA SÅ BRAA

2011-03-10 @ 19:55:25
Postat av: Johanna

mer mer :D<3

2011-03-10 @ 20:06:27
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: fia

asså shiiiiiit vad bra!! :D meeeeeeeeeeeeer <3

2011-03-10 @ 20:14:00
Postat av: Anonym

kolla in min novellblogg också! :D

2011-03-10 @ 21:32:04
URL: http://nothingwithouthim.blogg.se/
Postat av: josefine

Sjukt bra! Meeer! Minst 20 till pls ^^

2011-03-11 @ 11:47:35
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: jennie

meer!!!!!

2011-03-11 @ 22:21:58
Postat av: Josefina

Detta är as bra!!!!! Ni äger!!!! Eller är det bara du?

2011-03-12 @ 16:34:44
Postat av: Malin the belieber!

Meeer! Sjukt bra!!

2011-03-13 @ 01:07:24
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/
Postat av: Harlee (yy'

Oh My Bieber, har läst ändå från Chapter 19 till hit, 57 bara idag. Du skriver otroligt bra och jag kan verkligen föreställa mig det som händer i huvudet.



Sluta inte än på ett tag att skriva, puss.

2011-03-13 @ 16:14:16
URL: http://Harlees.blogg.se b
Postat av: Julia

BÄST BÄST BÄST BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST! :D

2011-03-15 @ 19:06:41
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: frida

meeeer!!! helt bäst!:)<3

2011-03-15 @ 19:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: