My Favorite Girl, Chapter 10 - Just a normal Schoolday.

När vi senare var tillbaka hos Caroline så hade vi riktigt kul, men jag var tvungen att åka hem ganska tidigt. När jag kom hem så var det bara jag där, pappa var väll någon annan stans, men jag brydde mig inte. Jag tog av mig mina skor och jag sen upp till mitt rum där jag la in festklänningen och bytte sen om till en mjukisdräkt. Jag satte mig på sängkanten och kollade ut genom fönstret. Jag suckade och drog sen fram datorn. Jag satte mig skräddare i sängen och la datorn på mina ben. När datan äntligen startat igång och jag kommit in på MSNs hemsida, så fick jag se något jag verkligen inte ville se. Fan..

Det var en bild, på mig och Justin, bakifrån. Man såg inte mitt ansikte med Justin kollade åt sidan, så man såg att det var han. Jag stog tätt intill honom, antagligen när han drog upp mig. Hur kunde dom hitta oss? Jag suckade men tänkte inte så mycket mer på det, bilden var välldigt suddig och jag syntes knappt. Jag la ner datorn och tog sen upp min mobil. Jag knappade in "Vi finns uppe på internet!" till Justin och la sen ner mobilen igen. Plötsligt öppnades min dörr och in kom pappa.

Jag suckade av lättnad och han log ett varmt leende mot mig. "Skulle bara se att du var hemma, förlåt att jag blev så sen idag!" Sa han och jag besvarade hans leende. "Det är ingen fara, kom hem för någon timma sen endå!" han nickade lite och jag log emot han. "Ah ,okej, men jag jobbar tidigt imorgon, så ska lägga mig nu! Sov gott!" Sa pappa med ett svagt leende. Jag nickade lite. "Okej." Han gick ut ur mitt rum och lämnade dörren på glänt. Jag suckade, ställde mig och skulle precis stängde dörren innan pappa dök upp. "Och du, lägg dig inte för sent. Du har skola imorgon vännen.." Jag skrattade lite samtidigt som jag nickade. "Jodå pappa, jag vet!" pappa log bara åt mig och gick sen ner till köket. Jag skrattade lite för mig själv och stängde min dörr. Jag gick sen tillbaka till sängen och såg att jag fått ett nytt sms från Justin. "Jag vet, såg det precis. Och det är inte bra, inte alls. Selena kommer hata mig!" Stod det och jag suckade, orkade inte svara. Det fick vi ta imorgon. Han åker ju på fredag, alltså i övermorgon.

Jag drog datorn intill mig och öppnade upp internet. När sidan laddat klart gick jag snabbt in på twitter och skrev en snabb tweet. "Had a great day with mutch fun and nice people!" jag kollade sen runt på lite bloggar som blev med tiden väldigt tråkigt. Så jag kollade ner på klockan och såg att den redan var halv 12, kanske dags att sova. Jag la ner datorn och ställde mig sen upp för att sedan gå in på toaletten. Jag tog upp tandborsten och borstade snabbt igenom mina tänder. Jag satte sen upp mitt hår i en hög boll och suckade sen. Jag gick in på mitt rum. Jag släckte lampan och gick sen fram till sängen. Jag la mig ner och drog täcket över mig. Jag slöt ögonen och försökte att somna. Till en början gick det inte, men tillslut så somnade jag faktiskt.

Rerfrängen på Letting Go med Sean Kingston började spelas. Jag vände mig snabbt om och möttes av Carolines leende. "Hej vännen, vad du var tidig idag då!" Sa hon med ett flin och omfamnade mig snabbt. Hon backade sen undan med ett leende på läpparna. "Ja, vaknade tidigt imorse så att jag skulle hinna dusha och så! Sen så insåg att jag vaknade lite föör tidigt, så då kunde jag lika väl knalla iväg till skolan" hon log lite samtidigt som hon nickade. "Och du då?" Fortsatte jag. " Somna tidigt igår, vakna tidigt idag!" sa hon och jag nickade. "Ska vi gå in till klassrummet eller?" mummlade jag och drog ut kemiboken. Jag stängde skåpet och låste, snabbt efter la jag ner nyckeln i fickan. "Japp, ska bara hämta kemiboken" Utbrast hon och Letting Go som spelades på Carolines mobil byttes nu till Next 2 you, men Chris Brown och även våran homie Justin Bieber. Jag började skratta lite för mig själv och hon kom nu tillbaka med Kemiboken i handen. Vi gick in i NO salen och såg att det endast satt 2 andra tjejer här, och även en kille som jag inte lärt känna ännu. Vi slog oss ner på ett av dom stora borden. "Vad är klockan då?" frågade Caroline och jag ryckte lite på axlarna. "Ingen anning, glömde min mobil hemma" hon nickade samtidigt som hon drog upp sin och granskade den ett tag och la sen ner den igen. Jag kollade menande på henne och hon mötte min blick. "Halv 9, vi börjar om en halvtimma" mummlade hon och jag nickade lite samtidigt som jag började skratta lite. Även fast vi inte känt varandra så länge, så förtsod vi varandra ganska bra. Och jag har lärt känna många bra människor, och jag bor i ett fint hus. Har till och med fått träffa en tonårsidol! Detta kommer nog bli ganska kul. Hoppas bara att vi stannar här lite längre en vad vi brukar göra.

Åh! Asså jag är så JÄTTE ledsen att detta kommer så sent, egentligen skulle Elma skriva det, men hon hade inte tid! Så jag gjorde det nu, och det kanske inte var världens bästa, men ska börja med 11 direkt!!! LOvar. Och sen så kanske ni märkte att jag bytt till " sådana, ist för talesträck. Hoppas det var okej.
Och kom ihåg, WE LOVE YOU GUYS! ♥
Och igen, FÖRLÅT MIG ATT DET ÄR SÅ SENT! Ska försöka slänge upp 11 idag det med!


Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-18 @ 18:20:19
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

längtar till kaptiel 11 :D

2011-05-18 @ 18:36:54
Postat av: Anonym

FINALLY!

har längtat som fan :D<3

2011-05-18 @ 19:11:02
Postat av: jennie

skit bra !!!!!!!!!! <3 <3 <3 :) längtar som fan finally

2011-05-18 @ 20:10:00
Postat av: sofia

jättebra! :D längtat jätte mycket, så nu hoppas jag att det kommer ett till kapitel snart!

2011-05-18 @ 20:15:36
Postat av: Madeleine

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!!!! :)

2011-05-18 @ 20:34:42
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: