My Favorite Girl, Chapter 9 - Oh no!

Hans haselbruna ögon vände sig mot mig och mötte mina ögon. Jag drog bort min blick och vände den mot vägen istället. Justin började skratta lite ochjag log för mig själv. Jag slöt sen mina ögon.
- Hallå, Melanie? Hörde jag Justins varma röst säga och han skakade mjukt om mig. Jag öppnade mina ögon och såg att vi var framme, jag hade somnat.

- Oj, förlåt.. Sa jag generat och kollade ner i marken. Han skrattade lite och min blick följde med. Jag kollade ut genom dörren och allt var så fint. För fint.


Bara en random bild, haha..

Jag gick ur den stora bilen och granskade stället länge. Det var en stor sjö som glittrade i blått och grönt. Just nu så var vi på gräset, men lite längre ner så låg det en strand. En väldigt vit strand. Ovanför var det stora gröna träd med rosa blommor som prydde det. Jag log lite och vände mig sen emot Justin som studerade mig.
- Oj.. Sa jag tyst och Justin log.
- Visst är det fint? Sa han och jag nickade snabbt. - Jag brukade vara här med Caitlin, fortsatte han och jag nickade lite. Vem är det?
- Vem..
- En kompis! Svarade Justin snabbt innan jag ens han avsluta frågan. Jag nickade lite samtidigt som jag log snett.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Melanie log lite och kollade sen ut över vattnet igen. Egentligen vet jag inte varför jag tog med henne hit. Men jag antar att det antagligen var för att jag behövde komma bort lite, bort från alla andra. Jag behövde verkligen komma bort just nu. Jag suckade lite och gick ner till stranden. Melanie följde mig med blicken med stog kvar. Efter ett tag så gick hon snabbt efter. Jag sate mig ner i sanden och hon satte sig nära, men endå en bit bort ifrån mig. Hon kollade ner på sina fötter och log lite för sig själv. Jag vände bort blicken ifrån henne och kollade ut på den stora sjön.

På senaste tiden, så har allt vart så jobbigt. Tack vare Selena. Även fast det låter själviskt så är det så det är. Hon säger att hon älskar mig, men inte vet vad hon ska välja. Men för mig var valet lätt. Jag hade valt Selena. Men hon är för självisk för att välja mig, hon tänker bara på sig själv, hon valde sig själv.. För om vårt förhållande ska funka, då måste vi kunna lita på varandra. Men jag litar på Selena, tror jag. Jag måste tro på henne, men hon tror inte på mig.

Tankarna rullade runt i huvudet men tillslut blev det för mycket, så det tog slut. Det blev tomt. Alla tankar försvann och allt som fanns var jag, bara jag.

-Justin, hur är det? Hörde jag plötsligt Melanie fråga. Jag vände mig snabbt emot henne och hon log lite smått. Jag kollade undrandes på henne och hon svalde. - Nej asså, du såg så förvirrad ut, fortsatte hon och jag suckade.
- Ja det kanske jag gjorde, men det är för att jag är förvirrad, mummlade jag och mötte hennes ögon. Dom var stora och bruna. Ljusbruna. Jag blev helt varm innombords, dom var så fina.

- Varför då? Sa hon tillslut och jag tog ett djupt andetag, men kunde inte slita min blick ifrån hennes. Att kolla in i hennes ögon var som att kolla in i hela hennes själ. Jag slöt mina ögon och vände bort mitt ansikte ifrån hennes och öppnade dom igen.

- Gillar du mig överhuvud taget? Sa jag och hon kollade på mig med ett höj ögonblick.
- Va? Frågade hon och jag insåg nu vad jag frågat.
- Oj, asså.. Jag menar, öh.. Fortsatte jag men visste inte vad jag skulle säga. Hon började skratta lite och jag suckade glatt.

- Du menar typ "bieber fever" eller? Sa hon och jag nickade belåtet, tack att hon förstod. - Ja, eller asså nej. Jag gillade din musik lite, och så har jag hört väldigt mycket om dig.. Sa hon och jag nickade.

- Vet du vem Selena är? Sa jag och hon nickade.
- Ja, din flickvän va? Sa hon och jag kollade på henne länge utan att besvara hennes fråga. Jag varken nickade eller sa något. Jag kunde inte, men jag visste inte varför.

- Vi bråkar, sa jag och kollade ner på mina händer. Jag flyttade lite på min ena fot och Mel svalde lite.
- Ååh, jag visste inte, var det enda hon sa och jag lite snett.

- Jag vet inte hur det kommer bli mellan oss, jag ska träffa henne på fredag.. Fortsatte jag och hon nickade.
- I över morgon då, sa hon och jag mm:ade. Jag suckade och ställde mig sen upp. Jag räckte fram min hand och Melanie tog tag i den. Jag drog sen upp henne men drog lite för hårt. Så istället för att dra upp henne till mig så råkade jag dra upp henne på mig så att vi både ramlade ner i sanden igen. Melanie började skratta generat och ställde sig snabbt upp igen. Jag kände hur mina kinder hettade till och jag ställde mig upp jag med. Vi granskade varandra och började skratta sen igen. På något sett så fick hon mig att må bra.

MELANIE'S PERSPEKTIV:

När vi senare var tillbaka hos Caroline så hade vi riktigt kul, men jag var tvungen att åka hem ganska tidigt. När jag kom hem så var det bara jag där, pappa var väll någon annan stans, men jag brydde mig inte. Jag tog av mig mina skor och jag sen upp till mitt rum där jag la in festklänningen och bytte sen om till en mjukisdräkt. Jag satte mig på sängkanten och kollade ut genom fönstret. Jag suckade och drog sen fram datorn. Jag satte mig skräddare i sängen och la datorn på mina ben. När datan äntligen startat igång och jag kommit in på MSNs hemsida, så fick jag se något jag verkligen inte ville se. Fan..

BABABABA, VAD STÅR DET? Och stackarn Justin är sjuk, får ångest för det.. :( Vet inte varför, men det är så synd om han!

Och taaaack för alla söta kommentarer! Vet ni hur mycket dom värmer? Man vill bara skriva MER när man läser dom! Asså ni är bäst, underbara.. Älskar er! Puss Ida♥

Postat av: Madeleine

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera, fett bra!

2011-05-12 @ 17:02:25
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: sofia

riktigt riktigt bra och aww vad gulligt! :D

men tkr fortfarande synd om justin för det där med selena :/



meeeeeer! :D

2011-05-12 @ 17:19:10
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-12 @ 19:17:44
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Josefina

Oh My Fucking Bieber!!!!! (heh vet att jag skriver det ofta) den är as bra!!!! Meeeeeeeeeeeeerrrrrrrr

2011-05-12 @ 19:47:51
Postat av: Anonym

sjukkkt bra ::D ett till ikväll???? :D:D:D:D

2011-05-12 @ 20:58:59
Postat av: bieberlover

ganska bra :)

2011-05-13 @ 17:43:33
URL: http://bieberlover.webblogg.se/
Postat av: paulina

Men kom igen skriv meeeeeeeeer!!!

Kanske ett nytt ikväll? :D<3

2011-05-13 @ 18:42:57
Postat av: Anonym

Skitbra kapitel :D va gulligt med lite närkontakt ^^

2011-05-13 @ 21:33:20
Postat av: Anonym

jag kommer seriöst dö om inte jag får en till NUUUUUU!!!

2011-05-14 @ 09:36:12
Postat av: Anonym

Skitbra:D

2011-05-14 @ 09:44:17
Postat av: jennie

säriöst bra :))))) skit bra !!!!

2011-05-14 @ 22:17:07
Postat av: Anonym

SKRIV MEEEEEEER !

2011-05-15 @ 00:17:21
Postat av: emma

bra <33 meeeer!!!!!! :P du vet vem jag är ida :D

2011-05-15 @ 16:48:26
Postat av: Anonym

Kolla gärna in min jb story blogg.

Rekommendera den gärna för andra och kommentera :]:D

2011-05-18 @ 17:09:28
URL: http://onelesslonelygiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: