Chapter 13 - Kissfriends

Summer's perspektiv:
Jag vet inte vad det var med mig. Jag hade tänkt på Justin hela kvällen. Hur jag bara hade kysst honom tidigare idag. Hur jag hade gjort det nyktert. Efter allt han gjort. Och jag gillar honom inte ens? Jag visste inte vad det var med mig. Men det var något med hans utseende och charm som gjorde att jag bara ville ha han, att han skulle vara min.
Jag satt i min stora säng, och Molly och jag skulle egentligen på fest idag också. Men jag bangade. Var för trött, men vi har några dagar på oss. Jag antar att Chaz och Justin också var där, men jag vet inte. Jag reste lite på mig för att kolla ut genom fönstret och insåg då att Justin stog på sin ballkong. Jag satte mig snabbt igen och svallde. Tänk om han tror att jag gillar han fortfarande? Nej det kan han ju inte tro. Vi känner inte ens varandra längre. Och jag kom över han för två år sedan. Kanske skulle jag berätta för han? Så att han inte missförstog något?
Jag bet löst tag i mitt läpp och tog ett djupt andetag. Jag ställde mig upp och klev försiktigt ut på ballkongen. Justin som var på balkongen mitt emot, kollade snabbt upp och mötte min blick. "Oj, hej!", mummlade han ganska tyst, nästan så att jag inte hörde. "Hej", ropade jag nästan tillbaka. Jag rätade på sig och log lite snett. "Är du med Chaz?", undrade jag och han skakade på huvudet. "Nej, han är på en fest. Samma som din kompis tror jag", sa han. "Molly", rättade jag och han nickade. "Ja, hon".
Jag harklade lite. "Skulle du kunna komma ner snabbt? Det går fort!", sa jag osäkert och han började skratta lite. "Så jag kan få mer kyssar? Visst!", flinade han och jag skrattade. "Nej, tyvärr. Inte denna gången", sa jag och han log svagt. "Jag kommer ner", sa han snabbt och vände sig sen om och gick in igen. Jag log för mig själv. Jag gick in i mitt rum och drog på mig en svart kofta och ett par UGGS. Jag gick sen ner för trappan och ut ur lägenheten. Jag gick bort till framsidan och såg att Justin redan var där. När han mötte min blick log han. "Hej", sa han med ett svagt leende. "Hej", svarade jag och gick lite närmre. Gå direkt på sak nu Summer. "Du Justin.. Det där med kyssen förut.. Asså, förlåt", sa jag ursäktande och stoppade händerna i fickan. Jag kollade generat ner i marken. Han skrattade. "Ja, det kom välldigt plötsligt och trodde aldrig att du skulle göra det", han betonade ordet du och jag mötte snabbt hans blick. "Vad menar du?", sa jag lite surare. "Ja asså, du är ju typ inte.. Sån", han kliade sig besvärat i nacken. "Var menar du? Och jag trodde inte du var den du var heller, men kanske var du det endå?", röt jag och backade några steg.
Han suckade. "Det var inte så jag menade..", mummlade han. "Nähä, hur menade du då?", sa jag och han svalde. Jag fnös. Han gick lite närmre mig och stannade tillslut framför mig. "Förlåt, jag menade det inte.. Förlåt, förlåt och förlåt. Kan vi inte bara glömma allt som hände då?", sa han och kollade hoppfullt på mig. Jag skulle precis svara men han lade fingret för min mun. "Säg bara okej", mummlade han. Jag log snett. "Jag vet inte Justin, men jag säger okej endå.", sa jag men ångrade mig snabbt. Det var ju fan inte okej? Vad håller jag på med.
Plötsligt tar jag tag i hans kinder och trycker mina läppar mot hans. Han stannade upp och besvarade långsamt kyssen. Efter ett tag inser jag vad jag höll på med och trycker han snabbt ifrån mig. "Fan, vad håller jag på med", röt jag högt och tryckte händerna mot ansiktet. Jag kände hans hand mot min rygg men jag skakade mig snabbt av mig den. "Förlåt, jag vet inte vad jag gör. Jag gillar inte ens dig, jag känner dig ju inte ens längre", suckade jag och han skrattade. Han backade lite och log. "Summer, allt måste inte leda till kärlek. Man kan ha kysskompisar du vet. Du kanske har blivit min", han stannade upp och flinade. Jag måste vart galen efter det jag sa och gjorde. Jag gick närmre honom och log. "Du har nog rätt", och ännu en gång tryckte jag mina läppar mot hans. Utan att blanda in några känslor. Men på något sätt kändes det skönt. Han kunde inte såra mig.

Jag vet inte vad det var med mig. Jag hade tänkt på Justin hela kvällen. Hur jag bara hade kysst honom tidigare idag. Hur jag hade gjort det nyktert. Efter allt han gjort. Och jag gillar honom inte ens? Jag visste inte vad det var med mig. Men det var något med hans utseende och charm som gjorde att jag bara ville ha han, att han skulle vara min.

Jag satt i min stora säng, och Molly och jag skulle egentligen på fest idag också. Men jag bangade. Var för trött, men vi har några dagar på oss. Jag antar att Chaz och Justin också var där, men jag vet inte. Jag reste lite på mig för att kolla ut genom fönstret och insåg då att Justin stog på sin ballkong. Jag satte mig snabbt igen och svallde. Tänk om han tror att jag gillar han fortfarande? Nej det kan han ju inte tro. Vi känner inte ens varandra längre. Och jag kom över han för två år sedan. Kanske skulle jag berätta för han? Så att han inte missförstog något?

Jag bet löst tag i mitt läpp och tog ett djupt andetag. Jag ställde mig upp och klev försiktigt ut på ballkongen. Justin som var på balkongen mitt emot, kollade snabbt upp och mötte min blick. "Oj, hej!", mummlade han ganska tyst, nästan så att jag inte hörde. "Hej", ropade jag nästan tillbaka. Jag rätade på sig och log lite snett. "Är du med Chaz?", undrade jag och han skakade på huvudet. "Nej, han är på en fest. Samma som din kompis tror jag", sa han. "Molly", rättade jag och han nickade. "Ja, hon".

Jag harklade lite. "Skulle du kunna komma ner snabbt? Det går fort!", sa jag osäkert och han började skratta lite. "Så jag kan få mer kyssar? Visst!", flinade han och jag skrattade. "Nej, tyvärr. Inte denna gången", sa jag och han log svagt. "Jag kommer ner", sa han snabbt och vände sig sen om och gick in igen. Jag log för mig själv. Jag gick in i mitt rum och drog på mig en svart kofta och ett par UGGS. Jag gick sen ner för trappan och ut ur lägenheten. Jag gick bort till framsidan och såg att Justin redan var där. När han mötte min blick log han. "Hej", sa han med ett svagt leende. "Hej", svarade jag och gick lite närmre. Gå direkt på sak nu Summer. "Du Justin.. Det där med kyssen förut.. Asså, förlåt", sa jag ursäktande och stoppade händerna i fickan. Jag kollade generat ner i marken. Han skrattade. "Ja, det kom välldigt plötsligt och trodde aldrig att du skulle göra det", han betonade ordet du och jag mötte snabbt hans blick. "Vad menar du?", sa jag lite surare. "Ja asså, du är ju typ inte.. Sån", han kliade sig besvärat i nacken. "Var menar du? Och jag trodde inte du var den du var heller, men kanske var du det endå?", röt jag och backade några steg.

Han suckade. "Det var inte så jag menade..", mummlade han. "Nähä, hur menade du då?", sa jag och han svalde. Jag fnös. Han gick lite närmre mig och stannade tillslut framför mig. "Förlåt, jag menade det inte.. Förlåt, förlåt och förlåt. Kan vi inte bara glömma allt som hände då?", sa han och kollade hoppfullt på mig. Jag skulle precis svara men han lade fingret för min mun. "Säg bara okej", mummlade han. Jag log snett. "Jag vet inte Justin, men jag säger okej endå.", sa jag men ångrade mig snabbt. Det var ju fan inte okej? Vad håller jag på med.

Plötsligt tar jag tag i hans kinder och trycker mina läppar mot hans. Han stannade upp och besvarade långsamt kyssen. Efter ett tag inser jag vad jag höll på med och trycker han snabbt ifrån mig. "Fan, vad håller jag på med", röt jag högt och tryckte händerna mot ansiktet. Jag kände hans hand mot min rygg men jag skakade mig snabbt av mig den. "Förlåt, jag vet inte vad jag gör. Jag gillar inte ens dig, jag känner dig ju inte ens längre", suckade jag och han skrattade. Han backade lite och log. "Summer, allt måste inte leda till kärlek. Man kan ha kysskompisar du vet. Du kanske har blivit min", han stannade upp och flinade. Jag måste vart galen efter det jag sa och gjorde. Jag gick närmre honom med långsamma och osäkra steg. "Du har nog rätt", och ännu en gång tryckte jag mina läppar mot hans. Utan att blanda in några känslor, det var bara en helt vanlig kyss med en nästintill främling.

Men på något sätt kändes det skönt. Han kunde inte såra mig denna gången. Eftersom han inte hade några känslor attt bryta.

Haha hej på er! Hoppas ni gillar upptaderingen, lovade ju er en förbättring. Hehe. Märker ni att den är väldigt annorlunda från andra noveller? Känns skönt att ha det så. Att inte alls ska sluta i happy ending och börja med kärlek i första ögonkastet. Men, det är eran åsikt som räknas ju. Tycker vi att vi ska köra på och vara lite galna? Eller ska vi köra tradditionen med att dom blir riktigt kära välldigt snabbt osv osv? Ni bestämmer. Kramisar Ida♥ And sorry, no piiiic
Upt; och såklart kommer dom bli kära tillslut! Haha det är ju en Bieber kärleks noveller my friiiiends ;)

Postat av: melina

vänta ett tag innan de blir tillsammans! :) <3

2011-10-20 @ 20:58:56
Postat av: Anonym

älskar uppdateringen!!! :D världens bästa berättelse, men jag vet inte om jag vill att det ska gå fort eller långsamt att dom ska bli kär..

2011-10-20 @ 21:00:42
Postat av: Julia

älskar verkligen uppdateringen!! Och gud vad bra ni ääär!! Bästa novellen av alla jag läser! Så unik, fortsätt så :D :D

2011-10-20 @ 21:11:30
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: linnhalldin

uppdateringen är AWSOME ! bra skrivet.

2011-10-20 @ 21:30:19
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: mimmi

bästa uppdateringen! :D och bästa novellen också såklart ;)

2011-10-20 @ 21:56:01
Postat av: Mathilda

älskar den :D meer

2011-10-20 @ 22:24:17
Postat av: Marielle

Mer galenskaper. I like it! :)

2011-10-20 @ 22:26:43
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Eva

Sjukt bra!!! Jävlar vilken förbättring när det gäller uppdateringen, har följt biebsordie så länge nu och har inga planer på att sluta. Käääärlek <3

Komihåg att det var den här bloggen som fick mig att skriva egna JB noveller. Inspirationer är ni!!! <3

2011-10-20 @ 22:33:03
URL: http://threewordsonesentence.blogg.se/
Postat av: Eva

Sjukt bra!!! Jävlar vilken förbättring när det gäller uppdateringen, har följt biebsordie så länge nu och har inga planer på att sluta. Käääärlek <3

Komihåg att det var den här bloggen som fick mig att skriva egna JB noveller. Inspirationer är ni!!! <3

2011-10-20 @ 22:33:14
URL: http://threewordsonesentence.blogg.se/
Postat av: Johanna

yeah man :D

2011-10-20 @ 22:53:18
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej inte snabbt för då det blir helt tråkigt ha lite kul här och där btw din novell e helt sjuk på

2011-10-20 @ 22:58:51
Postat av: elena

super duper bra

2011-10-21 @ 14:58:30
Postat av: My

Jäätteee bra :D:D!!!

2011-10-21 @ 21:24:54
Postat av: Jossan

Asså jag vet inte men det verkar inte Justins stil. Han skulle aldrig kyssa en tjej utan att han älskar henne. Tror jag i alla fall

2011-10-22 @ 08:57:24
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeeeer!

2011-10-22 @ 15:12:57
Postat av: r

Shit älskar verkligen din/eran blogg.

Ni skriver så grymtbra :)

2011-10-24 @ 18:34:54
Postat av: JOsefin

åhh, läste nyss igenom hela novellen, så grymt bra! :D <3 åhh, så bra! <3

2011-10-24 @ 20:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: