Chapter 11 - Can i call U dad?

“Nej, snälla! Släpp ner mig”, försökte jag få fram mellan allt skratt. Jag sprattlade med bena och försökte ta mig loss. “Vem är bäst? Säg det!”, han skrattade och snurrade runt ett varv med mig. Jag kollade ner på honom och mina ögon smalnade. “Lova att du släpper ner mig och slutar kittla mig?”, han nickade med ett stort leende och jag suckade. “Okej, du är bäst”, fnittrade jag och han log. Ett stolt leende. “Jag älskar dig pappa”, sa jag plötsligt. Han kollade ner på mig med en nervös blick. “Gör du?”, jag nickade. “Trotts att jag lämnat dig, och inte kommer tillbaks förens nu?”, undrade han. Ännu en gång nickade jag och han log. “Jag älskar dig med min flicka, du har blivit så stor och fin. Du är redan 11 år. Jag lovar att aldrig lämna dig om mamma igen, jag lovar” , jag kollade ner i marken med ett leende. Men mötte sedan hans blick. “Vill du att jag säger pappa, eller Edward? Får jag kalla dig pappa?”

-

“Kan jag få smöret?”, mummlade jag dystert och mamma kollade snabbt upp från sin tidning. Hon kollade skeptiskt på mig med sköt försiktigt över det till min sida av bordet. Jag smörade min macka och tog sen en tugga. Mamma kollade fortfarande på mig och det började bli lite ireeterandes. Jag åt upp mackan och drack min juice och mötte mammas blick igen. “Vad är det?”, sa jag tillslut och hon ryckte på axlarna. “Inget, när kom ni hem igår?”, undrade mamma och jag ryckte på axlarna. “Vet inte, vart är Justin och Pattie?”, mamma kollade på mig. “Dom åkte tidigt imorse, dom skulle på någon interljuv med Justin”, mummlade hon och jag nickade. “Får jag gå ut idag?”, mamma kollade på mig. Nu var det hennes tur att nicka. Jag log stort och hoppade ner ifrån stolen. “Tack mamma”, jag skyndade mig upp till mitt rum och såg hur min mobil lös upp. Jag tog upp den och såg att nummret var okänt. Jag öppnade meddelandet och suckade. “Justin är inte bra för dig/E”, stod det och det fick mig att rysa. Jag knappade snabbt in ett svar. “Va? Vem är du?”, skrev jag. Men jag fick inget svar. Jag skakade på huvudet och knappade in Lucys nummer och tryckte på grön ton.

“Hallå?”, hörde jag Lucy säga och jag log. “Hej, det är Alyssa. Jag är fri”, utbrast jag glatt. “Va, menar du att du får gå ut nu?!”, sa hon glatt. Jag mm:ade. “Det får jag, vill du ses?”, skrattade jag fram och hon besvarade mitt skratt. “Ja, eller jag ska bort nu under dagen, men du kan sova hos mig ikväll om du vill?”, undrade hon glatt. “Jag vet inte, tror inte jag får det.. Måste typ umgås med Justin”, muttrade jag och Lucy skrattade. “Han kan vara med, så bjuder jag över Eric och Alice också?”, hon lätt glad och jag suckade. “Justin? Jag vet inte..”, sa jag dystert. “Men du måste ju, kom iiiigen, mamma och pappa ska bort, det blir kul”, jag tvekade lite men sa tillslut okej.

När jag lagt på med Lucy så hade jag frågat mamma om det var okej, och ja det var det, om Justin ville. Jag satt i mitt rum och kollade på tv, när min dörr slogs upp. Jag vände långsamt blicken emot dörren. “Aha, hej Justin”, muttrade jag och vände tillbaka blicken till tvn. “Hej”, sa han glatt och gick fram till min säng. Han hoppade glatt ner bredvid mig i sängen och lutade huvudet mot väggen, precis som jag gjorde. “Så, var det något?”, undrade jag och han kollade på mig. “Nej jag vill inget, men din mamma sa att du ville fråga mig något?”, jag nickade. “Vi får ju gå ut nu, så frågade Lucy om jag ville komma över ikväll, men jag fick inte gå om inte du följde med, så är du sugen på det?”, sa jag tyst. Han skrattade. “Så du vill ha med mig till dina kompisar? Så länge dom är snygga, så visst”, han skrattade och jag vände blicken snabbt emot honom. Jag slog till honom hårt på armen och han pep till. “Aj, varför gjorde du så?”, sa han surt. “Så säger man inte”, röt jag och han suckade. “Förlåt då”, mummlade han. Jag skakade bara på huvudet.

“Men så du följer med?”, undrade jag. Han ryckte på axlarna. “Kan jag väll”, jag nickade. “Bra, klockan är 5, vi går klockan 7. Bra? Okej, gå nu”, sa jag och han nickade. Utan att säga något gick han faktiskt in till sitt rum. Utan att säga ett ord. Han sa inget för att ireetera mig, inget för att såra mig. Han bara log och stack.

Sätter in bild senare & ORKAR inte kolla stavfel, förlåt, haha! Men kommentera nu luvies. ♥

Postat av: W

Vi har inte fått läsa kapitel 10 :s

2012-02-07 @ 22:16:15
Postat av: Mathilda

bra :D

2012-02-07 @ 22:45:24
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-07 @ 23:06:01
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Malin

SKIT BRA!!

2012-02-07 @ 23:15:24
Postat av: Emma

Jätte bra!!!!

2012-02-07 @ 23:25:47
Postat av: Emelie

Meeeeeer jätte bra :)

2012-02-08 @ 07:03:17
Postat av: Julia

Såååå bra!! :D

2012-02-08 @ 07:50:28
Postat av: Anonym

grymt ;)

2012-02-08 @ 08:58:36
Postat av: Jag!

Super bra!!! :DD



Meeeraaaaaaaaaaa :))

2012-02-08 @ 09:23:11
Postat av: S.M

ASBRA! :D

2012-02-08 @ 11:52:55
Postat av: melissavuong ♥

Ni gör fan sjuka noveller! Så jävla bra och det jag gillar mest är att alla inte slutar att dom gifter sig som på dom flesta novellerna som alla andra skriver. Brukar alltid läsa om alla novellerna flera gånger. Älskar dom, fortsätt så här! :D

2012-02-08 @ 13:42:49
URL: http://onlyaboutyou.blogg.se/
Postat av: Maddie

W jo det har vi :)



BTW , ÄLSKAR NOVELLEN ;D<33

2012-02-08 @ 14:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: