Chapter 10 - Is it for real?

"Ey, Molly! Kom hit", hörde vi någon ropa och vi båda vände våra blickar dit. Det var några killar i kanske 18 år ålder och Molly log stort. "Hej killar", började hon och gick emot dom. Jag gick snabbt efter och log lite smått. "Oj oj oj, vilka hetingar man har här då", skrattade en av dom och la en arm runt mina axlar. Jag skrattade. "Vill ni ha?", mummlade en av killarna och höll fram ett cigarettpaket. Jag kollade tveksamt på det. Jag hade rökt förut, men slutade ett tag när mamma upptäckte mig en gång. Men vafan, skitsamma.

Dessutom tror jag att spriten också tog över lite. Jag log. "Ja, tack", mummlade jag och han räckte över en till mig. Jag tog emot den och skakade av mig killens arm som var belägen runt min axlar. Jag tände ciggen och suckade.

"Kan jag få?", sa jag efter ett tag och kollade på Molly som drog upp två cider burkar ur väskan. "Såklart", log hon och räckte ena till mig. Jag fimpade ciggen och öppnade Ciderflaskan. Jag klunkade ur den och log. Flaska efter flaska slörpade både jag och Molly i oss. Av allt möjligt. Och jag vet inte hur många killar jag hånglat med denna kvällen, många i alla fall. Plötsligt såg jag någon jag egentligen inte ville se. Men varför inte driva lite? Jag log och gick snabbt emot honom och knackade han på ryggen. Han vände sig snabbt om och kollade förskräckt på mig. "Oj, hej Summer", mummlade han och kliade sig lite i nacken.

"Hej Justin", flinade jag. Han log lite snett och jag kollade mot Chaz som stog bredvid. Han kollade frågandes på mig. Jag skulle gå lite närmre men trillade nästan på mina egna ben. Justin tog snabbt emot mig och jag log tacksamt. Jag rätade på mig och tog tag i Justins arm. "Vad gör du?", undrade han och jag skakade på huvudet. Jag drog med honom bort till sprit bordet och släppte hans hand. Jag ställde mig på bardisken och hällde upp dricka till både mig och Justin. Jag satte mig sen ner och räckte över ena glaset till honom. Han kollade osäkert på mig. "Borde du verkligen dricka mer?", undrade han och jag suckade. "Drick bara ditt egna glas. Sköt du ditt, så sköter jag mitt", mummlade jag och drack sen av mitt glas.


Jag granskade Summer som drack ur sitt egna glas. Det kändes så sjukt att jag stog framför henne, tjejen jag tänk på vartenda kväll i två år nästan. Jag bet tag i min läpp och kollade sen ner i mitt glas. Surt la jag ner det på bardisken. "Jag vill inte", mummlade jag. Jag gillade inte att var full. "Just det ja, Justin dricker inte", flinade hon och skrattade lite. "Nej, och lilla Summer borde heller inte göra det längre", mummlade jag och gick lite närmre för att ta tag i hennes glas, men hon drog det snabbt åt sidan. "Nej", röt hon. Hon drack snabbt upp det sista av sitt glas och flinade. "Det är inte jag som kommer göra något jag sen ångrar", sa jag och kollade osäkert på henne. "Vi får väll se", log hon. Hon tog sen mitt glas och innan jag han agera drack hon upp det med. Hon började skratta och vinglade till lite. Plötsligt ställde hon sig upp på bardisken och började dansa. "Summer, gå ner", skrek jag för att överrösta musiken. Hon skakade på huvudet. Vingligt fortsatte hon dansa. Jag kollade mig omkring och såg att några hade vänt blicken emot mig. "Ey Bieber, ta hand om din tjej", skrattade en kille och jag fnös. Hon är INTE min tjej.

Försiktigt gick jag också upp på bordet för att ta ner Summer. Jag la mina händer runt hennes midja för att bära ner henne. Men istället för att hon gav upp, la hon sina händer på mina axlar och började dansa med mig. Fler och fler blickar vändes hit och hon skrattade. "Summer, vad håller du på med?", röt jag i hennes öra och hon skrattade. "Dansar", sa hon varmt och kysste mig lätt bakom örat och gick långsamt neråt. Jag tryckte snabbr bort henne ifrån mig och tog tag i hennes hand. "Vi kan dansa där nere, om du gå ner nu", sa jag tyst och hon log.

Hon ryckte på axlarna och jag drog med henne ner. "Sluta glo", sa jag emot några tjejer som vänt blicken emot oss. Dom började direkt fnittra och kollade bort. Jag drog med mig Summer ut på dansgolvet och släppte sen hennes hand för att gå därifrån. "Ey Bieber, du verkade visst lova mig en dans", skrattade hon. Hon la sin hand på min axel och jag vände mig om. "En dans, okej?", sa jag och hon nickade.

Jag gick emot henne och plötsligt började en liten lugnare lått gå på. Hon log och la sina händer runt mina axlar och jag suckade. Försiktigt la jag mina armar runt hennes midja och drog hennes intill mig. Jag lutade mitt huvud på hennes axel och fick syn på Chaz. Han flinade emot mig och började sen skratta. Jag vände snabbt på oss så att Summer blick istället var emot honom. Hon tog bort en hennes hand ifrån min rygg och la den mot min bröstkorg. Hon tryckte sig närmre mig och jag kunde känna hennes kroppsvärme. Hon log sen och la sin hand på min kind. "Du är ganska fin, faktiskt", mummlade hon. Jag visste att hon bara sa så och höll på såhär för att hon var full, men endå fick jag fjärilar i magen. Hon var väldigt vacker. Hon hade blivit otroligt vacker. Så underbart fin. Jag skakade snabbt bort min tankar. Summer puttade undan mig och tog min hand och började gå ifrån dansgolvet. "Vart ska du?", undrade jag och utan att svara mig fortsatte hon gå.

Hon drog med mig ner till vattnet och stannade upp vid vattenkanten. Man kunde höra musiken svagt här och hon log blygt. Plötsligt gick hon närmre mig och la sina händer runt min hals. Hon kollade på mig länge och lutade sen sitt huvud emot min bröstkorg. Plötsligt kunde jag höra svaga snyftningar. Jag la min arm snabbt runt henne och lyfte upp hennes haka med den andra handen. Små tårar rann ner för hennes kinder. "Vad är det Summer?", sa jag oroligt och hon snyftade till ännu en gång. "Allt är bara så hemskt. Jag blev kär i en kille i 7:an, och gillar honom fortfarande. Jag förstår det inte själv", snyftade hon fram och mitt hjärta hoppade ett extra slag. Vad menar hon med det? "Va? Vem?", sa jag osäkert och hon suckade. "Dig", sa hon tyst och mötte min blick. Hon la sin hand mot min kind och plötsligt kom hon närmre mig.

Hon la andra handen på min andra kind och tryckte sin läppar emot mina. Dom var mjuka och varma. Hennes andedräkt stank sprit och jag vet inte vad som hände. Men konstigt nog besvarade jag kyssen. Hennes tunga började leka med min och först då insåg jag vad jag höll på med. Jag tryckte henne snabbt ifrån mig med en osäkert blick. Ångerkänslorna fylldes i mig och jag bet tag i min läpp. Hon flinade bara emot mig och backade sen några steg.

"Jag sa ju att du skulle göra något du skulle ångra, även fast du inte drack", sa hon med ett flin. Jag kollade oförståendes på hennes och hon vände sig sen om och började gå glatt upp till festen igen. Jag följde henne med blicken och satte mig ner på bryggan. Fan vad lättlurad du är Justin, fan.

Jävligt lång del eller vad säger ni? Bara för er, för den var väll lång? Gillar ni det? Var det fel av Summer att lura Justin? Hoppas ni tyckte den var bra, nästa del kommer upp imorgon runt 12 kanske♥

Postat av: mimmi

12 på dagen hoppas jag ;) haha men super!

2011-10-19 @ 18:53:09
Postat av: Felizia

Gud vad hon var hemsk :P

Men bra skrivet! :D

2011-10-19 @ 19:26:59
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: elena

super duper bra

2011-10-19 @ 19:53:36
Postat av: Johanna

yeah :D

2011-10-19 @ 20:04:37
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Mathilda

super duper bra :D

2011-10-19 @ 20:40:24
Postat av: matilda

så jävla bra! längtar till nästa

2011-10-19 @ 20:48:13
Postat av: Becca♥

tycker inte att det var fel av henne om man tänker på vad Justin gjorde mot henne :/ jätte bra skrivet!



xx

2011-10-19 @ 21:58:43
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/
Postat av: Melina

Skitbra! :)

2011-10-19 @ 21:59:41
Postat av: saffi

sjukt bra!

2011-10-19 @ 22:01:28
Postat av: linnhalldin

skiiiiiiitbra !! i want more. :P

2011-10-19 @ 22:28:25
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Julia

SÅ BRA! :D Gud, hur kommer du på så bra idéer? AMAZING!! <3

2011-10-19 @ 22:48:06
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Hanna

Super bra, MMEEERR !!! :D :D :D

2011-10-20 @ 07:46:06
Postat av: Sara

MMEERR !!!! :D :D :D :D :D :D

2011-10-20 @ 08:17:35
Postat av: sofia

Skit bra ! :D

2011-10-20 @ 08:18:51
Postat av: emma

Jätte braaaa!! :D :D såå spännande, merrrrr

2011-10-20 @ 08:21:21
Postat av: Klara

De är jätte bra ! :D<3

2011-10-20 @ 09:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: