Chapter 16 - I don't know what to do

Jag suckade mjukt samtidigt som jag fingrade på min mobil. Jag lutade mig emot sänggaveln samtidigt som jag tänkte efter. Hur kunde en kille förendras så fort på bara två månader? Han som alltid vart så underbar, så perfekt, och så jävla bra. Hade blivit en självupptagen diva.


Förut på resturangen så hade han lurat mig totallt. Han ville bara att jag skulle skriva på att vara ett PR trick i ytterliggare 3 månader. Men jag tackade nej. Jag har tre månader kvar, och det räcker.
Och att han fjäskade för mig, gjorde det bara värre. Han kysste mig för att jag skulle skriva på, trodde jag skulle bli gladare. Och jag tycker verkligen synd om Miranda, han kan ju inte kyssa mig samtidigt som han är tillsammans med henne..


Jag svalde, fortsatte tänka. Plötsligt pep min mobil till. Jag drog snabbt upp den och suckade när jag såg vem det var. "Hej Summer. Är du på hotellrummet? Kommer upp snart, är du hungrig, kan ta med mig Mcdonalds?" stod det ifrån Justin och jag skrattade utan humor.
Sen när får jag äta sån mat för honom? Han tyckte redan jag var tillräckligt tjock, och ville inte att jag skulle bli tjockare. För om jag blev tjockare, så var jag enligt han ful.
Och var jag ful, så skämde jag ut honom. Shysst va? Haha.


Han är ganska skrattretande. "Ja, nej är inte hungrig", svarade jag och fick snabbt ett svar. "Bra", svarade han bara och jag skrattade ännu en gång. Idiot. Jag gick upp och drog på mig sovkläder. Borstade snabbt mina tänder och gick sen och la mig. Precis när jag släkt lampan och lagt mig undertäcket så hörde jag Justin komma in.
"Vänta", hörde jag han säga tyst.
Jag hörde hans steg komma närmre och han stannade tillslut bredvid mig. Jag hade stängda ögon och låtsades sova. "Nej, hon sover", mummlade han. Jag hörde hans fotsteg ett tag men tillslut stannade han.
Jag antar att han satte sig i fotöljen.


"Kan vi inte prata om det?", hörde jag han säga. Han lätt skärrad och jag rös till. Hans röst var så hes och vacker, och han pratade antagligen i telefon. "Nej, hon sover fortfarande. Hon hör mig inte Miranda", sa han lite tystare.
Jag hörde hur han snyftade till. Jag ville inte höra Justin ledsen. Något sa att jag skulle gå upp och trösta honom, men huvudet sa nej, efter allt han gjort. Men det var ganska givet att det var Miranda, Justins otroligt vackra tjej.
"Nej, varför skulle jag vara det?", sa han och jag kunde nu höra hur han grät. Hans röst skar sig och jag svalde. "Så du tänker bara dumpa mig sådär på telefon? För att du har hittat någon annan? Fine. Det verkade inte vara så äkta endå. Ha det bra", var det sista jag hörde innan han blev tyst.

Det enda man hörde vara svaga snyftningar och även jag hade börjat gråta, tyst. Det värsta som finns är att höra den man gillar välldigt välldigt mycket, gråta. Tillslut hörde jag hur han gick ut ur rummet. Jag bet tag i min läpp och torkade bort några tårar.


Jag drog täcket tättare omkring mig och efter ett tag kände jag hur sängen åkte ner. Justin. "Jag har bettet mig som en idiot. Först nu inser jag hur jobbigt det är att veta att det man gillar, till och med älskar, gillar någon annan. Jag önskade bara att jag hade vart modig nog att säga det till dig. Du är en fin tjej, det är du", mummlade han tyst och jag kände hans varma hand stryka mig över ryggen.
Han la sig ner i sängen och drog åt sig sin arm. Han mummlade sen något som inte ens jag hörde. I ett tag var det tyst, men sen hörde jag svaga susningar. Han sov..


Vad tycker ni då? Gjord av mig, Ida, och jag blev inte så nöjd. Haha men det blir jag ju typ aldrig längre. Jaja, sån är jag...

 


Postat av: Sara

ASBBRA, MEEEER :D

2011-10-29 @ 16:54:44
Postat av: Marielle

Jag verkligen älskar denna novell! :)

2011-10-29 @ 16:59:00
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: sarah

bääääääääääst

2011-10-29 @ 17:05:14
Postat av: Emilija med J.

vadå inte nöjd :o

det är klart att du ska va, helt grymt !

MER !

2011-10-29 @ 17:06:31
URL: http://eemilijaa.blogg.se/
Postat av: sofia

vänta vänta, hette hon inte melissa.. inte miranda väll? x)

det var bra skrivet ida, fortsätt så :)

2011-10-29 @ 17:16:39
URL: http://dayydreams.blogg.se/
Postat av: Cherry

Klar att du ska vara nöjd :D ♥

Du skriver verkligen jättebra :D ♥

2011-10-29 @ 17:51:30
Postat av: mimmi

gryyyym när kommer nästa ?? :D

2011-10-29 @ 18:04:46
Postat av: Johanna

mer :D

2011-10-29 @ 18:16:58
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Apan

Jag tycker att det var bra, fast jag tycka att även fast hon gillar honom tycker jag inte att hon ska acceptera hur han (vad jag nu förstått att han har sagt dumma saker till henne m.m) varit mot henne. För tycker att det blir så tråkigt då.



Menar inget illa så du/ni vet.

2011-10-29 @ 18:17:32
Postat av: Lisa'

super bra som vanligt! , men vad hände med Teddy eller vad han nu hette, som var på G med Summer? :)

2011-10-29 @ 18:32:07
Postat av: Mathilda

det var sjukt bra ju :D meeeeer :D

2011-10-29 @ 18:56:08
Postat av: linnhalldin

asså, gud.... så bra. :D

lääääääääängtar till nästa ! :D

2011-10-29 @ 19:36:42
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Calla.

Rätt åt Justin.



Och det är klart du ska vara nöjd! Det var ju jättebra!

2011-10-29 @ 20:06:30
URL: http://callas.blogg.se/
Postat av: linda

Jätte bra mer snälla

2011-10-29 @ 20:16:32
Postat av: elin

jag tycker du ska vara nöjd, novellen är bra och annorlunda mot andra! :)

2011-10-29 @ 23:08:08
URL: http://ealr.blogg.se/
Postat av: ida

aaw, stackars justin.. han borde satsa på summer istället!

och det var verkligen inte alls dåligt, kör på!

2011-10-29 @ 23:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: