Chapter 9 - Stay Away - Part 2

Part 2 chapter 9
"Justin", Summers varma röst ekade och jag vände mig om. "Vad?", röt jag och stannade upp. Summer började halspringa hitåt och stannade precis framför mig. "Hej", sa hon osäkert. Jag suckade och drog jackan tätare omkring mig. Summers bruna hår var nästan vitt av allt snö som landat på henne. Henne bruna ögon var varma och hon var faktiskt väldigt vacker, om jag skulle säga det själv.  Men jag skulle aldrig kunna.. Nej nej nej. Chaz och resten av gänget skulle mobba ut mig totallt. Dom kanske aldrig mer ville se mig? Dom tyckte att Summer var årets tönt. "Hej", sa jag nonchalant. Det var som en våg av osäkerhet plötsligt sköljde sig över mig. Hon harklade lite och kollade sen upp på mig igen. "Skulle du vilja gå u..", längre han hon inte innan Chaz kom. "Justin, vad gör du?", hörde jag honom ropa. Jag kunde höra hans fotsteg komma närmre och tillslut stog han bredvid mig. "Vad gör du här med den tönten?", skrattade Chaz och blickade mot mig. Han drog ner sin mössa lite och log. "Jag är ingen tönt", röt hon. Chaz skrattade ännu en gång. "Jo, som du trånar efter Justin. Kom", muttrade Chaz och drog tag i min jacka. Utan att vända blicken emot Summer så gick jag bara efter Chaz. När vi kommit en bit bort så kollade jag diskret bak och insåg då att Summer stog kvar. Hon kollade sorgset på mig och gick tillslut iväg. Löst bet jag tag i läppen och vände min blick mot Chaz, som såg extremt fundersam ut. "Gillar du henne?", hörde jag han säga och allt stannade till.
"JUSTIN?!", Hörde jag någon skrika och jag drogs snabbt tillbaka till verkligheten och vände min blick emot Chaz. "Va?", mummlade jag och Kenny skrattade. "Vad ska du ha buddy?", undrade Kenny och jag kollade upp på han. "Ta vad som helst, jag gå och sätter mig", mummlade jag och gick bort till ett bord så långt ifrån fönstrena som möjligt. Vi hade åkt till Mcdonalds för att äta, men konstigt nog hade flera fans upptäckt mig. Men det var inte så farligt. Det var inte direkt så att man kunde boka en fönsterplats till mcdonalds för att fönsterkika på mig. Ingen visste att jag skulle hit, förutom dom som såg mig. Fast då och då kom det in någon och frågade om en autograf. Jag drog upp min luva och tog till mig min mobil. Jag loggade snabbt in på twitter och RT några. Jag följde även några fans och la sen undan mobilen.
"Chaz and the Kenny is coming with your swagfood", Sa Chaz glatt och jag skrattade. Jag rättade på ryggen och log. Chaz hade mognat till mycket sen vi var små, han hade mycket mer respekt för människor. Men han var fortfarande omogen när det gällde humor. Jag skakade på huvudet och drog åt mig min mat. "Tack", mummlade jag och mötte Chaz blick med ett flin. Han skrattade lite och skakade på huvud. "You're sick man"
Summers Perspektiv;
"Kan jag ha denna?", undrade Molly och jag kollade snabbt upp på datorn och nickade. Framför sig höll hon fram en silvrig fodral klänning med svart detaljer. "Supersnygg", sa jag med ett leende. Molly log tacksamt och la ner klänningen i sin väska igen. Hon skulle sova hos mig inatt, och det var även en fest ikväll. Eller ja, den började om två timmar. Och Molly var redan i full gång med att hitta snygga kläder dit.
Efter bara en kvart insåg jag att det kanske var bäst att börja jag med. Jag ställde mig upp och gick fram till min resväska, jag som var så lat orkade inte packa ut något. Jag drog upp en mörkblå klänning och log. Diskret tog jag med den till badrummet medans Molly lockade håret. Jag drog av min mina kläder och drog på mig klänningen. Jag mötte min spegelbild och log. Snyggt. Jag gick snabbt in till mitt rum. "Vad tycks?", Molly snurrade snabbt runt och brast ut i ett stort leende. "Super snygg! Den ska du LÄTT ha", utbrast hon och jag log tacksamt. Utan att säga något så drog jag på mig ett par svarta pumps och gick fram till spegeln för att börja fixa mig.
Två timmar senare var vi klara och när vi kom till festen, som dessutom var belägen på en strand, så var den i full gång. Musiken dunkade högt ur högtalarna och det fanns både nyktra och onyktra ungdomar över allt. Men ett leende drog jag självsäkert med mig Molly ner. Awesome!
Vintern 2006, Kanada - Stratford.
"Justin", Summers varma röst ekade och jag vände mig om. "Vad?", röt jag och stannade upp. Summer började halspringa hitåt och stannade precis framför mig. "Hej", sa hon osäkert. Jag suckade och drog jackan tätare omkring mig. Summers bruna hår var nästan vitt av allt snö som landat på henne. Henne bruna ögon var varma och hon var faktiskt väldigt vacker, om jag skulle säga det själv.  Men jag skulle aldrig kunna.. Nej nej nej. Chaz och resten av gänget skulle mobba ut mig totallt. Dom kanske aldrig mer ville se mig? Dom tyckte att Summer var årets tönt. "Hej", sa jag nonchalant. Det var som en våg av osäkerhet plötsligt sköljde sig över mig. Hon harklade lite och kollade sen upp på mig igen. "Skulle du vilja gå u..", längre han hon inte innan Chaz kom. "Justin, vad gör du?", hörde jag honom ropa. Jag kunde höra hans fotsteg komma närmre och tillslut stog han bredvid mig. "Vad gör du här med den tönten?", skrattade Chaz och blickade mot Summer. Han drog ner sin mössa lite och log. "Jag är ingen tönt", röt hon. Chaz skrattade ännu en gång. "Jo, som du trånar efter Justin. Kom", muttrade Chaz och drog tag i min jacka. Utan att vända blicken emot Summer så gick jag bara efter Chaz. När vi kommit en bit bort så kollade jag diskret bak och insåg då att Summer stog kvar. Hon kollade sorgset på mig och gick tillslut iväg. Löst bet jag tag i läppen och vände min blick mot Chaz, som såg extremt fundersam ut. "Gillar du henne?", hörde jag han säga och allt stannade till.

"JUSTIN?!", Hörde jag någon skrika och jag drogs snabbt tillbaka till verkligheten och vände min blick emot Chaz. "Va?", mummlade jag och Kenny skrattade. "Vad ska du ha buddy?", undrade Kenny och jag kollade upp på han. "Ta vad som helst, jag gå och sätter mig", mummlade jag och gick bort till ett bord så långt ifrån fönstrena som möjligt. Vi hade åkt till Mcdonalds för att äta, direkt efter att vi gått ifrån stranden, men konstigt nog hade flera fans upptäckt mig.

Men det var inte så farligt. Det var inte direkt så att man kunde boka en fönsterplats till mcdonalds för att fönsterkika på mig. Ingen visste att jag skulle hit, förutom dom som såg mig. Fast då och då kom det in någon och frågade om en autograf. Jag drog upp min luva och tog till mig min mobil. Jag loggade snabbt in på twitter och RT några. Jag följde även några fans och la sen undan mobilen.

"Chaz and the Kenny is coming with your swagfood", Sa Chaz glatt och jag skrattade. Jag rättade på ryggen och log. Chaz hade mognat till mycket sen vi var små, han hade mycket mer respekt för människor. Men han var fortfarande omogen när det gällde humor. Jag skakade på huvudet och drog åt mig min mat. "Tack", mummlade jag och mötte Chaz blick med ett flin. Han skrattade lite och skakade på huvud. "You're sick man"


"Kan jag ha denna?", undrade Molly och jag kollade snabbt upp från datorn och nickade. Framför sig höll hon fram en silvrig fodral klänning med svart detaljer. "Supersnygg", sa jag med ett leende. Molly log tacksamt och la ner klänningen i sin väska igen. Hon skulle sova hos mig inatt, och det var även en fest ikväll. Eller ja, den började om två timmar. Och Molly var redan i full gång med att hitta snygga kläder dit.

Efter bara en kvart insåg jag att det kanske var bäst att börja jag med. Jag ställde mig upp och gick fram till min resväska, jag som var så lat orkade inte packa ut något. Jag drog upp en mörkblå klänning och log. Diskret tog jag med den till badrummet medans Molly lockade håret. Jag drog av min mina kläder och drog på mig klänningen. Jag mötte min spegelbild och log. Snyggt. Jag gick snabbt in till mitt rum. "Vad tycks?", Molly snurrade snabbt runt och brast ut i ett stort leende. "Super snygg! Den ska du LÄTT ha", utbrast hon och jag log tacksamt. Utan att säga något så drog jag på mig ett par svarta pumps och gick fram till spegeln för att börja fixa mig.

Två timmar senare var vi klara och när vi kom till festen, som dessutom var belägen på en strand, så var den i full gång. Musiken dunkade högt ur högtalarna och det fanns både nyktra och onyktra ungdomar över allt. Men ett leende drog jag självsäkert med mig Molly ner. Awesome!

Did u like it my friiiiiiends? Hope so :) Ingen bild tyvärr, men kanske lägger upp chapter 10 snart också! Kram Ida♥

Postat av: Calla.

Jättebra!! :D

Tänkte också på det, som jag, jag följer på bloglovin, så många kollar ju bara när det kommer kapitel. :)xx

2011-10-19 @ 16:36:46
URL: http://callas.blogg.se/
Postat av: Becca♥

YEAH! grymt bra del!!!

2011-10-19 @ 16:39:07
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/
Postat av: Julia

Så bäst! :D som alltid, fortsätt så ;)

2011-10-19 @ 16:47:51
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: mimmi

jaaaa snälla ett till idag :D

2011-10-19 @ 17:03:47
Postat av: Johanna

yeah :D

2011-10-19 @ 17:27:30
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Mathilda

grymt bra :D älskar den :D

2011-10-19 @ 17:48:06
Postat av: My

Jätte braa kommer nästasenare ikväll ? :D

2011-10-19 @ 18:12:12
Postat av: Hanna

MMEERRR !!! :D:D

2011-10-19 @ 18:20:30
Postat av: Felizia

Så bra! :)<33333

2011-10-19 @ 20:09:55
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: linnhalldin

skitbra som vanligt. :D

2011-10-19 @ 22:23:07
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: