Chapter 12 - Why do U try 2 kiss me?


"Hallå?", sa Alyssa surt och väntade på svar. Men ännu en gång var det helt tyst i luren, antog jag. Det var nu femte gången som någon ringde henne på dolt nummer. Jag kollade emot henne. "Vem är det som ringer?", Hon ryckte på axlarna och mötte min blick. "Jag vet inte, tönt", muttrade hon och jag skrattade samtidigt som jag skakade på huvudet. Hon kollade långsamt emot mig och jag försökte möta hennes blick men jag var för fokuserad på gatan. Jag är långt ifrån världens bästa bilkörare. "Justin, varför försöker du kyssa mig hela tiden? Eller få mig till att göra det?", hon pratade på, tjejen var inte blyg. Jag flinade. "Jag vill", sa jag med ett leende och hon fnös. "Du vill? Äckel"


"..why do you try to kiss me?.."

Jag skakade på huvudet. Igår hade jag följt med Alyssa hem till hennes kompis, det hade slutat i kaos till stor del. Alice, Alyssas kompis, försökte kyssa mig så fort hon fick chanse. Medans Eric surade och gav mig en och annan blick. Alyssa och Lucy satt för det mesta på utsidan och pratade. Jag hade sagt till Alyssa att hon hade skumma kompisar, det gillade hon inte. Så jag drog därifrån och stack hem. Eller ja, till Alyssa. Kenny, Pattie och Juliet satt i bilen framför, medans jag och Lucy åkte i Lucys bil, som jag så fint fick köra.

Vi skulle först till ett stort shoppingcenter och köpa lite grejer sedan ska vi åka till en resturang och äta. Skitkul. Efter bara några minuter såg jag hur dom andra körde ner bilen ifrån gatan. Jag suckade och gjorde samma sak. Kenny gick ut ur bilen och jag vevade ner fönstret. "Varför körde ni ner i vägkanten?", halvropade jag till Kenny. Han kollade på mig. "Bilen ville inte köra längre, sitt ni kvar, vi skyndar oss med det här", jag suckade och lutade huvudet bakåt mot sätet. Jag vände blicken emot Alyssa som hade lutat sig bakot och bara glodde framåt. Jag tänkte säga något, men visste inte vad. Så jag var bara helt tyst istället. Hennes mobil pep till och hon ryckte till. Jag kollade försiktigt ner på smset. "Ally, ska du verkligen sitta bredvid Justin? Tänk om han kysser dig../E", stod det och jag ryckte till. Alyssa kollade snabbt upp på mig och märkte då att jag hade kollat. "Förlåt Alyssa, jag var nyfiken", sa jag och slog upp händerna i en gäst. "Sluta säg Alyssa, kalla mig Ally", sa hon med sammanbitna tänder.


Det hade gått minst två timmar nu och dom hade fortfarande inte löst bilproblemet. Mörkret hade lagt sig på himmlen och jag och Justin hade för det mesta vart tysta. Vi hade pratat lite om smset jag fick, men jag kunde inte svara nu heller. Nummret var blockerat.

Justin kollade mot Kenny och Pattie som just nu försökte fixa bilen förgäves. Justin fick förmodligen nog, för han suckade och gick ut ur bilen. Han stängde hårt igen dörren och gick fram till dom andra. Jag lutade mig försiktigt fram och skruvade på radion. One Thing av One Direction spelades just nu. Jag började skratta och sjöng tyst med. "Something's gotta give now. Cause I'm dying just to make you see, that I need you here with me now..", sjöng jag tyst till låten samtidigt som jag pillade på mina naglar. Jag höjde upp blicken och såg hur Justin stog vid bilen. Han hade dragit upp armarna på hans shorta och kollade förvirrat ner i huvudmotorn. Han kollade från sida till sida och skakade sen på huvudet. Han sa något till Kenny som nickade. Han var ganska snygg faktiskt.



Justin mötte min blick och gick sen fram till bilen. Han öppnade bildörren och kollade på mig. "Dom stannar här och ringer en mekaniker eller någon sån skit. Vi åker till stan, så stannar jag i bilen och du går till affären för att köpa hamburgare och bröd. Så åker vi till dig och grillar istället. Okej?", undrade han och jag nickade. "Men varför ska du sitta i bilen? Du kan ju också följa med och handla?", han suckade och gick in i bilen. Han stängde bildörren och kollade på mig. "Det tycker du va.. Jag önska att jag kunde. Även om det handlar om att bara handla, så kan jag inte. Inte utan Kenny.. Det är jobbigt att inte kunna göra vad jag vill", sa han tyst och startade bilen. "Åh, just det. Förlåt..", sa jag och kollade ner i mina knän. Han lyfta upp min haka så att jag mötte hans blick. "Det är okej, säg inte förlåt. Jag älskar mitt liv, bara att det är jobbigt ibland. Folk tror att jag är så perfekt. Ibland blir det för mycket. Så börjar jag gnälla över det, det är jag som ska säga förlåt"


Haha there yah go! Jag håller vad jag lovar. Kommentera för mer;) Nu har jag ganska stort skrivlust, kram!♥



Postat av: Felizia

Super! :D

2012-02-19 @ 17:56:58
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Alice

Åhhhhhhhh va bra :D Det var verkligen värt att vänta :D

2012-02-19 @ 18:10:47
Postat av: Anonym

Bra! :)

2012-02-19 @ 18:16:01
Postat av: Emelie

Äntligen :D

Jätte bra :)

2012-02-19 @ 18:24:56
Postat av: Mathilda

meeeeeeeeeer :D

2012-02-19 @ 18:29:55
Postat av: Astrid.

Skiiiiiiiiiitbra! :D:D

2012-02-19 @ 19:13:29
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-19 @ 19:33:32
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Patricia!

Superbra, Jag gillar att Ally är kaxig, hehe 8)



Meer ! :D <3

2012-02-19 @ 21:28:51
Postat av: Lisa

Skit bra!! Hoppas det blir Justin och Alyssa snart! Så söta de skulle vara :D

2012-02-19 @ 21:48:07
Postat av: Emma

Jätte bra :D

2012-02-19 @ 22:35:40
Postat av: Mizz Z

AWESOME! :D

2012-02-21 @ 20:59:34
URL: http://smartiez.webblogg.se/
Postat av: Anonym

vem är tjejen som spelar alyssa, vad heter den kändisen?

2012-02-22 @ 14:42:26
Postat av: Ida

OMG vad bra, du skriver som en gguudd!

2012-02-22 @ 15:17:57
Postat av: johanna :>>>>>>>>>>>>>>>.

alltså galet bra!

blir otroligt glad av att läsa din novell. låter lite skumt.. men aa. Det känns liksom så verklig på något sätt.

älskar den, sjukligt mycket!

kramis

2012-02-22 @ 17:59:57
URL: http://justiinbiieberstorys.blogg.se/
Postat av: Alice

Guuuuud så bra!!!

2012-02-24 @ 05:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: