Chapter 13 - Run


Jag sträckte lite på mig och lutade mig sen bakåt. Jag, Alyssa, Mamma, Juliet och Kenny satt i Alyssas trädgård. Dom vuxna var borta vid grillen medans jag och Alyssa satt vi bordet. Jag mötte hennes blick och suckade. "Ska vi hitta på något?", undrade jag och satte mig rak i ryggen. Hon ryckte på axlarna samtidigt som hon började pilla med sitt hår. Jag log snett och såg sen hur mamma kom bakom mig. "Mat", log hon.

Kvällen hade kommit och jag och Alyssa gick in till varsitt rum ganska tidigt. Hon till sitt, jag till "mitt". Jag startade upp datorn och loggade snabbt in på skype. Jag såg då att Alyssa var inne och funderade på ringa upp henne, för jag visste att hon skulle bli ireeterad. Jag ringde henne och hon svarade nästan direkt. "Jag pratar inte med dig just nu. Hejdå Justin"


"...Bye Justin''

Jag suckade samtidigt som jag skakade på huvudet. Jag reste på mig och gick bort till Alyssas rum. "Varför ska det vara såhär mellan oss egentligen?" jag mötte hennes blick och hon kollade oförstående på mig. "Hur då Justin? Förklara!", flinade hon. Jag suckade bara och lämnade rummet. Precis innan dörren stängdes hörde jag hur Alyssa sa mitt namn. Jag vände mig om och hon suckade. "När åker ni?", undrade hon. "På söndag fortfarande, tre dagar", hon nickade. "Okej, vill du gå ut?", fortsatte hon. "Nej, jag kan inte.. Orkar inte med alla fans", ännu en gång nickade hon. "Okej", jag log svagt och lämnade sen rummet.

-
"Justin! Vad gör du?", halvropa Alyssa. Jag flinade och vinkade hit henne. Hon suckade högt och kom fram till mig. "Vad är det?", sa hon surt och jag log. "Kopierar tandläkarsintyg, vi drar", Alyssa skakade snabbt på huvudet. "Nej Justin! Vi skolkar inte, då får du gå själv", sa hon oroligt och jag vände mig ireeterat emot henne. "Ge dig. Ska du vara en sådan tönt så kan du gå och hänga med Lucy och hennes gäng", röt jag och hon bet tag i sin läpp. Jag visste att hon var svag för mig, just därför använde jag mig av det. Alyssa var vän med Lucy, men hon var även vän med mig. När jag blev populärare och Lucy töntigare så bad jag Alyssa att sluta umgås med henne. Det slutade hon att göra. Ganska taskigt av mig, men jag är sån. "Okej..", mummlade hon och kollade ner i golvet. "Jag tänkte väll det", log jag stolt och la en arm runt henne. Jag tog ut papprerna ifrån maskinen och kollade emot Alyssa samtidigt som jag gav henne ena pappret. Jag skrev snabbt under mitt, samma med henne. Sen lämnade vi kopiator rummet.

När vi hade lagt papprerna på rektorns bord så skyndade vi oss ut därifrån. Alyssa skulle precis gå ut när jag hörde någon ropa hennes namn. Både vände oss emot koridoren och jag fick se Lucy stå där. Åh nej. Jag gav henne en blick och vände mig sen med ett leende emot Alyssa. "Spring", ropade jag och sprang ut ur skolan. Jag drog med henne och följde med mig när jag sprang utan att säga något till Lucy. När vi kommit ut ifrån skolans område vände jag mig emot henne med ett stort leende. "Vi sprang ifrån henne, tacka mig, du slipper umgås med den tönten", hon kollade ner i marken. "Tack antar jag", muttrade hon och jag log. Jag kramade om henne länge. "Världens bästa tjej", viskade jag i hennes öra innan jag pussade henne på kinden för att sedan ta hennes hand och gå därifrån.


"Run"

Förlåt för sen, kort och dålig del, hehe. Uppdaterar när jag kan, älskar er alla. Tack för att ni fortfarande läser♥

Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-26 @ 13:57:16
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: johanna :>>>>>>>>>>>>>>>.

du är bäst ida! uppdatera när du kan! för kapitlena blir alltid bäst!

2012-02-26 @ 14:02:22
URL: http://justiinbiieberstorys.blogg.se/
Postat av: elena

super bra

2012-02-26 @ 14:59:34
Postat av: Maiia

Åhh älskar verkligen den här novellen! Tkr det ska hetta till lite mellan justin och alyssia :D

2012-02-26 @ 15:30:29
Postat av: Patricia

Bra, men vadå, har de blivit tillsammans eller vad? xD jag fattar inte riktigt, eller drömmer han? xD Aja , skit it. Det var bra, längtar tills nästa :D <3

2012-02-26 @ 16:18:49
Postat av: Emelie

Jätte bra :)

2012-02-26 @ 19:25:30
Postat av: Anonym

jättebra! ♥

2012-02-26 @ 22:09:52
Postat av: Moah | 12 | Bloggerska ღ

Älskar novellen, dock förstog jag inte ett skit som stog i denna xd

Kram!

2012-02-27 @ 18:11:18
URL: http://moahsvantemark.blogg.se/
Postat av: Mizz Z

AWESOME!! :D

2012-02-27 @ 20:34:28
URL: http://smartiez.webblogg.se/
Postat av: Mizz Z

AWESOME!! :D

2012-02-27 @ 20:35:02
URL: http://smartiez.webblogg.se/
Postat av: Mathilda

meeeeeeeeeeeeer :D

2012-02-27 @ 23:38:31
Postat av: hanna

sjukt bra , längtar redan till nästa :D

läs gärna min novell och säg vad du tycker :)

2012-02-28 @ 20:08:35
URL: http://bieberdreaming.blogg.se/
Postat av: Molia

Skit bra!!!

2012-03-01 @ 22:42:21
Postat av: caroline

skit bra! men snälla, jag kommer ihåg när du la ut en ungefär varannan dag. kan det inte bli så igen, novellen blir tusen gånger bättre :)

2012-03-05 @ 15:02:17
URL: http://carolinenilsson.blogg.se/
Postat av: Liv

Hej! Skitbra novellblogg! :D

Läs min och länka den gärna! =) =)

-

http://myybieberstoory.blogg.se/

2012-03-05 @ 17:50:41
URL: http://myybieberstoory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: