Chapter 3 - I'm sorry


"Lucy", halskrek jag i den stora koridoren och Lucy vände sig snabbt om och mötte min blick. Hon brast ut i ett stort leende och skyndade sig emot mig. Hon kramade om mig länge och backade sen undan. "Ally! Din mamma berättade. Jag var så orolig", sa hon och kollade plågsamt på mig. Jag log lite snett. Lucy var den enda vän till mig som Alltid vart äkta. Alltid. Hon var den enda jag kunde lita på fullt ut. Hon utnytjade mig inte eller något. Jag lärde känna henne i Kanada, men sen flyttade hon hit. Samma sak med mig, fast några år efter. När hon hade flyttat hade vi förlorat kontakten, men återupptog den sen igen när jag flyttade till LA. "Jag älskar dig", sa jag och log. Hon besvarade mitt leende samtidigt som hon kramade om mig en gång till. "Älskar dig med, bästis"
-
Jag satt fullt koncentrerad med ett matte tal när min mobil plötsligt pep till. Jag drog diskret upp den och suckade när jag såg vem det var. "Jag är ledsen. Borde inte kallat dig idiot!", stod det och jag fnös. Visst, det var gulligt att säga förlåt. Men han hade ju gått mycket längre än sådär förut? Han hade sagt saker som Hora, slampa, fitta och massa grymma saker. Jag nekar inte att jag börjat, men jag började ju nu med? Han kanske äntligen hade mognat till lite. "Ally! Ta ner mobilen", jag kollade snabbt upp och mötte lärarens blick. Jag suckade och tryckte ner mobilen i fickan. Jag log ursäktande och hon mummlade något ohörtbart. Surkärring. Jag drog åt mig pennan och kollade sen ner i matte boken igen. Jag hatar skolan.

-

"Jag är hemma", halvskrev jag när jag kom hem i den stora lägenheten. Brenda kom snabbt till mig för att hänga av mig min jacka. Utan att tacka drog jag snabbt av mig mina skor och kollade mig omkring. "Mamma", ropade jag men fick inget svar. "Din mamma är i spa rummet just nu", Sa Brenda på franska och jag uppfattade orden. Jag nickade och började snabbt gå dit. När jag kom fram så öppnade jag försiktigt dörren och såg mamma ligga vid massagebordet med Shira som masserade henne. "Hej älskling", mummlade hon. Jag harklade. "Hej. Jag hörde att Justin kommer imorgon. Är det sant?", sa jag snabbt och släppte ner min väska på golvet. Mamma suckade mjukt. "Kan du lämna oss ett tag?", sa mamma ursäktande och Shira nickade. Han log emot min mamma och lämnade sen rummet.

Spa rummet var stort och i mjuka färger. Väggarna var i en brun nyans och det var en bubbelpool, massagebord och massa mer. "Ja det är sant", började mamma samtidigt som hon satte sig upp. "Men Pattie ville gärna komma hit och se hur det såg ut här i LA, vi har ju inte setts på en evighet. Sen så föreslog hon att ta med Justin, eftersom ni inte setts på två år. Och jag vill att du stannar hemma hela veckan så du kan umgås med dom", sa hon med ett svagt leende. "Hela veckan?! Hur länge ska dom stanna?", röt jag och hon suckade åteigen. "En vecka, som jag sa, eftersom det är måndag idag och dom ska stanna hela veckan", mummlade hon och jag fnös. Utan att säga något gick jag snabb ut ur rummet.

Jag gick in i mitt rum och slängde mig på sängen. Surt drog jag upp min mobil och skrev snabbt in ett sms. "Dra åt helvete", skickade jag till Justin och slängde sen in mobilen i väggen. "Jävla helvetes liv", röt jag för mig själv och drog sen täcket omkring mig. Men sanningen var den att jag egentligen inte hade så mycket emot att träffa han. Hans läppar emot mina.. Jag hade fortfarande inte glömmt hur det kändes.

Såg att förra delen hade 5 kommentarer.. Ärligt, hade det vart fler hade den här förmodligen kommit upp samma dag. Men ville vänta på att fler kommentarer kom fram.. Har flera delar på lager, så om ni vill ha mer, KOMMENTERAAAAA♥

Postat av: Emma

Jätte bra, hoppas Justin kommer snart :D

2012-01-28 @ 12:03:18
Postat av: fredrikaswagggg

riktigt grymt!

2012-01-28 @ 12:10:46
URL: http://nattstad.se/fredrikas
Postat av: emilia

asså det verkar vara en bra novell, men man förstår inte så mycket eftersom att nu hra börjat mitt i. det är inte jättelätt att läsa då liksom.. ni kanske kan göra ba ett inlägg där ni skriver vilka alla är? så kanske det är lättare att komma in i själva novellen :)

2012-01-28 @ 12:24:52
Postat av: Julia

grymt bra!

2012-01-28 @ 12:36:03
Postat av: Anonym

skiiit bra

2012-01-28 @ 12:37:06
Postat av: Nicole

Mer, mer mer mer! Ni/du vem du som skriver haha. Skriver skit bra! Omb!

2012-01-28 @ 13:28:45
Postat av: Anonym

Jätte bra hittills!!

2012-01-28 @ 13:32:00
Postat av: Julia

Såå braa! Älskar handlingen trots att novellen nyss börjat :D

2012-01-28 @ 13:50:38
Postat av: Cherry

Jättebra skrivet :D <3

2012-01-28 @ 13:53:30
Postat av: Emilija med J.

grymt bra !

mer !

2012-01-28 @ 13:57:59
URL: http://eemilijaa.blogg.se/
Postat av: Emelie

MEEEEEERR :)

2012-01-28 @ 14:04:20
Postat av: Anonym

Åh va bra!!!! Älskar den nya novellen!

2012-01-28 @ 14:27:39
Postat av: Felizia

OMG, läägg ut nästa!! :D

2012-01-28 @ 14:46:10
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grymt! :)

2012-01-28 @ 14:46:41
Postat av: Johanna

Jag vill ha mer den verkar jätte bra :)!

2012-01-28 @ 15:48:12
Postat av: Melina

Skit bra!

2012-01-28 @ 19:04:24
Postat av: mystoorie

Gör du länkbyten?

2012-01-28 @ 19:44:38
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: johanna :>>>>>>>>>>>>.

aaaaaaaas bra!

men jobbigt att hon är så bitchig :(.

fast det kommer väl ändras på senare? :D <3.

2012-01-28 @ 20:27:12
URL: http://justiinbiieberstorys.blogg.se/
Postat av: moa

2012-01-28 @ 21:48:02
Postat av: e

HALLÅ!

kolla gärna in min novellblogg om Justin Bieber och följ/kommentera! kram. :) http://justinbieberimagine.blogg.se

2012-01-29 @ 00:32:44
URL: http://justinbieberimagine.blogg.se/
Postat av: Ellen

Helvete vad grym! Meeer

2012-01-29 @ 09:31:48
Postat av: Mathilda

Skitbra! Jag älskar deras sms till varandra, typ sitter och agarvar för mig själv.. Haha!

2012-01-29 @ 09:35:21
URL: http://mathildasliv.blogg.se/
Postat av: Mathilda

meeeeeeeeeeer :D as bra

2012-01-29 @ 12:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: