Chapter 7 - I can't lie for you


"Jag..Orkar..Inte", mummlade jag tyst och kollade upp i taket. Justin och jag hade inte snackat med varandra på kanske 2 timmar. Jag hade vart knäpptyst, medans Justin snackat med några vänner. Jag vände blicken mot klockan och suckade. Den var bara halv 11. Min mobil pep till och jag drog snabbt upp den. "Lucy", lyste det på skärmen. Jag tryckte snabbt upp hennes sms. "Hörde att du har utegångsförbud med en viss Bieber? ;-) Kom ner på gatan, ta stegeln", stog det och jag log brett. Jag kollade bort mot Justin som fortfarande samtalade med någon och jag reste mig snabbt upp. Jag drog på mig en grå tjockitröja och drog av mig mjukisbyxorna. Jag tog på mig blåa, tighta jeans och kollade mig snabbt i spegeln. Jag satte upp mitt hår och gick sen in till Justins rum. Jag gick snabbt förbi han och ut på balkongen.

"Vart ska du?", hörde jag han säga mjukt och jag log för mig själv. "Ut", jag ryckte på axlarna och klev över räcket. "Jag kommer skvallra", jag kollade upp på Justin som nu stog vid ballkong öppningen. "Vi får väll se, se om du vågar", muttrade jag och tog tag i stegeln. Jag klättrade snabbt ner och hoppade ner för de sista stegeln. "Varför skulle jag inte?", sa Justin högt och jag kollade upp på honom. "För du är en fegis, Justin", med dem orden lämnade jag honom snabbt. Jag gick runt husknuten och fick syn på Lucy och Eric. Gosh så snygg var han. Jag log lite och gick fram till dom. Jag kramade snabbt om dom och backade sen back. Eric kollade på mig och log. "Hörde att du spenderar tid med Justin Beaver?"


"Snälla, sluta", jag suckade och vände på mig. "Justin", jag hörde rösten igen och jag fnös. Jag drog täcket över huvudet. "Summer", ubrast jag plötsligt och slog upp ögonen. Jag drog snabbt bort täcket och gick trött emot  ballkongen. Hur kunde jag vara så dum att låsa. Varför tänkte jag inte på det! Jag drog upp drapperierna och kunde se en totall utslagen Alyssa. Hennes ögon var blodsprängda och hennes läppar var nästan blåa. Jag låste snabbt upp dörren och skulle precis öppna den. Men hon drog tag i dörrhandtaget när hon sett att jag låst upp och slängde bokstavligt upp dörren.

"Hur fan kan du låsa mig ute en sådan här kväll klockan halv 5 på morgonen utan att öppna, ditt jävla, äckliga svin, dra åt helvete din jävla bögjävel", skrek hon åt mig och spottade mig i ansiktet. Jag stog som helt förstelnad. Jag torkade snabbt bort hennes spott och vände min blick emot henne. Hon glodde på mig, hårt. Riktigt hårt. Det var som om hon såg rakt igenom hela mig. Jag backade och hon skulle självklart gå efter. Men precis innan hon kom fram till mig så snubblade hon till och jag tog emot henne precis innan hon föll. Jag kramade om henne och hon suckade. "Sluta, vad håller du på med, skyll dig själv som gick ut och drack", viskade jag i hennes öra innan jag bärde upp henne i min famn emot hennes vilja. Jag bärde in henne till hennes rum och la ner henne i hennes säng. Hon stretade emot och jag suckade. "Varför gråter du?", sa jag när jag la märke till hennes ögon. Dom såg söndergrätna ut och små tårar billdades på nytt. "Bry dig inte", röt hon och la sig på sidan med ryggen emot mig och armarna i kors. Jag satte mig ner på sängkanten och jag la min hand på hennes kind. Hon var iskall. Hon darrade till och jag suckade. Jag hjäspade och ställde mig upp, samtidigt som jag la märke till ett stort sår på knät. Jag bärde upp henne igen. "Vad fan gör du?!", skrek hon och jag satte min hand emot hennes mun. "Skrik inte, vill du att våra föreldrar ska få reda på att du är helt utslagen? Du måste dusha, du är iskall och har skrapat upp knät. Det går fort. Men vad har du gjort egentligen?", sa jag lugnt och bärde försiktigt in henne i badrummet.

Jag satte ner henne på toaletten och gick sen fram till badkaret. Jag drog på vattnet och hällde i någon kräm. Vet inte varför riktigt, vet bara att tjejer alltid har något sådant när dom badar. Jag hörde hur Alyssa fnittrade till. "Vad är det?", mummlade jag, forfarande med ryggen emot henne. "Du hällde precis i brun utan sol kräm i badkaret", sa hon fnittrandes och jag suckade. Jag hällde ut vatten och gjorde om allt igen, denna gången utan någon kräm. När badet var fullt vände jag min blick emot Alyssa. "Jag antar att du vill vara själv när du ska bada, du behöver inte min hjälp för det, men är det något är jag utanför", sa jag och hjäspade ännu igen. Hon skakade på huvudet. "Om jag vill att du ska vara här då? Om jag vill att du ska hjälpa mig?", hon kollade på mig med ett svagt leende. För en sekund ville jag inget annat än att bara stanna kvar. Låta mig tvätta hennes kropp. Hon var så fin, något jag inte kunde neka. Jag bet hårt tag i min läpp och skakade på huvudet. Jag lämnade badrummet med ett suck. Jag visste att jag var bättre än sån, för jag vet att hon aldrig hade sagt så om hon vart helt nyker.

Postat av: Becka

Grymt! :)

2012-01-31 @ 19:16:32
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: sara

Sjukt bra mer snälla :)

2012-01-31 @ 19:53:12
Postat av: Cherry

Superbra skrivet :)) <3

2012-01-31 @ 20:00:27
Postat av: Anonym

Grymt!

2012-01-31 @ 20:37:14
Postat av: Felizia

Azm! :D

2012-01-31 @ 20:40:48
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: mer

MER! ÄLSKAR UPPDATERINGEN :D

2012-01-31 @ 20:51:19
Postat av: Emelie

skit bra :)

2012-01-31 @ 20:55:29
Postat av: caroline

ssjukt bra, mera!!!

2012-01-31 @ 21:08:26
URL: http://carolinenilsson.blogg.se/
Postat av: L

grymt! :D ♥

2012-01-31 @ 21:34:50
Postat av: C.

Bra! :) En del stavfel, men same shit, jättebra annars ju! ^^

2012-01-31 @ 22:08:31
Postat av: Nadjija :)

Skit bra novell :D

2012-01-31 @ 22:09:38
URL: http://nadjijabieber.blogg.se/
Postat av: Nadjija :)

Skit bra novell :D

2012-01-31 @ 22:09:38
URL: http://nadjijabieber.blogg.se/
Postat av: julia

ÅH MERAAAAA!!!

2012-02-01 @ 11:11:01
URL: http://juliawallram.blogg.se/
Postat av: ellen

http://justinbieberstoorys.blogg.se/2012/january/fragestund.html#comment



TJA! Just nu har jag frågestund på bloggen! Ställ en fråga vetja!?

2012-02-01 @ 17:53:12
URL: http://justinbieberstoorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: