Chapter 4 - A Little Party

Nu glodde han så där igen. Jag försökte snabbt att byta fokus från honom och istället ner på bordet framför mig. Inte ett, inte två, utan tre uppdruckna vinglas stod placerade på bordet framför mig. Jag drog handen försiktigt igenom mitt hår och kollade till höger om mig. Bordet var långt, säkert för 30 personer. Vi var runt 20, så det fanns platser kvar. Det enda jag hörde var folks skramlande i sina tallrikar och män som försökte överrösta varandra i ämnet om dagen. Hela Justins crew var här och har beblandat sig med Alis och jag var om något, någon i mängden. Ali satt brevid mig med Justin framför henne. Brevid Justin satt vad jag tror är hans kompis, ung, brun, snygg. Men jag har ingen aning, jag har heller inte haft en chans till att fråga.
 
 
Medans jag betraktade min omgivning lade jag märke till Justins blick som fortfarande inte lämnat mitt ansikte. Denna gången kollade jag inte bort, utan mötte hans bruna ögon som var inringade i tjocka, svarta ögonfransar. Det var som om jag precis såg brunt för första gången. Som om hans ögon invingde min syn till färgen. Bruna ögon har aldrig vart så vackert. Jag sänkte min blick lite och fick se något av de perfektaste läpparna jag sätt. Nästan som om han hade läppglans av något slag på sig. Han fuktade sina läppar med tungan i en perfekt cirkel och jag kollade snabbt upp och mötte hans ögon igen. "Ska du bara sitta och glo på mig utan att säga något?", när orden lämnade hans mun kände jag direkt hur mina kinder blossade upp en aning. "Justin, tror du inte att du inbillar dig lite nu..", svarade Ali med ett svagt skratt innan jag ens hann öppna min mun. Jag hörde osäkerheten i hennes röst, hon var nervös över något. "Kanske.", svarade han kort och ryckte på axlarna, utan att vända bort sin blick från mig. Ali märkte nu hur han kollade på mig och harklade sig lite, utan reaktion. 
 
"Vad säger du Jay, ska vi gå ut ikväll?", sa Alison och kollade studerande på mig. Jag nickade. "Självklart. Du får fixa ett bra ställe bara." Svarade jag med ett litet leende. Hon besvarade det. "Vi ska till Tons'ey, en av kaliforniens bästa nattklubbar. Du kommer gilla det.", jag nickade ännu en gång och skulle precis svara när någon annan han före. "Vi följer med.", sa Justin med en självklarhet i rösten som jag inte hört hos någon annan människa innan. Det lät så klart, så självsäkert. Ali sprack upp i ett stort leende. "På riktigt?", han nickade. "Daco ville endå dra dit idag. Han är sugen på brudar och alkohol idag", skrattade Justin med en skämtsamhet i rösten och kollade till vänster om sig. Det var så han hette, Daco. "Jag är alltid sugen på brudar och Alkohol". Daco satt bakåt, lutad mot stolen. Han fingrade lite på sin telefon innan han fortsatte. "Speciellt dom vackra.", han kollade på Ali med en intensiv blick och hon kunde inte undgå från att rodna. "Söt du är, Daco. Verkligen. Ska ni komma till vårt hotell sen och dricka lite innan?", svarade hon. "Jag bor här. Vad ska vi med ett hotell rum till. Kan hämta upp er vid ert hotell så åker vi hem till mig istället.", sa Justin och kollade på Ali med en snabb blinkning, tror jag det skulle föreställa i alla fall. Hon gillade den dubbla uppmärksamheten hon fick, det märktes. Men Justin var viktigast för henne. "Okej", sa hon och fnittrade till.
 
 
 
Jag kollade mig i spegeln medans jag satte mitt hår bakom öronen. Till kläder hade jag en vit jumpsiut och vita skor. Jumpsuiten var egentligen Alis. Jag vände mig om för att kolla på henne och hon var hur snygg som helst, som vanligt. Hon hade svarta byxor och en svart topp till det. "Snacka om vem som kommer få napp ikväll.", hon skrattade när jag sa det. "Ah, kolla på dig då. Vi kommer båda få napp.", svara hon. "Vad tyckte du om Justins kompis föressten?". Jag ryckte på axlarna som svar och hon tiltade på sitt huvud. "Något måste du ha tyckt?", fortsatte hon. "Han var snygg", svarade jag snabbt samtidigt som jag stoppade in ett tugummi i munnen.  "Ska vi ta min bil istället?", undrade jag sedan. "Vi vet ju inte vart Justin bor. Tog aldrig hans nummer heller..", mummlade hon och jag nickade bara till svar innan jag gick in på toan.
 
När klockan hade närmat sig 9 satt jag och Ali i våran hotellbar. Eftersom vi var på hotellet var det ingen som fick komma in förutom de som bodde här, och ingen som bodde här var speciellt intresserad av en 20-årings liv. Jag tog en klunk av min öl och Ali log. "Du är den enda jag känner som gillar öl", sa hon. Jag skrattade. "Du är den enda jag känner som beställt in en flaska champagne för att dom inte säljs glasvis", sa jag och hon var den som skrattade denna gången. "Visst är det skumt..", sa hon efter att en tystnad hade spridit sig. "Här sitter du och jag på ett lyxhotell men en varsin dricka i handen och väntar på Justin Bieber, för vi ska hem till honom?", hon såg sådär nervös ut igen, på samma sätt som på middagen. "Jo, det är sjukt, det skulle jag aldrig tro.. Men du, är det något? Har det hänt något?", sa jag och hon skakade på huvudet. "Nej", hon svalde. "Varför tror du det?", fortsatte hon sen. Jag ryckte bara på axlarna. "Kändes så. Men..", jag avbröt mig själv när jag kände en kall hand mot min bara axel. Hastigt kollade jag upp bakom mig och där var dom igen. Dom där bruna ögon som ingen annan ens kunnat komma i närheten av. 
 
"Var lättare än vad jag trodde att hitta er", sa han med ett flin innan han släppte taget om min axel. Han satte sig i fotöljen mitt emot mig och brevid Ali och kollade på henne med ett leende. "Du är väldigt vacker idag", sa han och hon blossade upp i ett stort leende som besvarade hans. "Tack, du ser inte heller så dålig ut, Bieber", svarade hon. Justin kollade sen på mig. "Du är också vacker, ingen idé och vara avendsjuk.", han log varmt när han sa det, även fast sättet han sa det på lät väldigt nonchalant. Jag svarade inte ens. Daco kom fram till bordet med en bricka med två ölflaskor och 8 shots. "Två shots var tjejer.", sa Daco medans han ställde ner allt på bordet. Han gjorde det så bra att jag började undra om han jobbar som servitris. Justin räckte Ali en shot och sedan en till mig. Jag tog den snabbt efter jag sett Ali och Justin skåla och ta sina, med Daco som snabbt gjorde samma sak. Det brände till i halsen och jag log. Det var en skön känsla. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: