Bieber makes me crazy, Chapter 1

Du heter Fiona Smith och du är 15 år, din bästa kompis heter Alexandra men kallas för Alex, henne umgås du med mest. Hon är underbar men har ett fel, hon ÄLSKAR justin bieber, något du INTE gör!

 



- ALEX?! KOMMER DU IDAG?! röt jag ner ifrån

-Ja, ja ja! sa hon medans hon gick ner från trappan, och som den klupisen hon är så snubblade hon såklart och jag kunde inte andas av skratt!
HAHAHAHAHAHA, ska du ha hjälp upp eller? frågade jag och räckte fram handen
- FIONA, DET ÄR INTE KUL! sa hon men tog ändå tag i min hand och reste sig.
- Det var det visst, du skulle bara ha sett dig själv!
- oooooh, kom nu, vi missar bussen!

 

Alex, eller Alexandra som hon egentligen heter, är min kusin OCH bästavän men jag kallar henne för min syster eftersom vi alltid är med varandra och våra mammor är systrar och våra pappor är bästa vänner så ja.. Vi är födda i Sverige, och har bott i Los Angeles sen vi var små, men för 2 månader sen flyttade vi hit, till två överdrivet stora hus lite utanför ATL eller Atlanta som det heter och vi är grannar, så antingen är Alex hos mig eller så är jag hos henne.. varje dag.

 

Idag skulle vi till stranden, så vi fick ta bussen eftersom det inte fanns någon strand där var vi bodde. Det tog ungefär en kvart att åka till stranden och när vi var där så var det proppfullt.. konstigt. Vi la ut våra handdukar på sanden, jag tog av mig mina shorts och mitt linne som jag hade över bikinin, Alex gjorde samma sak. Jag hade tagit med mina feta högtalare till min ipod så vi kunde lyssna på lite musik, jag satte på ’‘Man Down’’ med Rihanna, satte på mig mina solglasögon och vi började sola.

 

Efter att ha solat i ungefär en timme så hoppade vi i vattnet, Alex hade tagit med sig sin handbolls boll så vi kunde passa lite i vattnet, vi båda gick på handboll så våra kast var ganska långa, till sist blev mitt lite fööör långt och bollen kom rakt på killens huvud som stod någon meter bakom Alex. När han vände sig om trodde jag inte mina ögon, DET VAR JUSTIN BEAVER! Alex som var hans största fan stod och hyperventillera medans jag fortfarande väntade på att han skulle passa tillbaka bollen.

 

- Hallå? Beaver, bollen?!

- Bieber, heter jag, sa han och passade tillbaka bollen

- Haha, sak samma.

 

Alex som stod med öppen mun och glodde på honom märkte inte ens att jag börjat gå upp på land igen, så jag fick gå tillbaka och dra upp henne, när hon äntligen stängt munnen så kunde jag prata med henne.

 

- Alex, vad är det med dig?!

- Fiona du-du pratade precis med..ju.stin BIEBER! stammade hon

- Men omg, han är inte jesus, Alex?

- Nej han är justin bieber!

- Oh, du är hopplös.. jag går till kiosken, ska du ha något?

- Ja, ta vatten till mig.

- Okey, sa jag och började gå mot kiosken

 

Som tur var så var det inte så lång kö, jag ställde mig sist och väntade på min tur när någon plötsligt säger mitt namn, jag kollade bak och ja, såklart så var det beaver.


Okej detta är bara första delen, kanske inte bäst men ge den en chans, det blir bättre senare!
OCH vi vill verkligen veta vad ni tycker, säg allt posetivt OCH negativt! :)

BTW: GOTT NYTT ÅR, IGEN!



Postat av: ferial

gott nytt år !<3 novellen va faktiskt jättebra :d

2011-01-01 @ 01:14:14
URL: http://frexi.blogg.se/
Postat av: sofiastrand

MEEEEEEER ! AS BRA ! <3

2011-01-01 @ 01:57:19
URL: http://sofiastraaand.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha fiona som o shrek -.-

2011-01-01 @ 03:32:54
Postat av: Julia

OMG PÅ GUD FÖRSTA DELEN ÄGER SKITEN UR ALLA DEM ANDRA NOVELLERNA! :D Det finns defintivt INGET negativt om första delen!!

2011-01-01 @ 10:47:50
Postat av: Jessica

Jättebra faktist! :D

2011-01-01 @ 11:56:16
Postat av: Anonym

DEt får it vara en dröm på slutet :@

2011-01-01 @ 13:57:53
Postat av: Julia ♥

JÄTTEBRA !!!!! ♥ MEEER !! :D <3

2011-01-01 @ 14:24:43
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: elle

AWESOME, MEEEEER

2011-01-01 @ 14:39:28
Postat av: Anonym

jättteee bra, meerrr:DD

2011-01-01 @ 15:11:58
Postat av: Anonym

asså hur visste han hennes namn ? xD

2011-01-01 @ 19:50:04
Postat av: Anonym

Verkar v'ldigt lovande!:D braaa och meerrraaaaaa!!:D

2011-01-01 @ 20:49:10
Postat av: vanessa

haha åt namnet Fiona !!

Ville ens Ida ha det ??

2011-01-01 @ 20:52:06
URL: http://vanessay.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså fiona.. kan ni inte byta namn? snälla.. (a)

2011-01-01 @ 22:34:08
Postat av: linnea<3

gud vilket bar inlähh... och förra novvellen var JÄTTE BRA!!! fortsätt så! puss o kram! linnea

2011-01-10 @ 12:53:48
Postat av: elona <3

hej,har precis börjat läsa din blogg,och ska bra säga att jag redan ÄLSKAR den ! ! ! :Dkram

2011-01-13 @ 19:12:09
Postat av: Ccc

Snälla byt namn...?



och lite taskigt att hon säger Beaver :s

men annars verkar den bra :D

2011-01-29 @ 16:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: