a Bieber dream, chapter 19

En bebis. Nej, skulle mamma bli mamma (igen)? Varför har hon inte sagt något? Jag kände hur mina ögon fuktades och så märkte jag att någon kom i hallen. Jag vände mig om och såg att det var Jovana och hennes pojkvän. Jag sprang mot Jovana gråtandes. Jag snyfta till och hon kollade oroligt på mig.
- Vad har hänt? Sa Jovana och kollade beskymrat.
- M..ma.. mamma ska ha ett barn till! Hon är gravid, jag såg hennes försäkring på barnet! Snyftade jag till.
- Men lilla gumman, det är inte mamma.. Utan det är jag! Sa Jovanna och log. Jag kollade upp på henne och log jag med. Jag torkade bort några tårar och blev superglad. Hon hade försökt innan men det hade inte gått.
- Grattis Jovana! Sa jag och kramade om henne.
- Och du måste vara pappan? Sa jag och kollade underligt på Jovana's pojkvän Erik.
- Japp! Sa han och log.
- Haha okej! Sa jag och sprang upp på rummet för att hämta en sak. Det var ett litet halsband i guld som var format till et hjärta, som jag hade köpt medans Jovana var i italien.
- Här! Sa jag och räckte fram den lilla asken med guldhalsbandet i. Hon kollade på mig och log. Hon öppnade den lilla asken och jag såg hur det blänkte av guldet.
- Jolina, Tack! Det är verkligen underbart! Sa Jovana och gav mig en puss på pannan.
- Grattis! Sa jag ännu en gång och gick nu upp på mitt rum för att stanna.
Jag la mig i sängen och kollade bara upp i taket. Jag tänkte på allt möjligt, Hur kul det skulle vara att se Justin's blick på lördag. Jag log lite smått för mig själv. Och så var jag så himla glad för Jovanas skull. Jag tog upp min mobil och ringde Justin. Men konstigt nog så svarade han inte. I vanliga fall svarade han alltid! Fan..
Jag blir så jävla iriteerad av att han alltid ringer så tidigt tänkte jag medans jag borstade tänderna. Jag började tappa upp et varmt bad. Jag la i lite tvål och sånt. När det väl var uppfyllt drog jag av mig kläderna och la mig i badet. Det var så jävla skönt och ligga i badet och bara slappa. Sen efter ett tag rakade jag bena och tog även en ansiktsmask på mig. Det fick bli en vit mask. Jag la mig ner på soffan och virade en blå handduk om mitt hår.

Jovana var inte hemma, hon hade gått och träffat några kompisar. Mamma och pappa jobbade självklart som vanligt. Jag gick ut i köket när jag såg ett brev på en försäkring ang..
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jolina idag.
En bebis. Nej, skulle mamma bli mamma (igen)? Varför har hon inte sagt något? Jag kände hur mina ögon fuktades och så märkte jag att någon kom i hallen. Jag vände mig om och såg att det var Jovana och hennes pojkvän. Jag sprang mot Jovana gråtandes. Jag snyfta till och hon kollade oroligt på mig.
- Vad har hänt? Sa Jovana och kollade beskymrat.
- M..ma.. mamma ska ha ett barn till! Hon är gravid, jag såg hennes försäkring på barnet! Snyftade jag till.
- Men lilla gumman, det är inte mamma.. Utan det är jag! Sa Jovanna och log. Jag kollade upp på henne och log jag med. Jag torkade bort några tårar och blev superglad. Hon hade försökt innan men det hade inte gått.
- Grattis Jovana! Sa jag och kramade om henne.
- Och du måste vara pappan? Sa jag och kollade underligt på Jovana's pojkvän Erik.
- Japp! Sa han och log.
- Haha okej! Sa jag och sprang upp på rummet för att hämta en sak. Det var ett litet halsband i guld som var format till et hjärta, som jag hade köpt medans Jovana var i italien.
- Här! Sa jag och räckte fram den lilla asken med guldhalsbandet i. Hon kollade på mig och log. Hon öppnade den lilla asken och jag såg hur det blänkte av guldet.
- Jolina, Tack! Det är verkligen underbart! Sa Jovana och gav mig en puss på pannan.
- Grattis! Sa jag ännu en gång och gick nu upp på mitt rum för att stanna.
Jag la mig i sängen och kollade bara upp i taket. Jag tänkte på allt möjligt, Hur kul det skulle vara att se Justin's blick på lördag. Jag log lite smått för mig själv. Och så var jag så himla glad för Jovanas skull. Jag tog upp min mobil och ringde Justin. Men konstigt nog så svarade han inte. I vanliga fall svarade han alltid! Fan. Jag måste få tag på honom. Jag sket i det och tänkte på vad jag skulle göra idag. Jag tog upp min mobil och gick igenom kontaktlistan. Så kom Christian upp. Har var skitrolig, vi var ju i samma ålder och allt. Jag gick in på honom och skrev ett sms " Vill du hänga lite idag? xoxo Jolina" När jag hade skickat så fick jag snabbt ett svar tillbaka. " Visst, vi möts vid dig om 20 minuter! :) xoxo Christian" Jag log lite och svarade okej. Jag reste mig upp för att ta på mig något. Det blev idag ett par mörk färgade jeans shorts och ett svart linne. Över det svarta linnet hade jag en grå tröja med lite volang där uppe och säng en söt liten svart kofta. Jag tog på mig mina "jesus sandaler" och ett par runda solglasögon. Jag skiter i att sminka mig idag.
Jag satte på locktången och medans jag väntade på att den skulle bli varm så gick jag på toa. När jag sen var klar gick jag in på rummet och lockade håret lite snabbt. Det hade precis gått 20 minuter, så han kommer antagligen när som helst. Efter ett litet tag så ringer det på dörren. Jag springer ner för att öppna och där står Christian.
- Hej! Log jag.
- Hej! Log Christian tillbaka.
Vi gick upp på mitt rum och jag satte mig på sängen, snabbt efter gjorde Christian desamma. Det var väldigt tyst tills jag avbröt tystnaden.
- Berätta något kul om dig själv? Log jag. Han log tillbaka.
- Haha, jag heter Christian och är 14 år. Jag är kompis med Justin sen lång tid tillbak... Nej, asso har inget kul och säga! Blinkade Christian. Vi bara låg där och prata tills min mobil ringde och ..
______________________________________________________________________
Godnatt, dream sweet dreams ;) Och kommentera gärna, puss ida ♥

Postat av: johanna

Tack så mycket! :D Nu är del 3 också uppe! :)



Det är jätte kul at du skriver så mycket på varje kapitel! Jag förstår inte hur du kan ha så mycket fantasi! ;P

2010-11-25 @ 22:17:41
Postat av: Linnea

Designern bara om du har lust!

Någon snygg design och header du får fixa hur du vill, bara den blir bra, jag kan ju skicka bilder till dig så får du göra hur du vill sen? :)

2010-11-25 @ 22:21:34
URL: http://justindbiebernoveller.blogg.se/
Postat av: Anna

OMG , jaaaa :D haha , meeeer imorgon?! :D

2010-11-25 @ 22:27:55
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Julia ♥

Jättebra !! mer !! ♥ imorn efter skolan <3 dessutom, snälla låt inte Justin bli kär i Jasmine och Jolina i Christian !! :( hatar drama, hah xP

2010-11-25 @ 22:56:46
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: Sofie

SÅ BRA SOM VANLIGT :D FORTSÄTT :D men jag vill att dom ska bli ett par!!!!!!! åhh

2010-11-25 @ 22:59:02
Postat av: elle

MEEEEEEEEEEEEEER, IDAG !!!!

2010-11-26 @ 06:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: