A Bieber Dream, Chapter 26

- Jo jag fick ett sms från min kompis Jolina.. samtidigt jag såg hur jasmine spände sig och svalde hårt.. Ja hon skrev något att jag ska ta bort hennes nr, har du något med detta och göra? sa jag och kollade på henne med en allvarlig blick.

- Seriöst justin? Tror du verkligen att jag skulle göra något sånt, vem är jonila egentligen? sa hon och små flinade

- Jolina heter hon, sa jag fort

- Jaaaaja..

- Och jag vet inte vad jag ska tro Jasmine? Du är den enda som har hållt på med min mobil, sa jag. Jag såg hur hon skulle säga något men ångrade sig i sista sekund.

- JAJAJA OKEJ DET VAR JAG! MEN JAG SKULLE FAKTISKT BARA LETA EFTER EN LÅT MEN SEN SÅG JAG ALLA SMSEN FRÅN HENNE OCH BLEV... avundsjuk, nästan skrek hon fast det sista sa hon ganska tyst.

Avundsjuk, vadå avundsjuk? varför blev hon avundsjuk, vi var bara vänner, Jasmine och jag också..

- Shit jasmine, detta trodde jag inte om dig, verkligen inte! sa jag och gick ut från rummet, jag orkade inte vara i samma rum som henne..


 



 

JOLINAS PERSPERKTIV

Klockan hade nu blivit 2 och jag hade bara suttit vid datorn sen jag hade ätit och läst... smset från Justin. Jag hade ju smsat honom att han fick som han ville, jag reste mig upp och tog mobilen och såg att jag fått ett sms från justin:

''Jolina jag vet verkligen inte vad du pratar om, jag vill verkligen vara din vän, då menar jag verkligen! Jag glömde min mobil uppe på rummet medans jag var nere och åt frukost, jasmine hade stått och pillat på den men det var verkligen inte jag som skrev smset, jag lovar! xx Bieber''

Skojar killen med mig eller? för någon timme sen hade han skrivit att han inte ville ha något med mig och göra och nu va det inte han som skrev det och vadå Jasmine pillat på mobilen? varför skulle hon göra något sånt egentligen? Jag började genast smsa justin:

''Justin hur ska jag veta att det inte var du som skrev det, vet inte om jag kan lita på dig och varför skulle Jasmine ens skriva något sånt? xx Jolina''

Jag tvekade lite om jag skulle skicka smset, det kanske var lite hårt? nej skitsamma tänkte jag och klickade på ''send''.

 

Men shit vad skulle hända nu? Justins konsert på lördag? fanfanfanfanfan skrek jag och bankade huvudet i skrivbordet..

 

JUSTINS PERSPERKTIV

Jag hade fortfarande inte pratat med Jasmine sen hon berättade att hon skrev smset, det enda jag hade i tankarna just nu var jolina! Mobilen plingade till och det var Jolina, yesyesyes tänkte jag!

''Justin hur ska jag veta att det inte var du som skrev det, vet inte om jag kan lita på dig och varför skulle Jasmine ens skriva något sånt? xx Jolina''

 

Fan nu tror hon inte på mig iheller? Vad ska jag säga för att få henne och tro på mig då, jag gillar henne verkligen, men kär är jag inte.. eller? jag blir ju helt varm av att tänka på henne och hennes sms får mig och må bra.. jag började skriva till henne:

''Jolina jag är verkligen hemskt ledsen! Jag har pratat med Jasmine och det var hon som skrev smset, jag lovar! Hon sa det själv, hon blev avundsjuk eller något, snälla Jolina jag gillar dig verkligen, du är i mina tankar dygnet runt, jag behöver dig.. snälla tro mig! xx Bieber''


Hoppas att hon trodde mig nu, jag menade verkligen va jag skrev.. jag behöver henne verkligen! Jag tog på mig jackan, tog mobilen och smällde till dörren efter mig, jag visste inte var jag skulle, jag behövde bara frisk luft. Jag började gå, fortare och fortare.. helt plötsligt kommer 5-6 st tjejer fram och frågar om autograf och bild, jag har inget val dom är mina fans, jag hade ingen lust att stå och få fram ett fakesmile men jaja, jag gav tjejerna autografer och fotograferades med dem, sen var jag tvungen och gå igen.. Plötsligt piper mobilen till igen, jag tar upp den och det är från jolina..

 

 

JOLINAS PERSPERKTIV

''Wow.. justin jag vet inte vad jag ska säga, om hon nu har erkänt att hon skrev det så har hon väl gjort det. justin du betyder verkligen mycket för mig.. som vän och håll reda på din mobil nästa gång haha! ;) xx Jolina'' Jag klickade på ''send'' och det kändes bra faktiskt.. då var det väl Jasmine som hade skickat det iallafall.. precis som jag trodde, aja.. Klockan hade blivit ganska mycket nu, och jag hade totalt glömt bort att Joanna skulle komma till mig, och nu löste allt sig med Justins konsert och allt, fan va bra! Jag tog upp mobilen och ringde Joanna..

- Hallå, sa joanna

- HEJ!, skrek jag nästan.

- Haha, jag kommer nu?

- Okej.. Men du ska med till Bahamas, så ta med dig packning!

- Va? Jag suckade och berättade allt igen om att vi skulle åka 7 och att vi skulle bo på hotell, i princip allt.

- Haha, omg. Hade glömt det, Men min mamma kommer aldrig låta mig gå?

- Kom hit endå.. Sa jag lite oroligt. Ska jag åka dit själv? Men Joanna gjorde som jag sa och var hos mig en timme efter.


- Hej! Sa jag och gav Joanna en kram. Dagen gick fort och vi båda hade redan somnat vid 10. Mamma och pappa hade kommit hem vid 7 och undrat hur jag mådde och om jag orkade åka imorgon. Självklart orkade jag det. Jag var ju inte sjuk på riktigt, så jag sa att jag måde bra. Dagen efter så var vi i skolan och det hände inte så mycket. Men när klockan var 4 och vi slutat så kände vi plötsligt massa stress. Vi hade bara 4 timmar på oss. När vi kom hem till mig var klockan halv 5. Vi skulle åka om en halvtimme. Och så dum jag kan vara så glömmde jag att packa dagen innan så jag var tvungen att göra det nu. Joanna som redan var kvar satt bara och skratta åt mig.


- Du kanske kan hjälpa mig? Röt jag samtidigt som jag försökte stänga väskan. Den var hellt propfull med alla möjliga olika saker. Smink, kläder, hårsaker, tidningar och massa mer. Mamma körde oss till flygplatsen men vi gick in själva. Mamma som skulle jobba imorgon på dagen skulle komma imorgon kväll. När vi var på flyplatsen fick vi panik och visste inte vart vi skulle gå. Hela tiden ropade dom i högtalarna att det var nu sista chansen att komma in.


Men vi hittade som tur va rätt i sista sekunden. Själva flygresan gick fort. Men när vi väl kom av flyget så står någon där med en skylt där det står "Smith". Det var någon som skulle köra oss. Men..


Det är Elma som skrivit denna men jag (ida) var tvungen att skriva det sista för hon skulle på marknad. Erkänn hon är duktigt? :) Och jag vill ha minst 10 kommentarer för annars får ni INTE 27 nu.. Då får ni vänta ett tag, och jag vill ha av 10 OLIKA personer med 10 OLIKA ip-nummer ;) puss ida♥

 


Postat av: elma

gud vad bra!! meer

2010-11-28 @ 16:52:23
Postat av: liza

super bra :)

2010-11-28 @ 16:52:45
Postat av: disa

ÅÅÅÅH vill ha mer

2010-11-28 @ 16:53:20
Postat av: elin

när kmr nästa?

2010-11-28 @ 16:53:42
Postat av: amanda

MEEER! bästa novell bloggen ever

2010-11-28 @ 16:54:06
Postat av: hannah

Jätte bra keep it up girl!

2010-11-28 @ 16:54:32
Postat av: issa

längtar så mycket till nästa :D

2010-11-28 @ 16:55:00
Postat av: kristina

asså måste ha mmmmemrr annars blir jag galen :D :D

2010-11-28 @ 17:00:31
Postat av: lovisa

kan värkligen inte vänta mer !

2010-11-28 @ 17:01:07
Postat av: emma

SNÄLLA SKRIV MER ! :D:D:D

2010-11-28 @ 17:02:21
Postat av: Emma

meeer !! :D

2010-11-28 @ 17:07:49
URL: http://fotoemmas.blogg.se/
Postat av: kajsa

whohoo bra! som vanligt då.

2010-11-28 @ 17:19:11
URL: http://kajsafoto.blogg.se/
Postat av: Julia

aaaaaaaaaaaaaaaas bra !!! meeer nuu <3

2010-11-28 @ 17:19:26
Postat av: Anonym

mer!

2010-11-28 @ 17:19:51
Postat av: Anonym

mer mer mer;D

2010-11-28 @ 17:22:17
Postat av: Sandra

MER NUU ;D

2010-11-28 @ 17:26:49
Postat av: Cassie

omg -.- stalkers!

2010-11-28 @ 17:30:37
URL: http://cassandraskoglund.blogg.se/
Postat av: celine

mer den är superbra!!!

2010-11-28 @ 17:42:06
Postat av: Emma

Skit bra! Meeeeeeer!!!!

2010-11-28 @ 17:45:19
URL: http://emmaslivitext.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Snälla skriv mer.

2010-11-28 @ 18:04:23
Postat av: iidabieber

mer mer mer mer meeeeeeeeeeeeeeeeer <3

2010-11-28 @ 18:08:28
URL: http://iidavictoria.blogg.se/
Postat av: Karin

MEEER!!

2010-11-28 @ 21:52:13
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: