a bieber dream, Chapter 7

Jag tog upp mobilen för att ringa Justin. Men jag fick inget svar, Vad skulle jag göra?  Det var förent nu att åka hem till han. Fan! Nu tror ju alla att jag är tillsammans med Justin Bieber. Jag kollade lite till bland mina meddelande och jag hade minst 100 olika nya där dom frågade om jag var tillsammans med Justin Bieber. Hur kunde det gå så fort? Var han så stor? Jag tänkte efter lite och bestämde mig för att vänta tills imorgon innan jag fick panik. Jag var så trött just nu. Jag la ner datorn försöktigt på golvet och gick ut mot badrummet. Jag började med att tvätta av det lilla sminket jag hade kvar efter som jag gråtit! Men jag fattar inte ens varför jag gråtit. Kanske kände jag bara mycket press? När jag hade gnuggat ögonen i tvål så började det svida. Jag tvättade av det mest men vågade inte kolla. I vanliga fall hade jag sminkservetter, Så jag var inte så van att göra på detta sättet. När jag sen försökte hitta handduken för att torka av det sista gick jag rakt in i dörren. *AJ* skrek jag högt och hörde hur mamma frågade vad som hänt. Men tillslut hittade jag handduken och jag torkade av det sista av sminket. Jag kände lätt på huvudet och kände en liten bula. Hur kunde man vara så klantig som jag? Jag tog snabbt upp min knallrosa tandborste och skulle börja borsta tänderna när jag kände att det var minttandkräm. FY! så äckligt! Mint är det äckligaste jag vet. Jag spottade ut allt ur munnen och kollade om vi hade någon annan tandkräm. Men det hade vi inte. Så jag la tillbaka tanborsten och sköljde munnen. Jag sket i att borsta tänderna idag. Jag gick ut ur badrummet och ut i köket där mamma och pappa satt.
- Godnatt! Sa jag och kollade med ett smile. Jag var så glad. Mina drömmar hade ju verkligen blivit verklighet.
- Godnatt gumman! Sa mamma och pappa samtidigt. Jag ledde och sprang upp halv vägs för trappan. Men sen sprang jag tillbaka.
- Föressten, Köp ny tandkräm! Mamma nickade och jag gick upp till rummet med ett smile på läpparna. Jag kunde fortfarande inte fatta att jag har träffat Justin Drew Bieber. Jag började hyperventilera och ledde lite smått för mig själv. Men så kom jag och tänka på att han åkte till Bahamas på måndag. Det var lite tråkigt, jag skulle gärna vilja bli lite bättre kompis med honom. Men jag var samtidigt glad att jag endå hade fått den chansen att ens träffa honom! Jag hoppade snabbt upp från sängen igen för att släcka lampan. Sen gick jag tillbaka till den varmaste och mysigaste platsen i hela världen: Min säng!
Nästa dag:
Jag vaknade ännu en gång av att Justin ringde mig. Var han tvungen att ringa så tidigt? Jag tog upp mobilen och klickade honom. Så kom jag på, Vad fan gjorde jag? Jag klickade Justin Bieber? OMG! Jag hoppade upp ur sängen och ringde honom. Men den här gången skulle han inte få veta att han hade väkt mig.
- Hej! Hörde jag Justin säga.
- Hej Justin!
- Vad gör du?
- Inget, själv då? Jag märkte att han hörde att jag var lite trött.
- Inget, vill du ses? Jag åker imorgon! Sa Justin. Jag kände att det faktiskt högg till lite i hjärtat. Jag blev lite sårad. Men jag kunde ju inte bli så ledsen, jag kände honom knappt.
- Visst! Sa jag och ledde lite smått för mig själv. Så kom jag och tänka på Tjejen som trodde att vi var tillsammans och alla andra typ 100 tejer. Jag visste inte hur jag skulle förklara vad som var felet. Så jag bestämde mig för att vänta tills vi skulle träffas med att berätta.
- Okej, vi ses om en halvtimme!
- Okej, vart ska vi träffas? Sa jag glatt.
- Vet du vart "Cave Creek" ligger?
- Nej! Suckade jag.
- Okej, jag kommer och hämtar dig istället! Jag ledde för mig själv.
- Gör så! Sa jag med en mallig röst. Jag hörde Justin skratta och jag la på. Jag sneglade upp på klockan och den var redan halv 2. Hade jag sovit så länge? Men jag la mig sent igår. Jag gick upp ur sängen och öppnade garderoben. Vad skulle jag ha på mig? Tillslut efter många om och men så hade jag bestämt mig. Det fick bli en rosa munkkofta med en vit tröja under. Och ett par shorts som igentligen var ett par jeans men som jag klippe av förra sommaren. Det var varmt idag. Jag kunde bara ta av mig munkjackan om det blev för varmt! Jag satte luggen i en fläta och satte fast flätan på sidan med ett hårspänne. Jag satte snabbt i locktången och låta den bli varm medans jag gick in på toaletten. Jag drog några drag mascara på mina ögonfransar. Sedan satte jag bar lite läppglans. Mer behövde jag inte, det räcker så här. Jag sprang snabbt in på mitt rum igen för att locka håret lite. Så dum som jag är så tänkte jag känna om den var riktigt varm, och ja! Det var den. Jag skrek till lite tyst för att jag hade bränt mig. Men det gick över snabbt. När jag hade lockat håret så märkte jag att jag var väldigt snabb idag! Jag var redan klar och han skulle komma om 10 minuter. I vanliga fall skulle jag blitt klar precis när han kom. Det är "normala" Jolina. Jag satte snabbt på datorn och den var lyckligtvis lika snabb som igår. När jag väl var inne på datan så såg jag att han skulle komma om 5 minuter. Jag loggade snabbt in på min twitter och skrev " Hanging with some friend's today.. ilove u guy's"  Klockan var nu 2. Han skulle komma nu, vilken sekund som helst. Jag gick ner för att ta på mig skorna så jag skulle vara klar till han kom. Klockan var nu 15 över 2. Och jag undrade vart han va. Så jag tog upp mobilen för att sms'a och fråga. Han svarade väldigt snabbt den här gången " Förlåt, jag är påväg nu! Blev lite trubbel här hemma! är där om en kvart!" Jag ledde lite för mig själv och skrev okej tillbaka. Nu passade jag på att ta något att äta. Men vi hade lite choklad flingor, Jag hällde upp flingorna och lite mjölk i en skål och satte mig på altanen för att äta lite av dom. Jag tog av mig koftan för det var väldigt varmt ute! Precis när jag var klar och hade ätit upp flingorna så ringde någon på. Jag gick ut i hallen för att öppna dörren. Det var Justin. Jag tog på mig koftan igen.
- Hej! Sa Justin och ledde.
- Hej. Ledde jag tillbaka. Han drog med mig in i bilen och jag satte mig där fram. Utanför bilen fans det nästan inga paparazzi's. I baksättet satt en kille som tydligen var Justin's livvakt. Kenny hette han! Just det.. Jag kollade bak lite snabbt och ledde. Han ledde tillbaka. Det var väldigt tyst underbil resan tills jag avbröt tystnaden.
- Vart ska vi? Smilade jag mot Justin som var fullt inne i körandet. Han ledde bara mot mig snabbt och kollade på vägen sen igen.
- Det får du se! Sa Justin glatt. Jag ledde snabbt mot honom och såg att jag fick ett sms. Jag tog upp mobilen och kände att mina ögon fuktades..
Fan! Vad har hänt, varför tror hon det? ÅH NEJ! Paparazzisarna utan för min dörr! Nej fan fan fan..
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Jolina som äter frukost.


Justins körkort.

Jag tog upp mobilen för att ringa Justin. Men jag fick inget svar, Vad skulle jag göra?  Det var förent nu att åka hem till han. Fan! Nu tror ju alla att jag är tillsammans med Justin Bieber. Jag kollade lite till bland mina meddelande och jag hade minst 100 olika nya där dom frågade om jag var tillsammans med Justin Bieber. Hur kunde det gå så fort? Var han så stor? Jag tänkte efter lite och bestämde mig för att vänta tills imorgon innan jag fick panik. Jag var så trött just nu.
Jag la ner datorn försöktigt på golvet och gick ut mot badrummet. Jag började med att tvätta av det lilla sminket jag hade kvar efter som jag gråtit! Men jag fattar inte ens varför jag gråtit. Kanske kände jag bara mycket press? När jag hade gnuggat ögonen i tvål så började det svida. Jag tvättade av det mest men vågade inte kolla. I vanliga fall hade jag sminkservetter, Så jag var inte så van att göra på detta sättet. När jag sen försökte hitta handduken för att torka av det sista gick jag rakt in i dörren. *AJ* skrek jag högt och hörde hur mamma frågade vad som hänt.
Men tillslut hittade jag handduken och jag torkade av det sista av sminket. Jag kände lätt på huvudet och kände en liten bula. Hur kunde man vara så klantig som jag? Jag tog snabbt upp min knallrosa tandborste och skulle börja borsta tänderna när jag kände att det var minttandkräm. FY! så äckligt! Mint är det äckligaste jag vet. Jag spottade ut allt ur munnen och kollade om vi hade någon annan tandkräm. Men det hade vi inte. Så jag la tillbaka tanborsten och sköljde munnen. Jag sket i att borsta tänderna idag. Jag gick ut ur badrummet och ut i köket där mamma och pappa satt.
- Godnatt! Sa jag och kollade med ett smile. Jag var så glad. Mina drömmar hade ju verkligen blivit verklighet.
- Godnatt gumman! Sa mamma och pappa samtidigt. Jag ledde och sprang upp halv vägs för trappan. Men sen sprang jag tillbaka.
- Föressten, Köp ny tandkräm! Mamma nickade och jag gick upp till rummet med ett smile på läpparna. Jag kunde fortfarande inte fatta att jag har träffat Justin Drew Bieber. Jag började hyperventilera och ledde lite smått för mig själv. Men så kom jag och tänka på att han åkte till Bahamas på måndag. Det var lite tråkigt, jag skulle gärna vilja bli lite bättre kompis med honom. Men jag var samtidigt glad att jag endå hade fått den chansen att ens träffa honom! Jag hoppade snabbt upp från sängen igen för att släcka lampan. Sen gick jag tillbaka till den varmaste och mysigaste platsen i hela världen: Min säng!
Nästa dag:
Jag vaknade ännu en gång av att Justin ringde mig. Var han tvungen att ringa så tidigt? Jag tog upp mobilen och klickade honom. Så kom jag på, Vad fan gjorde jag? Jag klickade Justin Bieber? OMG! Jag hoppade upp ur sängen och ringde honom. Men den här gången skulle han inte få veta att han hade väkt mig.
- Hej! Hörde jag Justin säga.
- Hej Justin!
- Vad gör du?
- Inget, själv då? Jag märkte att han hörde att jag var lite trött.
- Inget, vill du ses? Jag åker imorgon! Sa Justin. Jag kände att det faktiskt högg till lite i hjärtat. Jag blev lite sårad. Men jag kunde ju inte bli så ledsen, jag kände honom knappt.
- Visst! Sa jag och ledde lite smått för mig själv. Så kom jag och tänka på Tjejen som trodde att vi var tillsammans och alla andra typ 100 tejer. Jag visste inte hur jag skulle förklara vad som var felet. Så jag bestämde mig för att vänta tills vi skulle träffas med att berätta.
- Okej, vi ses om en halvtimme!
- Okej, vart ska vi träffas? Sa jag glatt.
- Vet du vart "Cave Creek" ligger?
- Nej! Suckade jag.
- Okej, jag kommer och hämtar dig istället! Jag ledde för mig själv.
- Gör så! Sa jag med en mallig röst. Jag hörde Justin skratta och jag la på. Jag sneglade upp på klockan och den var redan halv 2. Hade jag sovit så länge? Men jag la mig sent igår. Jag gick upp ur sängen och öppnade garderoben. Vad skulle jag ha på mig?
Tillslut efter många om och men så hade jag bestämt mig. Det fick bli en rosa munkkofta med en vit tröja under. Och ett par shorts som igentligen var ett par jeans men som jag klippe av förra sommaren. Det var varmt idag. Jag kunde bara ta av mig munkjackan om det blev för varmt! Jag satte luggen i en fläta och satte fast flätan på sidan med ett hårspänne. Jag satte snabbt i locktången och låta den bli varm medans jag gick in på toaletten.
Jag drog några drag mascara på mina ögonfransar. Sedan satte jag bar lite läppglans. Mer behövde jag inte, det räcker så här. Jag sprang snabbt in på mitt rum igen för att locka håret lite. Så dum som jag är så tänkte jag känna om den var riktigt varm, och ja! Det var den. Jag skrek till lite tyst för att jag hade bränt mig. Men det gick över snabbt. När jag hade lockat håret så märkte jag att jag var väldigt snabb idag! Jag var redan klar och han skulle komma om 10 minuter.
I vanliga fall skulle jag blitt klar precis när han kom. Det är "normala" Jolina. Jag satte snabbt på datorn och den var lyckligtvis lika snabb som igår. När jag väl var inne på datan så såg jag att han skulle komma om 5 minuter. Jag loggade snabbt in på min twitter och skrev " Hanging with some friend's today.. ilove u guy's"  Klockan var nu 2. Han skulle komma nu, vilken sekund som helst. Jag gick ner för att ta på mig skorna så jag skulle vara klar till han kom. Klockan var nu 15 över 2. Och jag undrade vart han va. Så jag tog upp mobilen för att sms'a och fråga. Han svarade väldigt snabbt den här gången " Förlåt, jag är påväg nu! Blev lite trubbel här hemma! är där om en kvart!"
Jag ledde lite för mig själv och skrev okej tillbaka. Nu passade jag på att ta något att äta. Men vi hade lite choklad flingor, Jag hällde upp flingorna och lite mjölk i en skål och satte mig på altanen för att äta lite av dom. Jag tog av mig koftan för det var väldigt varmt ute! Precis när jag var klar och hade ätit upp flingorna så ringde någon på. Jag gick ut i hallen för att öppna dörren. Det var Justin. Jag tog på mig koftan igen.
- Hej! Sa Justin och ledde.
- Hej. Ledde jag tillbaka. Han drog med mig in i bilen och jag satte mig där fram. Utanför bilen fans det nästan inga paparazzi's. I baksättet satt en kille som tydligen var Justin's livvakt. Kenny hette han! Just det.. Jag kollade bak lite snabbt och ledde. Han ledde tillbaka. Det var väldigt tyst underbil resan tills jag avbröt tystnaden.
- Vad är det? Sa jag och flinade. Jag kollade på Justin som kollade snabbt på saken och sen flyttade han tillbaka blicken på vägen. Han mummlade någonting som jag inte hörde. Jag kollade på honom som ett frågetecken. Han tog upp den och la den i fickan.
- Men Justin? Jag vill se! Sa jag bestämt. Jag kötade på honom i minst 10 minuter om att få se det. Tillslut gav han med sig och stäckte mig den. Det var ett slags kort. Jag vände på det och sog vad det var. Det var hans körkort.
-Naaw, så gullig! Sa jag med en hunsvaplsmin. Du är jätte söt! Sa jag snabbt efter. Han mummlade något igen, Men jag hörde fortfarande inte vad han sa. Han kollade på mig och tog kortet och la ner det i fickan igen.
- Nöjd? Sa ´Justin och gjorde ett fakesmile. Jag kollade på honom och nickade
- Vart ska vi? Smilade jag mot Justin som var fullt inne i körandet. Han ledde bara mot mig snabbt och kollade på vägen sen igen.
- Det får du se! Sa Justin glatt. Jag ledde snabbt mot honom och såg att jag fick ett sms. Jag tog upp mobilen och kände att mina ögon fuktades..
_________________________________________________________________________
Kände att det inte blev sådär världslångt! Men jag ska äta nu, så mer hinner jag inte! :) Men vad tror ni har hänt, och kommentera gärna, om jag får minst 10 kommentarer så blir det ett till idag! det lovar jag..! :) puss ida

Postat av: belle

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER !!!!!!!!!

2010-11-23 @ 18:13:49
Postat av: Karin

OMG DU MÅSTE SKRIVA MER,JAG MÅSTE FÅ VETA VAD DET STOD I SMSET!!! SNÄLLA EN TILL IDAG! I beg u

2010-11-23 @ 18:32:24
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: kajsa

det är ju typ alltid samma person på bilderna på jolina. men vem är det egentligen? :)

2010-11-23 @ 18:38:52
URL: http://kajsafoto.blogg.se/
Postat av: victoria

snälllllaaa mmmmmmmmmeeeeeeeeeeeerrrr!!!!!!!

2010-11-23 @ 18:43:39
Postat av: Anonym

vad har du och vänta på vissa dör medans du inte skriver

2010-11-23 @ 18:44:24
Postat av: Anonym

mmmmmmmmeeeeeeeeeeerrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!

2010-11-23 @ 18:44:55
Postat av: victoria

snälla alla vill ha mer<3

2010-11-23 @ 18:45:32
Postat av: victoria

du är riktigt duktig och jag läser bara din novell skriv!!

2010-11-23 @ 18:46:22
Postat av: victoria

du e bäst<3<3

2010-11-23 @ 18:46:52
Postat av: victoria

skriv skriv skriv!!

2010-11-23 @ 18:47:15
Postat av: victoria

snälla jag dör jag kan inte sova bara 2 till idag

2010-11-23 @ 18:48:01
Postat av: Anonym

är det du på bilderna?

2010-11-23 @ 18:49:41
Postat av: Anonym

skriiiiiiiv meeeer idag :D

2010-11-23 @ 18:50:19
Postat av: anonym

Jah började att läsa din novell ida, och jag har redan FASTNAT!!!!! Asså den är verkligen super! Du borde känna dej stolt!! Så snällllllla skriv mer, det är sååååå spännande:DD

2010-11-23 @ 19:04:38
Postat av: matildac

ska vi följa varandras bloggar?:)

2010-11-23 @ 19:07:40
URL: http://matildac.blogg.se/
Postat av: matildac

bra säg när du lagt till mig då lägger jg till dig :D

2010-11-23 @ 19:21:48
URL: http://matildac.blogg.se/
Postat av: ella

Meer!

2010-11-23 @ 19:22:35
Postat av: whatshername

Fin design och bra innehåll! :)



Titta gärna in på min blogg och tyck till om senaste inlägget. Kanske bara jag som tycker så? ;)



Ha en bra kväll! :)

2010-11-23 @ 19:30:28
URL: http://restlessheart.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra novell men nä du skrive Ledde menar du log då?

2011-06-13 @ 18:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: