My Favorite Girl, Chapter 3 - Ryan and Chaz



Två killar som verkade vara i vår ålder. Jag och Caroline stod helt stilla samtidigt som killen i båset bakom läktaren stängde av musiken.

- Coatch, förlåt att vi ä- Uhm, Ryan varför står det två tjejer på isen? Sa den ena killen och kollade på den andra som tydligen var Ryan. Ryan kollade på sin arm, eller rättare sagt sin klocka och hans min ändrades helt och hållet.

- Fan Chaz, vi är sena, dom har redan slutat!
Chaz suckade och ryckte på axlarna.
- Det är ditt fel, sa han.
- Är det inte alls, mumlade Ryan tillbaka.

Jag och Caroline stod och kollade på varandra tills hon plötsligt flashade ett stort leende.
- Ryan? Chaz? Hej!

Kände hon dem också? Herregud.
- Caroline? Åh, hej, sa Chaz samtidigt som de både började gå fram mot banan men dom stannade på andra sidan av staketet. Vi åkte fram till dem.

- Hej Car, din kusin eller? Sa Ryan och kollade på Caroline innan han vände blicken mot mig och log lite.
- Haha nej en kompis bara, sa Caroline med ett stort leende.
- Så bra, då behöver jag inte oroa mig, en sådan snygging vill man inte gå miste om! Sa Chaz med en brett flin och jag kände hur kinderna hettade till. Jag kollade generat ner i marken och mummlade något som inte ens jag själv hörde.
- Aw, du rodnar! Tjöt Chaz och brast ut i skratt. Jag kollade snabbt upp och lipade mot Chaz.
- Chaz! Ta det lungt! Du skrämmer henne, sa Ryan och suckade mjukt. - Så, vad heter du då? Frågade han med ett leende och kollade på mig.
- Melanie, Svarade jag.
- Fint, sa han och jag log genererat.

Det blev en pinsam tystnad tills Caroline, till min tur, bröt den.

- Hur fan kan man komma en timma försent? 
- eller hur, Instämde jag och skrattade lite.
- Ja Ryan, hur fan kan man komma så sent? Sa Chaz och log mot Ryan samtidigt som han skrattade till lite. 
- För andra gången Chaz, så var det inte mitt fel, lär dig lägga dina saker på sin plats nästa gång!
- Jadå, skyll du bara på det! Skrattade Chaz och vi andra också.

- Om jag ursäktar, så får ni gå av isen nu! Vi måste öva till våran match imorgon! Sa Ryan bestämmt men med ett flin på läpparna som absolut inte dolde skrattet där bakom.

- Haha in your dreams Ryan! Sa Caroline snabbt och åkte fram till kanten där dom stog. Jag följde snabbt efter men åkte lite för snabbt. Precis innan jag skulle bromsa så sled jag åt sidan och ramlade rakt på rumpan och alla, även Caroline brast ut i skratt.

- Du skulle sätt din min! Skrattade Chaz och jag gav han en sur blick. Caroline kollade på mig med en vänlig blick samtidigt som hon räckte fram handen för att sedan hjälpa mig upp.
- Hahaha förlåt Mel, men det såg så kul ut! Gick det bra? Sa hon och log mjukt samtidigt som hon skrattade lite smått.
- Ja, det gick bra.. Mummlade jag och kollade generat på Caroline.

- Eftersom ni inte vill ge oss banan så får vi väll gå men ni kommer väll på festen imorgon? Frågade Ryan vänligt och Caroline nickade glatt.
- Både jag och Melanie! Eller hur? Sa hon och log mot mig samtidigt som jag nickade lite efterblivet.

Oh great, nu
måste jag gå. Och tydligen så vet alla om festen. Självklart!

- Bra, då ses vi ikväll då, hejdå! Ropade Ryan samtidigt som han och Chaz började gå mot utgången.
- Japp, hejdå!

Jag och Caroline åkte ett tag till innan vi steg av isen, packade våra grejer och åkte hem.

- Fan vad du var duktig på att åka! Det trodde jag inte! Sa Caroline när vi stod utanför min dörr senare. - Ja, om vi skiter i att du ramlade såklart, fortsatte hon och jag skrattade lite generat.

- Uhm, det var bara pinsamt! Speciellt när Ryan och Chad var där! 
- Chaz, Melanie! 
- Chaz var det ja! Flinade jag. - Aja, jag måste nog gå in! Innan pappa blir orolig, jag skrev ingen lapp och lämnade mobilen hemma, sa jag snabbt och hon nickade. Hon omfamna mig snabbt i en kram innan hon flashade ett leende och vinkade hejdå. Hon gick längst vägen hemmåt och när hon var utom synhåll så öppnade jag snabbt dörren och gick in.

- Hallå? Pappa? Halvskrek jag men fick inget svar.

Jobbet, såklart.

Jag la ner väskan med mina saker och drog snabbt av mig skorna. Jag la ner skridskorna och gick direkt upp på mitt rum och slängde mig i sängen med ett suck. Jag drog upp min mobil och såg att jag hade två missade samtal och fem nya sms. Två av smsen var ifrån Caroline som undrat vart jag var innan jag mött upp henne. Och resten var ifrån pappa, både samtalen och resten av smsen. Alla var i stil med "Vart är du? Varför hör du inte av dig? Jobbar iallafall inatt, så du blir ensam! Ses imorgon hjärtat, ring om det är något".

Med ett snabbt suck slog jag in pappas nummer och ringde sen upp. Bara tre toner kom innan jag hörde pappas oroliga röst i andra sidan av luren.

- Ja hallå? Är det Melanie?
- Ja! Hej pappa, förlåt att jag inte svarat. 
- Åh, det är ingen fara så länge du är okej!
- Jadå.
- Okej, så vad har du gjort idag då? Frågade han.
- Jag var i i.. Hängt med Caroline bara, svarade jag med hopp om att han gick på min vita lögn.
- Aha vad kul, måste gå älskling, hörs imorgon!
- Japp, hejdå!

Jag suckade tyst för mig själv och la sen ner mobilen brevid mig. Varför jag inte sa att jag var i ishallen vet jag inte men det kändes bara inte rätt, han behöver inte veta. Jag ställde mig snabbt upp och gick sen in i badrummet. Jag tvättade av mig mitt smink och borstade sen snabbt  tänderna. Jag gick sen ut och ner till hallen för att låsa dörren. Sedan gick jag upp till mitt rum för att senare gå till min garderob och ta fram sovkläder. Jag drog av mig mina vanliga kläder och drog sedan på mig sovkläderna. Med en suck la jag mig i sängen och somnade en stund efter.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tråkigt, vi vet men kommentera för nästa, jag lovar, ni vill ha det! :)


Postat av: Johanna

Suuuuper brrrra :))))) mermermermer <3

2011-04-27 @ 15:48:46
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-27 @ 16:18:50
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Emma

mer :)

2011-04-27 @ 16:19:58
Postat av: sofia

hade ni inte skrivit ett likadant kapitel typ igår kväll eller så? Har ni tagit bort det? ;o



skit bra iaf! :D

2011-04-27 @ 16:23:32
Postat av: felicia

meeer :D

2011-04-27 @ 17:12:43
Postat av: Anonym

MEEEEEER AS BRA!!!!!

2011-04-27 @ 17:18:44
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEEEEERA

2011-04-27 @ 17:19:06
URL: http://welovitall.blogg.se/
Postat av: Anonym

ni är jtäte duktiga! tycker det är bra att ni tar det lugnt, att inte allt händer på samma gång likosm. det blir mer verklighetsttroget:D

2011-04-27 @ 18:01:35
Postat av: Anonym

asbra:)

mer!!!!!!!!!!!!1

2011-04-27 @ 18:51:25
Postat av: Anonym

more!

2011-04-27 @ 19:07:53
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-27 @ 19:45:56
Postat av: Anonym

jag har redan läst detta :O har du/ni lagt in det igen :O ?

2011-04-27 @ 20:31:43
Postat av: Emma

meeeeeeeeeeer! så spännande :D

2011-04-27 @ 20:43:44
Postat av: sara

2011-04-27 @ 20:43:52
Postat av: sara

jääättttteeeeeee braaaaaaa!!!!! ;D snälla mer du skriver så rent och skit lätt att förstå, fortsätt ;)

2011-04-27 @ 20:44:23
Postat av: jennie

mer jätte bra altså !! :P

2011-04-27 @ 21:31:33
Postat av: matilda

sjuukt bra:o

en till del så snabbt som möjligt!!;)

2011-04-27 @ 21:32:46
Postat av: Felicia

åh helt sjukt bra novell !

Haha bilden i mitten är tagen i min ishall :) Älta IF vettu :p

2011-05-22 @ 21:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: