My Favorite Girl, Chapter 5 - The who?

 


 

MELANIE’S PERSPERKTIV - 30 MINUTER INNAN:

 


- Denna eller denna? Frågade jag och höll upp två klänningar. En var kort, svart, enkel och det var nakna axlar. Och den andra var en anning längre som var i en mörklila färg med lite diamanter här och där. Hon granskade båda innan hon tillslut pekade på den svarta.


- Den! Sa hon och log stort. Jag nickade lite samtidigt som jag skrattade lite. - Föressten, taxin är här om 20 minuter så du får skynda dig lite, sa hon med ett leende och jag nickade.

- Okej, vart ligger festen då? Sa jag hastigt och kollade mot klockan.

- Lite längre bort, in mot stan i en stor lokal! Sa hon och jag nickade samtidigt som hennes mobil började spela refrengen på Teenage Dream. - Jag kommer strax, uhm..pappa, aa pappa ringer! Sa hon och gick ut ur rummet samtidigt som hon svarade i telefonen.


Jag skrattade lite för mig själv och drog sen av mig min tröja och mina jeans. Jag knäppte upp klänningen och drog försiktigt på mig den och stängde sen dragkedjan som satt där bak. Jag kollade mig i helfigurs spegeln och log. Inte så dåligt trots allt..


Caroline kom plötsligt in och det var först då jag märkte hur fantastiskt fin hon var i den nästan orange klänningen, hennes blonda hår som var skruvat i stora fina lockar satt perfekt till klänningen. Vi båda stod och kollade på varandras klänningar tills vi till slut började skratta lite smått.


- Gud vad fin du är! Sa hon med ett varmt leende. Jag log lite smått tillbaka och snurrade ett varv.

- Det är du med!

Vi stod och granskade våra klänningar, och fixade till vårt hår och smink så att allt såg bra ut, sedan drog vi ner till taxin. När vi åkt ett tag så vände sig plötsligt Caroline mot mig och hennes läppar formades till ett brett leende.


- Så, vad tycker du om The Biebs? Sa hon varmt och jag kollade på henne med en oförståerlig blick.

- The vem? Svarade jag.

- Justin Bieber, skrattade hon.

- Jaha åh, han är väll söt. Men jag har aldrig träffat han, eller hört om han så mycket. Eller jo, men inte så mycket på bild eller videos. Men han är helt okej! Men kanske inte riktigt min stil, sa jag och log lite smått tillbaka och hon suckade.

- Inte?

- Nej, inte riktigt. Men han är helt okej. Men han är säkert en sån här kändis diva, svarade jag ärligt och ett glatt flin spred sig över hennes ansikte. Hon ryckte lite på axlarna för att sedan fortsätta.

- Okej, säger du det så, sa hon och dök ner i sin mobil igen för att fortsätta smsa. När vi 5 minuter senare stannade så var vi utanför en enorm lokal. Jag ville betala för taxin men Caroline protesterade och betalde själv. Jag försökte gå så stadigt som möjligt på mina blåa klackskor och jag lyckades gå fint utan att trilla enda till det stora rummet där jag möttes av en chock. Justin Bieber?

Hela jag vändes mot Caroline som stod och småflinade. Jag suckade surt och vände mig emot henne.


- Caroline? Viskade jag.

- Ja? Viskade hon skrattandes tillbaka.

- Varför är, han, här? Frågade jag med betoning i han.

- Justin? Åh, han är min kompis.


Hela min panna rynkades när hon sa ''min kompis''. Hon började gå mot Justin men även Ryan som stod brevid och log. Jag var tvungen att halvspringa efter för att kunna gå i samma takt som Caroline den sista biten fram. Justin stod och kollade på mig med en road blick och blinkade till lite med sina ögon. Ingen sa någonting när vi stod framför dem. Jag var inget fan, men man behövde inte vara ett fan för att inte falla för detta utseende. Hans hazelbruna ögon glänste lite smått samtidigt som hans hår matchade till i en brun nyans. Han spikraka, vita tänder formades till ett fint leende och jag ville inget annat än att sjunka ígenom jorden.

Hur tänker du Melanie?


Plötsligt sträckte Justin ut sin hand.


- Justin, som du säkert redan visste, sa han med ett litet leende på sina läppar.

- Melanie Canavan, log jag lite blygt och skakade hans hand. - Inte Bieber?

- Nej, jag är Justin nu, log han tillbaka.

- Åh, okej.


Ingen sa någonting men plötsligt så kramade Caroline Justin med ett stort leende.

- Det var längesedan man såg dig, barbie.

- Tyst Beaver! Sa Caroline och jag kände hur mina mungipor sakta gick upp. Justin Beaver.

- Bieber, det vet du, svarade Justin med ett snett leende och Caroline skrattade till.

- Förlåt, pep hon ironiskt och slog till honom lätt på armen. Han skrattade lite och vände sig sen mot mig och slutligen till Ryan med ett svagt leende.


Vi stog och pratade ett tag, även om jag inte förstog så mycket av vad dom sa, så skrattade jag ändå till ibland. Jag fick höra en hel del både ifrån Ryan och Justin och kände redan hue jag sakta men säkert började lära känna dom båda. plötsligt pep Ryan's mobil till och han kollade nyfiket ner i mobilen för att sedan kolla upp på oss.


- Chaz är här om 10 minuter, herregud börja släppa in folket.

- Leggo, tjöt Justin och sprang bort bakom scenen.


Jag kollade på Caroline och Ryan men dom tyckte inte att det hänt någonting märkvärdigt.


- Öh varför sprang han bort bakom scenen? Frågade jag dem både.

- För detta är Chaz's fest, han fyller år imorgon men festen hålls idag och han vet inte att Justin kommer. Sa Ryan med ett glatt leende och kollade upp på mig. Jag log lite och han kollade sen ner på sin mobil igen.

- Så Chad, Chaz! Känner också Justin?

- Uhm.. Ja, skrattade Caroline och nickade lite samtidigt.

- Åh, jaha, coolt Sa jag och skrattade lite.

- Inte så jätte, han är normal, även om man inte själv tänker på det.. Sa Caroline samtidigt som Ryan kollade upp från sin mobil och nickade instämmande.

- Då kanske även jag borde lära känna honom..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Or maybe something more?.. ;)

Och ni ska bara veta hur mycket vi älskar era kommentarer! Ni gör vår dag! ÄLSKAR er alla, båda två här! Och det vet ni, hoppas bara att ni följer oss hela vägen in till slutet, för vi behöver er! Och förlåt att vi svikit er med att avsluta noveller och så, det är ni inte värda! WE LOVE YOU!♥


Postat av: Anonym

YEEEY, äntligen (:

har typ gått in på bloggen 100 gånger för att se om ni skrivit mer.



awesome, längtar tills nästa kapitel :d

2011-04-30 @ 00:09:53
Postat av: Johanna

mer :D

2011-04-30 @ 00:22:23
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Josefina

Jättebra!:D

MEER!

2011-04-30 @ 10:56:39
Postat av: Simone

Skit bra novell! Har läst den ända från början ! Jag har också en JB novellblogg - skulle vara kul om ni komenterade & följde den :)



www.bieberplace.blogg.se



Kram:)

2011-04-30 @ 11:49:17
URL: http://bieberplace.blogg.se/
Postat av: A

Skitbra! Jag minna att en av er började skriva på en annan novellblogg för ett tag sen. Är det slut nu eller? Kan du/ni länka?



Kolla gärna in min blogg!



www.timeforbieber.webblogg.se

2011-04-30 @ 13:11:55
URL: http://timeforbieber.webblogg.se/
Postat av: Julia

SÅÅÅ BRAA! And we love you even more!<3

2011-04-30 @ 13:51:33
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Isabella

Super bra!!!!!

MMMMMMMMMMMMEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-04-30 @ 13:54:10
Postat av: Madeleine

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerah! :)

2011-04-30 @ 14:30:27
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

grymt bra!!!!!!!!!!!!:)

ni äger!!

mermermermermemr!!!!!!!!!!11

2011-04-30 @ 14:37:11
Postat av: Anonym

grymt kapitel!! hoppas nästa kommer snart!!

2011-04-30 @ 14:46:06
Postat av: Anonym

Jätte bra! :) <3

2011-04-30 @ 15:28:01
Postat av: Louise

Snälla, uppdatera mer! Det är så bra :'D

2011-04-30 @ 16:57:53
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-30 @ 21:11:29
Postat av: jennie

meer super bra altså !!!!!!

2011-04-30 @ 21:40:35
Postat av: a

ni skriver jättebra, eran novell ligger på andraplats över mina favoriter!!:)

mer:D

2011-05-01 @ 00:55:41
Postat av: sofia

Skiit bra!! Älskar eran novell :D

2011-05-01 @ 10:14:23
Postat av: Stina

meeer:)

2011-05-01 @ 16:05:28
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Anonym

riktigt bra måste jag säga !

läs gärna min och säg vad du tycker :)

2011-05-02 @ 13:52:10
URL: http://biebesdream.blogg.se/
Postat av: Anonym

asso ja har typ slutat lasa er blogg for att man kan inte see hela texten typ en centimeter mellanrum mellan varje ord :\>

2011-05-02 @ 22:36:48
Postat av: irriterad :)

Det heter ex. ''han bar upp mig'' och inte ''han bärde upp mig'', tänkte bara så du vet

2011-05-03 @ 19:11:09
Postat av: Sandra

Jättebra! :D Kolla in min justinfanfic och säg vad ni tycker! :D http://jbiebzstory.blogg.se

2011-05-03 @ 19:23:28
URL: http://jbiebzstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeeeeer

2011-05-03 @ 20:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: