The Diary of my life - Chapter 5

Förra delen: - En tjej som jag gillar, vi har smsat ett tag nu men jag vet inte hur det ligger mellan oss.
- Jaha, ska hon vara på festen ikväll då?
- Tydligen.
- Bra, prata med henne!

Jag märkte att han tänkte protestera men gick med på det ändå.
Några minuter senare så börjades musik höras och det betydde att vi var nära stranden. Helt rätt, stranden var full med folk och musiken spelades åt alla håll - Festen var igång!



- Skynda er! Hörde jag Ryan ropa. Jag log lite och jag och Chaz började små springa. När vi kom fram till Ryan och Carter så stannade vi upp och började gå i takt med dom.
- Jävlar vad mycket folk! Sa Carter snabbt med ett leende.
- Ja, haha. Du har inte vart här förut va? Frågade jag och log..

- Har bara bott här i några veckor, så nope! Sa hon.
- Jaha! Sa jag och vi började gå ner för backen ner till stranden. Folk kom direkt fram och hälsade.
- Ey Bieber! Hörde jag någon ropa. Jag vände mig snabbt om och där stog David och hans kompisar, även hans tjej Jasmine.

- Hey David! Sa jag glatt och gick ifrån dom andra för att hälsa. Jag gav David en snabb kram och klappade han lite lätt på ryggen. Jag backade sedan bak och log mot Jasmine.

- Hej Jasmine, du är sötare en sist! Sa jag och gav henne en snabb kram.
- Håll tassarna borta! Det är min tjej! Sa David och skrattade lite. Han la armen runt Jasmine och drog henne intill sig. Jasmine log lite blygt mot mig och gav sedan David en puss på kinden.
David var min gamla kompis från hockey laget, träffade honom sist jag var här. Men vi har verkligen ingen bra kontakt, inget jämfört av vad jag har med Ryan och Chaz.

- Aja, ska dra mig till dom andra! Sa jag och pekade bakåt.
- Din tjej eller? Sa Jasmine lite nyfiket och jag skrattade.
- Carter?
- Ja, jag vet inte.. Tjejen med brunt hår, som står brevid Ryan, Sa hon frågandes och log.
- Aha, aa Carter! Åh nej! Verkligen inte, träffade henne idag för första gången faktiskt, hon är Ryans! Sa jag och gav dom en blink.
- Haha okej, men jag ska inte underhålla dig! Sa Jasmine med ett leende. Jag log lite och sprang sen fram till Ryan och Carter. Jag la mina händer på deras axlar och båda kollade snabbt bak.

- Oj! Hej Justin! Halskrek Ryan eftersom vi stog precis vid högtalarna.
- Yo, vart är Chaz? Sa jag och tog ner mina händer och kollade mig omkring.
- Åh, han gick iväg med Mandie, hans..
- Jag vet! Avbröt jag Ryan och han log.
- Haha okej!
- Ska du ha? Sa Ryan och höll fram en ölburk.
- Nej tack, jag skippar nog idag.. Sa jag och log snett. Carter drack lite ur sin burk och log sen mot mig.
- Bieber är inte så tuff som han ser ut! Sa hon och flinade lite.

Jag skrattade lite och la min arm runt hennes axlar. Jag kunde känna Ryans blick bränna i nacken, men jag orkade inte bry mig. Vi fick ta det senare.

- Nej, men vem ska annars ta hem dig senare när din kille har druckit sig full? Sa jag med ett leende och kollade upp på Ryan som kollade åt ett annat håll.

- Han är inte min kille.. Sa Carter tyst och kollade upp på mig och sen ner i marken.
- Nä okej, men i vilket fall som helst så måste någon få hem er, och det brukar vara jag ändå, sa jag och kollade på Ryan som nu kollade på mig. Han kollade sen ner på min arm som jag hade runt Carter. Jag tog snabbt ner den och suckade, fan vad barnslig han är.

- Jaja, jag letar upp Chaz.. Eller något.. Mummlade jag och gick därifrån.

CARTER'S PERSPEKTIV:

Ryans vibbar kunde jag tolka hela tiden och så som han höll på mot Justin och surade när han var runt mig, var bara konstigt. Men jag kan inte säga någonting till Ryan för jag vill inte såra honom fast vad finns det att berätta egentligen?

- Uhm.. Ska vi dansa? Skrek Ryan i mitt öra.
- Visst.

Han la sin arm runt min midja och vi började gå till dansgolvet. Medan vi dansade så var mina ögon mest ute efter Justin och Chaz, okej.. Bara Justin men när Ryan började följa mina blickar så förstod han också så jag slutade och var där med Ryan istället. Plötsligt kände jag en hand på min axel och när jag vände mig om så stod han jag letat efter där, Justin.

- Är det okej om jag tar över? Skrek Justin till Ryan som stod helt stilla och bara tittade på oss. Ryan mumlade något liknande '''Visst'' och gick därifrån. Jag vände mig om mot Justin som stod och log som ett fån men sedan började musiken spelas och vi båda gick igång. Justin var helt sjukt bra på att dansa, bättre än Ryan om jag får vara ärlig. Efter en stunds dansade till RnB och Pop så började lugn soul spelas och personerna runt om oss började pardansa. Jag kollade på Justin och Justin kollade på mig men vi båda tyckte att det bara skulle bli fel så vi vände oss om gick och satte oss vid baren istället.

- Två cider, sa jag till bartendern och han nickade samtidigt som han gick till kylskåpet, tog ut två cider och gav oss dem. Jag betalade även om Justin protesterade.

- Så.. Gillar du Ryan? Frågade Justin och tog en klunk från cidern.

Jag visste inte vad jag skulle svara på den frågan, eller jo och svaret var nej men jag var inte helt säker.

- Alltså, inte som mer än en vän, svarade jag och kollade på Justin men han kollade inte på mig utan mer bakom mig. Jag kollade bekymrat på Justin men vände mig sedan om och där stod Ryan.
- Alltså.. Började jag med men blev tyst igen eftersom jag ändå inte hade någonting vettigt att säga. - Hörde du typ va.. Sa jag tillslut men Ryan's nick och blick nedåt fick mig till enorma skuldkänslor.
- Ryan, förlåt men jag kan inte tvinga fram mina känslor!
- Det är bara för att Justin kom ellerhur? Allt var bra innan han kom, fan ta dig Justin! Skrek han och gick därifrån.

Jag satt där helt stum och lät den höga musiken dunka i mitt huvud men tillslut vände jag mig om mot Justin men han var inte där.

Var tror ni Justin gick?! Kommentera bra nu så får ni 2 till senare! :)

Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-07 @ 13:14:43
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

Meer! :D <3

2011-04-07 @ 13:15:27
Postat av: Anonym

As bra :)

2011-04-07 @ 13:23:04
Postat av: linnea

den är bra, men skriv inte att man ska kommentera, då tappar man sugen på att göra det, ingen vill bli tvingad. :)

2011-04-07 @ 13:59:25
Postat av: Simone

MER :)

2011-04-07 @ 14:21:19
Postat av: Frida L

MEEEER!!! <3<3<3

2011-04-07 @ 14:39:55
URL: http://christianbstory.blogg.se/
Postat av: Ewi

fett bra!

när kommer nästa??

2011-04-07 @ 14:52:14
Postat av: Julia

OH MY GOD! Vilket drama!! :O ääälskaar! :D

2011-04-07 @ 14:52:46
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Anonym

FETT BRA! OMG MEEER!!!!

2011-04-07 @ 15:04:48
Postat av: Anonym

meer !:)

2011-04-07 @ 15:08:53
Postat av: Clara

Gud va bra! ;) kan bara älska <3

2011-04-07 @ 15:16:28
Postat av: .

mer

2011-04-07 @ 15:45:05
Postat av: Johanna

Super duper bra!!!:D längtar tills nästa!

2011-04-07 @ 16:11:19
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: josefine

Fett bra!!! meeeera :DDD

2011-04-07 @ 16:11:31
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: sofia

OMB sååååå bra! fast tkr lite synd om ryan, justin skulle inte ha frågat :(



meeeeeeeeeer!

2011-04-07 @ 16:26:21
Postat av: Nathalie

älskar den !!!! Meeeer!!:D

2011-04-07 @ 16:54:52
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-07 @ 17:02:29
Postat av: Anonym

update!

2011-04-07 @ 17:24:37
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeer!!!!!

2011-04-07 @ 17:28:21
Postat av: Anonym

meeeer ! :D

2011-04-07 @ 17:28:32
URL: http://biebslovestories.blogg.se/
Postat av: Ebba :D

Asbra! jag vill bara ha mer och mer och mer! jag hittade eran blogg utav en slump. Jag hde tråkigt så jag satt och sökte bå google på ordet kyss! då kom episode 39 upp i novellen om jolina! jag läste inlägget och blev helt fast!! jag sträckläste ut alla era noveller på en vecka! sedan har jag börjat läsa fler och fler.igår kom jag på att jag inte kollat in här på ett tag så då gjorde jag det! när jag såg atyt ni börjat på en ny blev jag helt överlycklig! tack för att ni tar er tid och skriver sånna grymma noveller! puss o kran <3

2011-04-07 @ 17:42:24
URL: http://myylifeisminee.blogg.se/
Postat av: Josefine<3

Jättebra! Tycker lite synd om Ryan....<3

2011-04-07 @ 21:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: