The Diary of my life - Chapter 6

Förra delen: - Så.. Gillar du Ryan? Frågade Justin och tog en klunk från cidern.

Jag visste inte vad jag skulle svara på den frågan, eller jo och svaret var nej men jag var inte helt säker.

- Alltså, inte som mer än en vän, svarade jag och kollade på Justin men han kollade inte på mig utan mer bakom mig. Jag kollade bekymrat på Justin men vände mig sedan om och där stod Ryan.
- Alltså.. Började jag med men blev tyst igen eftersom jag ändå inte hade någonting vettigt att säga. - Hörde du typ va.. Sa jag tillslut men Ryan's nick och blick nedåt fick mig till enorma skuldkänslor.
- Ryan, förlåt men jag kan inte tvinga fram mina känslor!
- Det är bara för att Justin kom ellerhur? Allt var bra innan han kom, fan ta dig Justin! Skrek han och gick därifrån.

Jag satt där helt stum och lät den höga musiken dunka i mitt huvud men tillslut vände jag mig om mot Justin men han var inte där.


JUSTIN'S PERSPERKTIV:

När jag såg Ryan's min efter Carter's svar och när han sa det sista innan han gick iväg, så kunde jag inte sitta kvar, inte där med Carter. Jag gick, vart vet jag inte men jag var tvungen att få komma ut ur tältet för att få luft. Jag började gå ner mot stranden för att sätta mig i sanden men när jag kom ner så satt det redan någon där men det var inte något, det var Ryan. Med små steg så gick jag fram till honom och när han såg mig så kunde jag inte beskriva med ord hur hans ansiktsutryck såg ut.

- Dra! Nästan skrek han.
- Nej, Ryan, vi måste fan kunna prata om detta!
- Det finns ingenting att prata om.

Han tog upp en sten ur sanden och kastade den i vattnet. Med tre studs så var den nere på bottnen.

- Jo, Ryan, jag frågade Carter vad hon tyckte om dig så jag kunde berätta det för dig om det var bra, annars hade jag inte berättat någonting, dumt men sant.
- Men Justin du fattar inte! Nu kommer hon tycka att jag är värsta idioten som är kär i henne, skrek han och jag hörde hur han's röst var påväg att ge vika.
- Nej, hon tycker om dig som vän så ta vara på det istället för att sura!

Ryan skulle precis höra någonting när Chaz kom och störde.
- Varför är ni inte där inne? Frågade han och gick vinglande med en ölburk i handen.
- Vi pratar, och Chaz, säg inte att du är full? Sa jag och kollade på honom.
- Full? Frågade han med ett skratt. - Nej, Justin, självklart inte! Sa han och fortsatte skratta men vände sig sedan om för att fortsätta gå mot tältet.

När han var utom synhåll så vände jag mig om mot Ryan igen som rest sig upp och torkade bort sanden från sina byxor. Han kollade på mig och log, förstår ni? Han log, Ryan log!

- Det är okej bro, jag pratar med henne om detta senare, nu har vi kul! Sa han och gav mig en klapp på ryggen.
- Precis!

Vi gick tillbaka till festen och det första vi möttes av var Chaz som stod och hånglade, eller rättare sagt åt upp, Mandi. Jag och Ryan skakade på huvudet och fortsatte sedan ut på dansgolvet för att hitta någon att dansa med men jag letade bara efter henne, Carter.

CARTER'S PERSPERKTIV:

Jag kunde inte hitta Justin eller Ryan någonstans så jag gav upp tillslut och gick ut på dansgolvet istället. Jag dansade med några killar och tjejer, det var varje gång jag vände mig om som det stod en ny person där haha. När jag skulle vända mig åter igen så var det knappt en centimeter mellan mig och killen som stod framför mig. Jag kollade upp och möttes av Justin's förvånade ansikte.

- Åh, hej Carter! Sa han, eller skrek, med ett skratt.
- Uhm, hej Justin, jag letade efter dig!
- Jaså?
- Ja haha, du bara försvann ju!
- Ja alltså.. Jag pratade med Ryan.
- Är han arg? Frågade jag osäkert.
- Nej, inte längre.
- Okej.

Vi dansade i någon timme till men tillslut så gav benen vika så vi bestämde oss för att gå hem men vi kunde inte hitta Ryan eller Chaz någonstans. Justin hittade däremot David och jag frågade:

- Yo, David! Har du sett Ryan och Chaz?
- Dom gick hem för en halvtimme sedan!
- Jaha, okej, tack!
Han nickade och vände sig sedan om mot Jasmine igen.

- Dom har gått hem, sa han till mig när jag frågade vad David svarat.
- Jaha, men då kanske vi också borde göra det.
Jag nickade och vi började gå hemåt.

- Uhm.. Ska du hem eller sova hos Ryan? Frågade Justin och jag funderade över saken snabbt.
- Jag ska nog hem, svarade jag.
- Jaha.. Men vart bor du då?
- Typ 10 minuter från Ryan, inte så värst långt bort.
- Bra.
- Uhm, varför?
- Så jag kan följa dig hem, sa han och flashade ett leende.
- Det behövs inte, Justin!
- Carter, klockan är snart halv två och du vill gå hem själv? Nej, jag trodde väll inte det.
- Allts- Började jag med men Justin avbröt mig.
- Schh!

Jag skrattade och krokade arm med honom men plötsligt så stannade han upp och kollade på mig allvarligt.

- Du är inte full va?

Jag började gapskratta men svarade sedan:

- Nej Justin, ta det lugnt!
- Jag tänker bara så att dina föräldrar inte dödar mig.
- Alltså, det är bara pappa men han sover nog redan.
- Uhm.. Är din mamma typ..
- Död? Nej, hon är och jobbar typ.. hela tiden.
- Jaha.

Efter några minuter så var vi äntligen framme vid mitt hus, mina fötter värkte och jag kunde inte vänta tills att få kasta mig i sängen och sova.

- Godnatt Carter, sa Justin och gav mig en kram.
- Godnatt Bieber, sa jag och besvarade hans kram.

CARTER'S PERSPERKTIV:

Jag stängde försiktigt ytterdörren, tog av mig skorna och gick försiktigt upp till mitt rum. Jag satte mig på sängen och tog fram min dagbok och en penna.

Kära dagbok..

Jag är kär.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Woow! Nu är den nya designen uppe OCH även bloggsvars rutan som ligger i menyn, fråga oss!
Och.. Kommentera! :)


Postat av: josefine

niceig design då :D likeit!

och ännu mer like på kapitlet :D haha. mer!

2011-04-07 @ 18:35:10
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-07 @ 19:21:53
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: sofia

åh så fin design, det ser riktigt proffsigt ut vad ni har gjort med headern! :D



älskar novellen, sluta aaaaaldrig!

2011-04-07 @ 19:29:45
Postat av: Clara

OMGAAAAAAAAASH VAD BRAAAAA !! MEEEEEEEERA AWESOME !!!

2011-04-07 @ 19:31:46
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-07 @ 19:51:46
Postat av: 'amanda

omfg :o

bästa novellerna jag läst :o

o ja började nyss :o

kunde inte sluta omg sluta inte att srkiva ! :o

2011-04-07 @ 19:57:38
Postat av: Anonym

MER NU :D:D du äger!!

2011-04-07 @ 20:14:25
Postat av: Madde

Sjukt bra, meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-07 @ 20:19:44
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

ASBRA!!!!!:D

2011-04-07 @ 20:20:33
Postat av: SandraAlexandersson

Hej , det var första gången jag har läst den och jag blir fast ! ,

jag älskar det !!

skriv mera!!

2011-04-07 @ 20:30:03
URL: http://sandraalex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: