Copycats

Nu tar vi detta, en gång för alla. Jag har blivit kallad för copycat flera gånger, och jag tycker det känns hemskt. Nyligen så läste jag en novellblogg, som ja, kanske var lite(Egentligen inte alls!) lik min. So what? Antingen tänker vi samma, eller så gillar hon det jag skriver? Det är ju inte så att hon sitter och kopierar saker rakt av. Men tillbaka till sak. Anledningen till att jag gick in på denna blogg, var för att jag fick en kommentar av dom härmade mig. Hon hade bara gjort första delen. Och vet ni vad likheten va? Jo båda var kända.

Jag tycker det är så himla fel att säga sånt. För folk som verkligen lägger ner tid på sina bloggar, tar verkligen åt sig. Jag tror det sätter sig djupare att bli kallad för copycat, än att ha en copycat på sin blogg. Jag tänker inte skriva ut några namn (Vill inte skapa andra novellbloggskriget - som det blev sist) för det är extremt onödigt.
Man borde verkligen tänka på vad man skriver på nätet. Man borde verkligen inte kränka folk som vissa håller på med. Tycker det är onödigt. Taskigt. Själviskt. Och dumt..

Så snälla söta rara människor. Jag vill inte att ni säger till någon för att härma min blogg - om inte personen kopierat novellen rakt av. Men då säger ni till mig. Så snackar jag med denna människan. Okej? Jag litar på er nu, hoppas ni förstår det. Och hoppas ni förstår menningen med detta inläggen! Ingen novell kan vara 100 % unik. Ingen..

Postat av: Josefina

Wow, det där var djupt. Du snackar verkligen rätt. Vi kanske ser en ny poet framför oss. Som jag alltid brukar säga: det är bäst att sova som en kränkt än att sova som en kränkare. Jag vet inte om jag sa rätt nu för ordspråket är på arabiska egentligen.

2011-08-16 @ 01:14:13
URL: http://jdbdreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: