IS SHE THE ONE|CHAPTER 4|MR.STALKER ❤

”Det ser ut som smör!” Rose kollade upp på mig och vände sen ner blicken till skålen. ”SYD! Du har blandat för mycket, nu får vi göra ny grädde”, Sa Rose. Hon kollade besviket på mig och gick bort till kylskåpet och drog ut ett nytt gräddpaket. ”Och nu blandar JAG” Fortsatte hon och drog skålen ifrån mig. ”Vänta, får se!” Mamma log mot Rose och tog tag i sleven och vevade runt lite. ”Japp, alldeles för mycket blandat. Har du inte gjort sånt här Syd?” Jag mötte mammas blick och nickade. ”Såklart jag har bakat, men det blev bara fel.. Dessutom, så modellade jag så mycket, så hade inte tid!” Mamma kollade snabbt upp på mig. ”Apropå modellandet, vad hände med det? Jag läste tidningen idag” Jag granskade Roses fjäderlätta handtag som försiktigt snurrade sleven i bunken. Jag suckade och mötte tillslut mammas blick. ”Jag vill inte mer, okej?” Hon suckade och nickade ett snabbt okej. Hon log sen och gick bort till diskkranen. ”Har du snackat med pappa?” Jag kollade nochalant på mamma och satte ena handen vid midjan. "Bestämmer han det?"


Jag skulle precis fortsätta när jag kände två händer på mina axlar. Jag vände mig snabbt om och mötte pappas oroliga blick. ”Du har telefon” Vem ringer till min pappa, som vill snacka med mig? Jag tog mobilen och la den snabbt mot örat. ”Hallå?” Sa jag undrades och jag hörde hur det prassalade till. ”Ja hej, är det Sydney?” Mitt hjärta hoppade ett extra slag och jag la snabbt ner mobilen på bordet och mötte pappas förvirrande blick. ”Det är Justin”, sa jag. ”Justin Bieber” Jag var inte efterbliven, jag viste hur hans röst lät. Inte svårt att undgå honom, han är ju överallt. Han kollade på mig med stora ögon och jag upp mobilen mot örat igen. ”Ja, det är jag!” Jag bet nervöst på naglarna och han började skratta. ”Justin va?” Det blev tyst i telefonen och det enda som hördes var andningar. ”Öhh..”, mummlade han. ”Ja, hur visste du det? Känner jag dig?” Nu var det min tur att skratta. ”Skämtar du med mig?” Han flämtade till. ”Ja, det gjorde jag. Haha” Jag skakade snabbt på huvudet för mig själv. ”Ja, vad var det då?” Vad vill han mig? ”Ja justdet, vi har ett erbjudande till dig, och undrar-” Jag suckade hårt. ”Tyvärr, har lagt ner modellandet. Hejdå” Jag klickade på röd ton och mötte sen pappas sura blick. ”Jaså, har du det?” Muttrade han.

Jag fnös högt för mig själv. Vilken brud. ”Hon la på” Jag slängde mobilen i sängen och lutade mig bakåt i soffan. ”Fixa hennes adress, vi ska hem till henne om en timma” Scooter kollade arrogant på mig. ”Justin, varför just hon?” Jag mötte hans blick. ”För hon är perfekt. Du har kontakter! Hitta vart hon bor, jag tar en dush så läng”, Sa jag. Jag ställde mig upp och klappade Scooter lite på axeln och gick sen in i det varma badrummet.

-

”Är du säker på det här?” Jag nickade emot Kenny och Scooter innan jag gick ut ur den stora bilen. Jag skyndade mig bort till dörren och innan Kenny ens hunnit sätta foten utanför bilen så ringde jag på. Dörren öppnades och jag mötte två nyfikna ögon som snabbt gick till panikslagna. ”Oh-MY- BIEBER!” Den lilla tjejen kollade snabbt på mig och andades häftigt. ”Hej, är din syster hemma?” Hon öppnade munnen för att säga något men hann inte så långt. ”Ja det är jag, vad förstod du inte på telefonen!” Jag kollade snabbt upp och mötte Sydneys blåa ögon. Hon var vackrare än vad hon var på bild. ”Sluta stirra!” Jag skakade snabbt på huvudet och log. ”Jaha nej, jag förstod inte! Du lyssnade ju inte klart. Jag tänkte inte fråga om du ville vara modell?” Hon kollade oförstående på mig och jag suckade. ”Nähä? Vad vill du fråga då?” Sydneys lilla syster flinade mot mig och sträckte fram papper och penna. Jag skrev snabbt ner min aoutograf på pappret och kollade sen upp på Sydney. ”Du ska vara med i min musikvideo, vi erbjuder sjukt mycket pengar och även tillgång till Grammy där videon kommer vitsas!” Sydney kollade på mig med öppen mun. ”Ähm.. Jaha” Hon granskade mig länge. ”Vad är haken?”, Sa hon. ”Det finns ingen hake” Jag var snabb med att svara och kollade hoppfullt på henne med ett svagt leende.


”SYDNEY, VEM ÄR HAN?” Hördes det plötsligt från buskarna. Justin var smart som valde att inte vända sin blick emot dom. Istället drog jag in honom och hans livvakt in i lägenheten och stängde snabbt dörren. ”Vad händ-” Mamma stängde sin mun och granskade Justin. ”Hej Justin” Hon skakade hans hand och jag suckade. Han log emot henne och mötte sen min blick igen. ”Så du vill?” Jag bet mig löst i läppen och suckade. ”Jag hör av mig, vad är ditt nummer?” Han kollade förskräckt på samtidigt som han skakade på huvudet. ”Den går jag inte på, jag vill ha ditt nummer, så jag kan höra av mig ikväll” Jag höjde på ögonbrynet och suckade. Jag tog tag i Roses penna och skrev ner mitt nummer på en lapp. Gav fram den och puttade sen ut dom ur huset. På utsidan stog det en massa paps, men den smällen fick han ta. Jag vände mig sen emot Rose och Mamma som kollade nyfiket på mig. Yes!



Den blev lite konstigt den med. Och det är ju jätte tråkigt nu i början, men det blir bättre! Lovar! Dessutom, så är vi bara på chapter 4. Så ta inte novellen för givet. Kramar Ida!♥

Postat av: Biebzdream -

Jag mejlade till din "designmejl" och det står att det har skickats, har du inte fått det? :O <3

2011-08-06 @ 18:15:25
URL: http://biebzdream.blogg.se/
Postat av: Biebzdream -

haha, du kommer nog tycka att det här låter konstig, men jag är typ "anti" mot facebook, så jag kör bara bloggen :D<3

2011-08-06 @ 18:21:07
URL: http://biebzdream.blogg.se/
Postat av: josefine

jag fattar inte vem som säger vad ibland, och vad som är vad ^^ men det är väl bara jag antagligen..



bra iaf :)

2011-08-06 @ 18:29:27
URL: http://dealwithit.devote.se
Postat av: sofia

jättebra verkligen :D

2011-08-06 @ 18:44:07
Postat av: Biebzdream -

Ja, det går jättebra! du är så snäll och gör en till mig så du får göra precis som du vill! :D <3

2011-08-06 @ 18:54:13
URL: http://biebzdream.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-08-06 @ 19:30:04
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Biebzdream -

jag skickade lite info nu till din mejl :)<3

2011-08-06 @ 19:52:29
URL: http://biebzdream.blogg.se/
Postat av: Johanna :>>>>>>>>>>>.

WILLI WILLI AS BRA!!!

MERAAAAAAAAAAA IDAG :D <3.

2011-08-06 @ 20:24:55
URL: http://justiinbiieberstorys.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Älskar det! :) keep it up!

2011-08-06 @ 21:21:22
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Viviii

Josefin: samma här, ibland fattar jag inte vem som säger vad haha, det kan bli lite förvirrande :)



Aja Super bra iaf :D

2011-08-06 @ 21:36:26
Postat av: Madde

braa

2011-08-06 @ 22:37:20
Postat av: Gabbi

Men Åhh! Jag tycker den är super bra! :D xx

2011-08-07 @ 08:54:46
Postat av: Sandra Olsson

Nu är http://jbmusic.blogg.se ifarten igen, läs det senaste nytt om justin och så mycket mer!



Once a Belieber, Always a Belieber♥

2011-08-07 @ 11:22:30
URL: http://jbmusic.blogg.se/
Postat av: Johanna :>>>>>>>>>>>.

Duuu.. hur gjorde du dom bilderna med ''Justin Perspektiv'' och ''Sydneys Perspektiv'' ?

Hur du gjorde texten så den ser ''glansig'' ut och vad du använder för typsnitt :).

2011-08-07 @ 12:16:09
URL: http://justiinbiieberstorys.blogg.se/
Postat av: Biebzdream -

OMG, så jävla snygg!! åhh vad glad jag blir nu!!, och tusen tack jag kan inte tack dig nog! <3

2011-08-07 @ 15:26:54
URL: http://biebzdream.blogg.se/
Postat av: elena

bra fortsätt

2011-08-08 @ 20:48:52
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: