Bieber makes me crazy, Chapter 9



FIONAS PERSPERKTIV:

Justin, Justin bieber? Frågade precis Justin Bieber ut mig på en.. dejt? Jag gillade ju inte honom på det sättet men jag kunde väll ge honom en chans, fast jag vill inte att han ska tro att det ska bli något mellan oss, eller?

- Eh, asså.. ja okej visst..
Justin lös upp som 3 solar och log som aldrig förr!
- Imorgon kl 7?
- Låter bra, sa jag och log.
- ULALAAAAAAAA, sa Chaz mitt i allt, det lät så dumt så vi alla började skratta sen fortsatte vi leka men inget roligt hände, både Chaz och Alex visste att jag inte ville kyssa Justin så dom lät bli och säga det när både jag och Justin sa konsekvens, för liksom.. vi ska på dejt och det är ENORMT för mig, eller inte för att överdriva men ja ganska.

När klockan närmade sig 2 så började vi alla bli trötta så vi bäddade ut 2 madrasser till mig och Alex på golvet i Justins rum, Justin sov i sängen och Chaz i soffan. När vi skulle borsta tänderna så fick vi allihop trängas i badrummet, det måste ha sett ganska roligt ut haha! När alla borstat tänderna så la vi oss och somnade fort där efter. Chaz började snarka, högt så han väckte oss alla, vi försökte bara ignorera det med sen fick Alex nog, hon tog sin kudde, gick upp och ställde sig vid soffan och slog Chaz med kudden flera gånger om, jag kunde inte andas av skratt och det kunde inte Justin heller.
- Ja ja ja ja, jag ska sluta snarka, sa han och flinade, då kom vi på att han inte snarkat på riktigt utan med flit, då började Alex slå honom flera gånger tills hon inte orkade mer!

NÄSTA MORGON:

Både jag och Alex vaknade av att någon hoppade på oss, självklart var det killarna!

- BEAAVEEER GÅ AV!!! skrek jag när Justin började hoppa på mig och Alex började slå Chaz med kudden igen när han hoppade på henne men dom gav inte upp så allting slutade med kuddkrig och efter det låg vi totalt utmattade på golvet!

- Vi vann, sa Chaz plötsligt, få sekunder senare slog Alex till honom igen med kudden!
- I don't think so.. sa hon och skrattade.
- Om jag inte vore såhär trött nu, skulle du nu ha drunknat i kuddfjädrar!
- Chaz, du är duktig på en grej.. sa jag
- ..ÄTA! fyllde Alex i.
- Sorry Chaz, men jag måste erkänna att det är sant! Sa Justin och skyddade sitt huvud med händerna eftersom inte många sekunder senare var Chaz på honom med kudden igen!

När vi bäddat klart och tagit på oss gick vi ner för att äta frukost, eftersom Pattie inte var hemma utan någonstans med mamma så fick vi själva laga vår frukost. Vi bestämde oss för att göra pannkakor så vi plockade fram alla ingridienser och började laga. Mjölet flög runt i hela rummet, Chaz hade flera gånger halkat på äggen som vi tappat på golvet så ja.. det gick som det gick men pannkakorna blev faktiskt goda ändå.

När vi ätit och städat utan så gick alla hem till sig, jag skulle fixa mig till vår ''dejt'' ikväll eller aa vad man nu ska kalla det egentligen. Jag tänkte ha på mig en vit kort klänning och mina vita converse, det blir bra till min bruna hy.

- HEMMA! Ropade jag när jag kom hem
- Jag är i köket! Ropade mamma
- Och jag är på toa! hörde jag pappa ropa från toaletten, oh nice information!

Jag gick in till mamma och berättade att jag skulle ut ikväll, självklart frågade hon var, när och med vem och när jag berättade att det var Justin blev hon väldigt, väldigt glad!

- Mamma, jag gillar inte honom på det sättet okej..
- Men oh, jag är bara glad att min lilla flicka blivit stor nu! sa hon och smekte min kind, shit var hon lät som en kärring, vad har hänt med min ''coola'' mamma?
- Okej nu börjar du skrämma mig! Sa jag och sprang upp på mitt rum, jag tog ut det jag skulle ha på mig från garderoben och hoppade sen i duschen, jag lät vattnet rinna ner för min kropp och damn vad skönt det var! Jag rakade benen, smörjde in kroppen i bodylotion och målade tånaglarna.

När jag kom ut ur duschen 20 minuter senare var klockan redan halv 6, panik! Jag drog på mig klänningen, jag lät håret vara nersläppt och lockigt som det var av sig själv och drog på lite mascara sen inväntade jag bara att klockan skulle bli 7.

EN TIMME SENARE/JUSTINS PERSPERKTIV:

Jag hade börjat fixa mig ända sen alla gick hem, jag var så nervös! Jag hade ring Usher och bett honom fixa ett bord vid ett träd med massor lyktor hängande i trädet och runt om, nu hoppades jag bara att hon skulle gilla det.. Maten hade jag även lagat själv med lite hjälp av mamma förståss.

Jag var redan färdig så jag tänkte gå över till henne nu, jag var lite tidig men jag tror inte det gjorde något. Limousinen stod utanför hennes hus, eller aa mitt också för den delen och väntade. Med darrande händer knackade jag försiktigt men ganska hårt på dörren och det var Fionas mamma som öppnade, puuh!

- Hej Mrs. Smith!
- Hej på dig Justin, kalla mig Sofia och Fiona kommer ner alldeles strax, kom in så länge!
- Tack, sa jag när jag gick in och bara någon minut senare stod Fiona framför mig lika vacker som alltid i sin vita klänning, jag höll på att smälta totalt!

- Ja mamma jag klarar mig nu, hejdå! Sa Fiona och man märkte tydligt att hon var irriterad!
- Okejokej, ring om d-...
- det händer något, jag vet mamma, hejdå nu!
Hon vände sig mot mig och jag sa hejdå till hennes mamma och sen gick vi ut, när Fiona såg limousinen blev hennes ögon enorma!

FIONAS PERSPERKTIV:

EN LIMMO?! Jag vet att han är rik men en limousine behövde han ju inte komma med, eller det gjorde faktiskt ingenting utan det var bara gulligt av honom egentligen.

- Wow Justin detta var.. wow!
- Det är en limmo Fiona, är det SÅ konstigt? Sa han och skrattade lite
- Ganska.. för mig är det första gången, sa jag och tittade ner eftersom jag skämdes lite.
- Haha men va bra att det är min limmo som blir den första du får åka i då!
Jag blev förvånad över hans reaktion, jag trodde han skulle tycka att jag var konstig eller något..
- Känner du dig speciell nu eller? Sa jag och flinade lite
- Alltid när jag är med dig, speciellt nu.. Sa han och blev plötsligt allvarlig, jag hade ingenting och säga utan satt helt tyst, det var nog det finaste en kille sagt till mig men varför JUSTIN?!

När vi kom fram hade jag ingen aning om vart vi var, mitt ute i ingenstans, great!
Vi gick ut ur limousinen och när jag kollade mig omkring så kände jag verkligen inte igen det, var va vi egentligen?!
Justin gick fram till mig och la sin ena hand på min midja och ledde mig en bit bort där bara ett träd stod med ett bord och massor med lyktor hängandes i trädet, wow.

Har bara en fråga till er läsare! :
Vill ni att jag fortsätter skriva att Fiona inte gillar Justin eller ska dom börja bli tillsammans smått?



Postat av: Julia ♥

NAW !! ♥ sitter här med knäck och läst och gottar mig i JB historien haha :D MEEEEER ♥ dom är sååå söta tsm !

2011-01-05 @ 15:47:43
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: Karin

Ohhhh den är så BRAA !!

Längtar tills nästa kommer ut! :-)

2011-01-05 @ 17:32:48
Postat av: Anonym

Ohhhhhh,vad bra den är!

Skriv nästa!

Ohhhhh,den är såååååååååååååååååååå bra!

2011-01-05 @ 18:00:34
Postat av: Julia

naaaw , asbra :)

Ni är så himla duktiga på att skriva !! ;)

2011-01-05 @ 18:33:02
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: feffe

åå alttså du ÄGER på att skriva dessa historier bara ÄLSKAR DEM!!!!!!!!!!!!!!!!



snällaaaa skriv nästa NU kan inte vänta tills nästa kmr den är så grymt braa...

:D

2011-01-05 @ 18:41:24
Postat av: Anonym

åhh längtar tills nästa del ;D meraa! x)

2011-01-05 @ 18:44:22
Postat av: Johanna

Naw, så himla omtänksam han är mot henne fast hon inte tycker så mycket om henne.Så gulligt:D Och såklart var det super duper bra!:D

2011-01-05 @ 19:05:24
Postat av: Julia

hon ska inte gilla honom på ett bra tag till tycker iallafall jag

2011-01-05 @ 19:15:22
Postat av: elle

HON SKA BÖRJA GILLA HONOM HON SKA BÖRJA GILLA HONOM HON SKA BÖRJA GILLA HONOM HON SKA BÖRJA GILLA HONOM !!!!! AWESOME !!

2011-01-05 @ 19:32:38
Postat av: Celine

Jag tycker att hon ska börja gilla honom mer och mer!:)

2011-01-05 @ 19:38:28
URL: http://celinejaa.blogg.se/
Postat av: sara

Jag tkr att hon inte ska gilla honom så mkt på ett tag, släng in lite drama! typ att justin blir ledsen o chaz eller nån också börjar gilla henne xD

älskar novellen! :)

2011-01-05 @ 20:07:33
Postat av: Anonym

JA,hon ska inte gilla honom på ett tag,SKRIV MERA!

2011-01-05 @ 20:36:45
Postat av: esme

HON SKA BÖRJA GILLA HONOM HON SKA BÖRJA GILLA HONOM HON SKA BÖRJA GILLA HONOM HON SKA BÖRJA GILLA HONOM !!!!!HON SKA BÖRJA GILLA HONOM HON SKA BÖRJA GILLA HONOM HON SKA BÖRJA GILLA HONOM HON SKA BÖRJA GILLA HONOM !!!!!

2011-01-05 @ 21:05:46
Postat av: Louise

Hon borde inte börja gilla honom än!

Blanda in hennes kompisar lite mer istället som typ att nån annan börjar gillar justin!! :D

2011-01-05 @ 21:21:00
URL: http://www.barajag.myshowroom.se/
Postat av: amanda

2011-01-05 @ 21:22:09
URL: http://a
Postat av: amanda

börja gilla haaaaaaaaaaaaaaaaaaan :))))))))

2011-01-05 @ 21:22:27
URL: http://aamandaolivia.devote.se
Postat av: yoyo

Dom ska börja gilla varandra men hon ska vara svår flirtad!(flörtad??? stavning?!)

2011-01-05 @ 21:32:37
Postat av: alexia

varför bloggar aldrig Ida längre? Har hon typ slutat eller något? svara gärna..........

2011-01-05 @ 21:44:30
Postat av: Julia

Hon ska börja gilla honom efter dejten!! :D

2011-01-05 @ 22:02:54
Postat av: Anonym

Hon ska börja gilla honom!

2011-01-05 @ 22:21:11
Postat av: lilly

hon ska int gilla honom än

2011-01-06 @ 02:42:55
Postat av: ebba

hon ska börja gilla honom men det ska gå långsamt fram och hon ska vara svår flörtade :) asbraaaaaa

2011-12-16 @ 13:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: