The chosen is you, Chapter 6.

Pappa kom även ut och hjälpte henne medans jag gick mot  bilen för att väcka Jenna. Jasmine var redan vid vattnet och jag kände lite hur oron steg. Tänk om hon ramlar i? Jag öppnade dörren som Jenna var lutad vi och hon åkte plötsligt ut. Tydligen hade hon inte haft bälte och jag kunde inte hålla mig för skratt. Jag skrattade så mycket så att det gjorde ont inom mig. Jag låg där på marken och skrattade som ett fån samtidigt som Jenna ställde sig upp.
- Du var illa tvungen va? Fräste Jenna och puttade till mig lite lätt.
- Ja... Haha.. J.. jag .. var tvungen! Sa jag samtidigt som jag skrattade. Efter ett tag när jag börjat lugna ner mig så sa vi hejdå till bilen, haha, och började sen gå mot båten. Och när jag skulle vända mig om för att ta tag i Jasmine så var hon inte där. Jag insåg då att det jag oroat mig för hade hänt..


Jag fick panik och sprang genast till kanten men där var hon inte. Jag vänder mig om och där stog hon. Jag blev lite sur för att hon skrämt mig så, men jag var endå glad att hon var okej! Jag gav henne sen en sur blick och vi började gå mot dom andra. Vi sprang sen på båten och den skulle alldeles strax åka. Danmark, here we come!
Jag tittade mig omkring i rummet och det var riktigt fint. Lätt den finaste suiten på hotellet! Jag gillar Skandic hotellen mest! Jag log lite och kollade på mamma.
- Jaha, vart ska du sova då? Flinade jag och hon flinade tillbaka.
- Inte här i alla fall..
- Varför inte då? Sa jag och slängde mig i sängen.
- För att du är för jobbig på kvällarna.. Och för den delen klarar du dig själv! Du har fyllt 17 år!
- Näää.. Skojade jag.
- Jo, men du kanske inte alls klarar dig själv.. Du beter dig ju som en 10:åring! Suckade min mamma och gick ut ur rummet. Jag hoppade upp ur sängen och kollade i dörröppningen vart mamma bodde. Som alltså var dörren brevid. Jag vinkade lite för mig själv men eftersom hon redan gått in i rummet så skulle hon endå inte se det. Jag gick in i mitt rum igen och messade Kenny. " Vart är ni? behöver mina väskor bro!" Skrev jag och skickade sen. Jag fick snabbt ett svar tillbaka. " Här nere, och dude.. Jag är din livvakt, inte din bejänt! Kom ner nu," skrev han och jag suckade lite. " Nej jag orkar inte.." Var mitt svar och jag satte mig på sängkanten. " Synd, för det är en massa snygga tjejer här i Herning, har redan sett några... Men nu missar du ju det!"Svarade han och jag hoppade upp ur sängen. Jag messade han snabbt samtidigt som jag gick ut ur rummet. " Jag kommer!!" skrev jag och gick in i hissen. Jag tryckte på eentre plan och åkte ner. När jag kom ner så mötes jag av en retsam blick som var från Kenny.

- Är tjejer allt här i världen eller? Flinade Kenny och jag log.
- Kanske, sa jag och klappade han lite lätt på ryggen. Vi bestämmde oss sen att gå ut lite och hälsa på fans och sånt. Så fort jag kom ut ur hotellet så var det redan några fans där, runt 10 stycken. Jag skrev några autografer och en av tjejerna var riktigt het. Jag kollade in henne från top till tå och hon log lite mot mig.

- Hey beautiful. Sa jag och log. Hon fnittrade till lite och log. Hennes leende var verkligen vackert men jag tänkte inte så mycket mer på det. Jag och Kenny drog vidare och letade efter något café, jag var riktigt törstig! Det kom även några fans fram och jag ställde självklart upp på lite bilder och autografer, jag älskar ju mina fans?
Jag satte mig vid bordet och kollade mig omkring. Jag trodde jag skulle spy. Jag hatar att åka båt, jag blir så lätt illamående.. Jag suckade lite och såg Jenna komma med två smoothies och en chockladboll och självklart en chipspåse.
- Du klarar inte en dag utan dina chips va? Sa jag och drack lite av smoothien. Hon flinade och skakade på huvudet.
- Jodå.. Skrattade hon.
- Haha verkligen, vart gick mamma och dom? Såg du det? Frågade jag Jenna och hon nickade.
- Dom gick till shoppen. Sa hon och öppnade chipspåsen. Jag skrattade till lite och lutade mig tillbaka.
- Vad är det? Sa hon sen och jag skakade på huvudet.
- Inte så mycket, mår lite illa bara.. Hatar verkligen båtar, det har jag gjort sen jag var liten. Sa jag och suckade. Hon nickade och vi pratade om lite allt möjligt. Efter ett tag kom mamma, pappa och Jasmine tillbaka med några påsar. Jag log lite och mamma satte sig brevid mig.

- Hur mår du? Sa mamma och jag lutade mig mot hennes axel.
- Jag mår bara lite illa, annars så är det okej.
- Okej, vi är snart framme.. Vill ni inte spela lite då? Flinade hon och Jenna hoppade till.
- Klart vi ska Sara! Utbrast hon och tog tag i mig. Hon drog med mig och jag suckade. Vi kom in till "spelrummet" och det var för det mesta bara en massa små killar vid 12:år åldern. Jag suckade lite men insåg sen att dom inte var så mycket yngre. Jag stoppade in en femma i en av automaterna och vann 2 kronor. ' JIPPIE' Sa jag lite tyst och kollade på Jenna. Hon log lite och sprang sen iväg. Ärligt tallat så såg det ut som om hon var en fem åring i ett rum fullt med godis. Jag skrattade till lite och kände mig faktiskt lite bättre.

- Vi går nu! Sa jag när vi spelat ett tag.
- Varför nu?
- För att vi är framme om en kvart, jag måste packa mina saker! Sa jag och började gå mot min familj.
- Jaja.. Stönade Jenna och sprang efter mig. Vi packade ner våra saker som vi tagit upp och vi skulle nu gå av. Eftersom båten skulle stanna hela dagen så hade vi inte så bråttom av men Jenna och speciellt jag ville träffa Justin så vi nästan spang av. Och nu, nu är vi inte långt ifrån våra drömmar.. Han kan lika väl stå bakom hörnet. Det är bara att hoppas på det bästa.

Vi sprang direkt mot flygplatsen som man skulle gå till. Mamma och pappa kom efter. Samma sak med Jasmine. När vi var framme på flygplatsen skulle det snart gå så vi hoppade på nästan direkt. Hela resan till Herning så lyssnade jag på musik. Jag kollade på ut genom fönstret och vi skulle snart landa. Jag hörde hur dom sa i högtalarna att vi skulle ta på oss bältet och jag gjorde det, samma sak med dom andra. Så fort planet landat så gick vi fort ut och hämtade våra väskor. Hellt ärligt hade jag ingen lust att leta efter någon bieber just nu. Vi åkte till hotellet som var riktigt fint. Det var hotell Skandic. Jag och Jenna hade ett eget rum medans mamma, pappa och Jasmine hade ett annat. Vi la ner våra saker vid sängen. Jag sneglade mot klockan och såg att den redan var halv 1. Och ja, jag ville verkligen träffa Justin.. Så vad ska jag göra? Vi bytte snabbt om och gick sen in i hissen.
(Okej, igga fingret där)

- Jaha, vart ska vi börja då? Suckade jag och Jenna lyfte på axlarna.
- Men vi kan ju seriöst inte gå och leta efter honom.. Vi kan sätta oss på något café istället?
- Det har du rätt i.. det är endå omöjligt att hitta honom..
- Ja..  men vart ska vi gå då? Jag känner inte till Herning.
- Inte jag heller.. Men vi bara går till något mysigt café eller mågot? Log jag och hon nickade. Vi kom ut från hissen och började gå mot entrén. Det stog en lång stor svart kille. Jag kände igenom honom. Men från vad? Jag struntade i det och började gå ut. Strax efter gick Jenna och pillade med sin mobil.

- Jaha, vart ska vi gå nu då? Sa Jenna och kollade upp från mobilen. Jag ryckte på axlarna och vi fortsatte gå rakt fram. Jag kollade mig omkring och såg ett litet mysigt café.
- Dit! Sa jag och pekade samtidigt som jag tog tag i Jenna och vi gick ditåt. Jag kollade in i cafét och kollade runt lite. Min blick gick fram och tillbaka tills den stanna. Jag kunde inte tro mina ögon.
Oooh, vem är det?;) Lite ur Justin's perspektiv :) Kommentera! ;) Puss Ida♥

Postat av: frida

meeer!! en till idag snälla??:) <3 justin!

2011-01-12 @ 19:18:19
Postat av: anna

aaahh, fan vad jag älskar dessa noveller, mer mer mer :DDD

2011-01-12 @ 19:34:36
Postat av: Anonym

meeeeer! :D

2011-01-12 @ 20:25:39
Postat av: samira

meeer snälla meeer jag måste läsa det är så spännande hoppas att det är justin <3<3

2011-01-12 @ 20:40:26
Postat av: Johanna/Moonlight

hahha svinbra :D säkert justin!:D

2011-01-12 @ 21:00:58
Postat av: Anonym

du har tagit bilden från fb!

Bilden är på min kompisar.. haha FAAAIL!

2011-01-29 @ 22:00:23
Postat av: Jessica Korpelainen ♥

är du säker att du får ha den där hon med kameran är en ganska nära kompis och den andra är hennes syrra , Chiara låter dte bekant?

2011-06-02 @ 19:53:40
URL: http://korpelainens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: