My Favorite Girl, Chapter 17 - What are you talking about?

Väl på strandn satt jag tyst på min handduk brevid Caroline och kollade ut på vattnet.
- Är du okej? Frågade Caroline. Jag vände huvudet snabbt mot henne och log.
- Jadå.
- Säkert?
- Ja, skrattade jag. - Kom, vi badar.
Jag sträckte fram min hand mot henne för att hjälpa henne upp. Hon klappade av sanden från händerna på två sekunder och sedan var vi i vattnet. Killarna och Selena satt bara och glodde på oss men det får dom göra om dom ville det, varken jag eller Caroline brydde oss inte.
JUSTINS PERSPERKTIV:

Jag var så himla förvirrad just nu, och lite sur på Melanie, eller inte direkt sur men varför ''störde'' hon sig på mig och Selena? Vi var ju vänner, antar jag.
- Älskling, vi badar, kom, tjatade Selena och försökte få med mig upp.
- Sure.
Hon tog tag i min hand och jag reste mig upp. Hon började gå mot vattnet medans jag började borsta av mig sand. Jag kunde inte undgå att slänga en blick mot Melanie.
- Justin? , Selena skrek och jag tittade på henne med ett leende.
Jag började springa mot henne och innan hon hann reagera hade jag lyft upp henne i min famn.

SELENAS PERSPEKTIV:

Justin bärde upp mig i hans famn och jag skrattade. Innan jag hade ropat på honom hade han stått som fastfrusen och tittat mot Melaines håll. Jag kunde inte avgöra om det var henne han tittade på men det räckte för att göra mig lite svartsjuk. Jag visste att Justin och Melaine hade blivit rätt så bra vänner.
Han gick ut i vattnet och jag höll hårt om hans nacke.
Han hade ett brett flin på läpparna. Hans blick sa något jag inte kunde tyda.
När han stod med vatten till midjan kände jag hur hans tag om mig snabbt släppte och jag skrek hysteriskt när jag nuddade vattenytan. Vattnet slöts sig snabbt omkring mig. Jag reste mig snabbt upp ur det ljumna vattnet och drog undan mitt hår som klibbat fast sig i ansiktet.
Justin stod och flinade som ett fån , men på något sätt blev jag bara irriterad. Till höger om mig hörde jag Melaine och Caroline skratta.
- Justin , det var inte roligt , sa jag och han hajade till.
- Förlåt sötis , tänkte att det kunde vara kul , mumlade han fram.

MELAINES PERSPEKTIV:

Jag och Carolin började skratta när Justin släppte Selena i vattnet. Men hon tyckte inte det var lika kul som vi tyckte. Jag hörde bara Justins mummel när Selena hade kommit över ytan igen.
Dom verkade prata om något i ett tag och sen gav Selena honom en kram innan hon började gå upp mot handdukarna. Hon tittade på mig på vägen upp och jag började kallsvettas av nervositet.
Justin vadade fram mot oss i det grunda vattnet med ett litet leende på läpparna.
- Vad var det där om? , frågade jag oroligt. Han tittade på mig med en blick och jag förstod nästan direkt.
- Förlåt att jag berättade för henne Melaine..., började han men jag stängde av allt. Han hade berättat för Selena att jag störde mig på att dom var tillsammans. Såklart att hon skulle fatta att jag började gilla honom.
Kinderna hettade och jag hade aldrig kännt mig så förudmjukad som nu.
- Jag behöver nog gå upp nu , sa jag vändt mot Caroline och hon nickade förståligt.
Första kapitlet för mig , Fanny den nya gästbloggaren , www.ourlifeourdream.blogg.se. Ge lite feedback om det här kapitlet sötisar! Puss. Förlåt för kort och ingen bild fixde det på telefonen

Postat av: Anonym

Asbra

2011-06-02 @ 23:39:39
Postat av: elena

super bra fortsätt

2011-06-03 @ 00:06:18
Postat av: Anonym

Mer! :D

2011-06-03 @ 00:17:14
Postat av: Josefina

Hej!



Det här klarade du galant. Jag tycker att du är jätte duktig. Du förtjänar att blogga här precis som Elma och Ida. Om jag har rätt så heter de så. Hehe glömmer bort mig ibland. Kika gärna in i min blogg och släng in en kommentar vetja!



/ Kram<333!

2011-06-03 @ 00:20:07
URL: http://jdbdreams.blogg.se/
Postat av: Madeleine

mweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-06-03 @ 00:41:46
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Stina

jätte bra meeeer :)

2011-06-03 @ 01:08:23
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Julia

Jaa äntligen att kapitel, sjukt sjukt bra! :D

2011-06-03 @ 11:28:49
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeer!

2011-06-03 @ 13:29:14
Postat av: Anonym

Bra skrivet! :D

2011-06-03 @ 14:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: