My Favorite Girl, Chapter 20 - Why are you here?

- Justin , hon har mer än "kompis" känslor för dig , fattar du hur jobbigt det är för henne , och jag skulle inte sagt det till dig , sa hon och hon lät lite skamsen. Jag hann inte svara henne innan hon fortsatte. - och hon kommer nu , måste lägga på.
Det började pipa i telefonen och jag slängde iväg den mot den stora vita dubbelsängen. Den studsade några gånger på den mjuka sängen innan den föll med ett duns i marken.
_______________________________________________________________________________________________

MELAINES PERSPEKTIV:

Dagarna gick och jag och Caroline åkte hem redan nästa dag, jag kunde inte träffa Justin. Selena hatade mig för den delen också, och jag förstår henne nästan. Det har nu gått 2 veckor sen vi kom hem, och jag har inte hört någonting ifrån Justin. "Mel, kan du komma lite?" Ropade Caroline ifrån badrummet. Jag reste mig upp från hennes mjuka säng och gick med långsamma steg in tillbadrummet. "Vad är det?" frågade jag och kollade på Caroline som pudrade sig. "Har du någon mascara jag kan låna? Jag glömmde min hemma.." hon kollade osäkert på mig och jag nickade. "mm, kommer snart" jag gick tillbaka till mitt rum och drog ut sminklådan. Jag letade upp Mascaran och gick sen tillbaka till Caroline. Jag räckte fram mascaran och hon log tacksammt mot mig innan hon kletade på det på hennes långa ögonfransar. Jag ställde mig vid dörren och kollade skeptiskt på Caroline, hon kollade på mig med ett oroligt leende. "Vad är det? Ser jag konstig ut?" mummlade hon och´granskade sig i spegeln. "Nejnej, du är jätte fin!" besvarade jag med ett litet leende på läpparna. "Men vet inte om jag orkar gå på festen, har ganska ont i mitt huvud" mummlade jag och kollade oroligt ner på mina fötter. Egentligen var det inte därför, utan för att jag precis läst på en skvaller blogg att Justin var i Stratford,och varför skulle han inte gå på Mike's fest? "Åh, stackarn! Vill du att jag stannar hemma med dig?" Sa hon och jag skakade på huvudet. "Gå du" muttrade jag och hon kollade på mig med en tacksam blick.

"Ring om det är något" Sa Caroline innan hon gick ut ur mitt hus. Pappa jobbade natt, så jag skulle bli själv. Jag suckade och gick upp till mitt rum. Snabbt bytte jag om till hotpants och en mysig magtröja. Jag tog sen med mig en film ner, jag satte mig i soffan och stoppade in dvdn. Twilight fick det bli. Jag gick snabbt ut till köket och tog ner en skål och fyllde den med chips. Jag tog ut en redbull ur kylskåpet och gick sen tillbaka tillsoffan. Jag playade filmen och började kolla. Plötsligt hörde jag hur telefonen gav ifrån sig ett ljud. Jag böjde mig över bordet och drog åt mig den. Jag kollade på displayen länge. "Justin" sa jag tyst. Jag öppnade smset och läste snabbt igenom det. " Hej Mel, orkar du snacka?" stog det och jag knappade snabbt in ett svar. "Visst, vart är du?" svarade jag och fick snabbt ett svar. "Utanför" svarade han. Jag reste mig upp och gick ut till hallen. Jag låste snabbt upp dörren och öppnade den långsamt, precis som Justin sa så stog han där. Hans gyllen bruna ögon mötte mina och ingen av oss sa ett ord. "Kan jag komma in?" sa Justin svagt till sist. Jag nickade och flyttade lite på mig. Han gick in och drog av sig sina blåa skor och vände sig sen emot mig. Han granskade först mitt ansikte och sen min kropp. Han bet sig löst i läppen och jag kände hur rodnaden långsamt steg. "Justin, mitt ansikte är här uppe" sa jag surt och han kollade snabbt upp på. "Men ta på dig något då" muttrade han tyst. Jag himlade med ögonen och gick bort till soffan och pausade filmen. Jag vände mig sen mot Justin som stog på samma plats. "Vad ville du prata om?" frågade jag och han suckade.

"Jag ville prata med dig.." Han började gå framåt och kom tillslut fram till mig. Han stog framför mig och kollade ner på mig. "Om vad?" sa jag svagt och kollade upp på den fina, snygga, snälla och underbara killen som jag gillar, som inte gillar mig. Bara som vän. "Jag.. Jag gillar dig Mel. Väldigt mycket faktiskt, jag har tänkt mycket på dig, mig.. På oss" Sa han och jag blev chockad, gillade han mig? "Se inte så chockad ut Mel.. Du visste redan det, bara att du inte ville erkänna det för dig själv" Justin stog nu exktremt nära mig. Jag kände hans armar snudda min bara midja. Jag rös till lite. Om jag hade backat ett steg, så hade jag åkte ner i soffan. " Justin, varför är du här? På riktigt!" jag kollade osäkert upp på Justin som kollade osäkert ner på mig. Hans hand tog min hand och jag suckade. " Justin, ge dig! Du har tjej" sa jag och gick åt sidan, bort från Justin.

Han kollade på mig med vädjande ögon. "Nej, vi gjorde slut.. Jag var kär i någon annan.." hans mobil pep till men han sket i den."I vem?" jag kollade på honom och han suckade. Han gick närmre mig och drog ett djuptandetag. "En gång, när jag åkte för att träffa Ryan och Chaz och var på Chaz överaskningsfest, då träffade jag en tjej.. Hon var så fin. Jag fastnade vid henne på första ögonkastet, jag var som fötrollad. Vi började umgås mer och mer.. Och jag började sakta men säkert att falla för henne, hennes bus, personlighet, utseénde, allt! Allt var så perfekt.. Och tillslut blev jag kär i henne, min känslor gick inte att styra. Och den tjejen, det var..." han avslutade menningen och kollade hoppfullt på mig. Han la armarna runt min midja och skulle precis fortsätta men det var som om hans röst svek sig. Än en gång tog han ett djupt andetag och granskademig länge.. "Den tjejen.. var du"

OJDÅ! Hur kommer Mel att reagera? Tycker ni det går för snabbt/långsamt? Kommentera! Ge gärna kritik! Puss♥

Sorry för lite konstigt chapter!

Postat av: sofia

jättebra! gulligt det där i slutet som justin sa! :D

2011-06-06 @ 18:29:29
Postat av: Anonym

nej jag tycker det går i bra takt men kanske att hon säger att hon vill lära känna han lite till eller nåt men det är jätte bra :D

2011-06-06 @ 18:36:42
Postat av: Anonym

oHHHHHHH FORTSÄTT PRECIS SÅ SOM NUU. Det skulle bli såååååå romantiskt om han kystte henne <333333

2011-06-06 @ 18:40:31
Postat av: Marigona!

AAAAW ! :D riktigt sött ! :D

2011-06-06 @ 19:06:07
URL: http://biieberfever.blogg.se/
Postat av: Anonym

fortsättt dom du göör , ass braaa!!!!!

snälla lägga upp ett til idagh :D:D

2011-06-06 @ 19:21:30
Postat av: Sabbe

As bra!! Mer :D

2011-06-06 @ 19:24:57
Postat av: Johanna

Jättebra :D

2011-06-06 @ 21:30:27
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: