I'll never let you go, Chapter 5.

- Ja, och den har 20 sprickor och är igen tejpad med! Jag ska fixa en till dig, vad sägs som en blackberry? Log Scooter och jag skrattade.
- Ja, det vore underbart! Sa jag och han besvarade mig med ett leende. Han lutade sig tillbaka i sättet och slöt sina ögon. "På väg till Georgia, Atlanta! Ska bli kul att möta upp Christian och Caitlint! Måste även få upp killarna från Kanada, Ryan och Chaz?" Skrev jag och skrattade lite åt min dåliga humor. Jag la sen ner mobilen och slöt mina ögon. Alldeles strax somnade jag med.


Jag vaknade vid 7 av att vi var framme. Med ett suck så sträckte jag lite på mig och ställde mig upp. Mamma och Scooter tog ner våra väskor och bärde ut dom, även min. När vi kommit ner på flyplatsen så mötte vi snabbt upp Kenny som tog alla väskor. Vi gick snabbt igenom flygplatsen och ut till våran bil. Jag satte mig därbak med mamma och suckade.

- Skönt att vara hemma? Log mamma.
- Hemma och hemma, Kanada är hemma.. Mummlade jag och mamma suckade

- Justin! Du har själv valt detta, du har tagit ett halft steg i din kariär, vill du fortsätta? Svara mig nu! Annars åker vi hem och lägger ner allt.. Sa hon och jag himlade med ögonen.
- Klart jag vill fortsätta! Sa jag tyst och mamma nickade.

- Bra.. Mummlade hon. Efter kanske 40 minuter så var vi äntligen 'hemma'. Vi bärde ut våra väskor och sa sen hejdå till Kenny och Scooter som åkte till hotellet. Jag drog med mig väskan in i huset och med ett suck slängde jag av mig skorna. Jag drog snabbt av mig jackan och hoppade sen ner i den sköna soffan. Jag la upp fötterna på bordet och kände plötsligt en hand på min axel.

- Justin, ta upp dina saker.. Snälla, vi hjälps åt här hemma och vi ska ha det fint! Sa mamma och jag nickade lite smått.

- Jag vet ,förlåt.. Sa jag och gick snabbt ut till hallen. Jag hängde upp mina saker och gick sen upp till mitt rum. Jag drog upp min mobil och slängde mig sen ner i sängen. "Är du hemma?" skrev jag till Christian och fick snabbt ett svar. "Japp, ska plugga lite! Diggar One Time, men vi syns imorgon va?" Skrev han och jag log. " Gör du, haha? Jadå, syns imorgon bro.." Skrev jag och la sen ner mobilen.

Med ett suck ställde jag mig snabbt upp och gick med långsamma steg till ballkongen. Jag öppnade dörren lite och gick snabbt ut. Jag satte mig på en stol och kollade ut över vattnet. Jag kollade bort mot våra grannar och såg att dom redan hade flyttat, men det bodde några andra där nu? Jag försökte se in i fönstret precis framför mitt och såg hur någon satt och pratade i telefon.

Hon hade på sig en rosa mjukisdräkt och satt och skrattade. Jag gjorde snabbt en hairflipp och böjde mig sen över kanten för att se bättre. Jag la upp händerna på räcket och skulle sätta mig på det. Men det gick inte helt enligt planerna, precis innan jag skulle ta tag i räcket så tappade jag greppet och ramlade rakt ner i marken. Som tur var så bodde jag kanske en halv meter över marken, men ont gjorde det.

Plötsligt hör jag hur någon skriker efter mig. Jag kollar upp och ser den tjejen som bode granne med mig.
- Hur gick det? Skrek hon och jag kände hur jag rodnade till.

- Bara bra! Såg du när jag ramlade? Halvskrek jag tillbaka. Hon log lite samtidigt som hon nickade.
- Ja, skulle precis göra i ordning mig för natten när jag får se dig stå hängd över ballkongen, Haha.. Skrattade hon och jag nickade. Jag ställde mig snabbt upp och klättrade upp på min ballkong igen. Jag vände mig snabbt om mot henne med ett flin.

- Nyinflyttad? Log jag och hon nickade.
- Japp, flyttade in igår.. Själv då? Sa hon och jag skrattade.
- Har bott här i någon månad, varför flyttade du hit då?

- Pappa hittade ett jobb här.. Sa hon välldigt tyst nästan så jag inte hörde.
- Oj, jobbigt eller?

- Kan man säga, har bott i Sverige i hela mitt liv..
- Sverige? Wow, ni suger väll på Engelska där? Du är ju grym.. Flinade jag och hon tittade bort. Hon la händerna på sitt räcke och lutade huvudet mot dom och jag såg hur hon skrattade. Hon kollade sen upp på mig utan att säga någonting.

- Såå.. Du bor där? Sa jag och pekade på hennes hus. Det lät urtöntigt, men det var det enda som jag kunde komma på för att bryta den tysta pinsamheten. Hon skrattade och nickade sedan, fortfarande utan att säga något. - Varför så tyst? Log jag.

- För jag vill inte skämma ut mig, jag är inte speciellt duktigt på Engelska.
- Haha, jodå!

- Haha tack, vad heter du då? Sa hon och log lite smått.
- Justin, själv?
- Alicia..
Oj, kommentera! Och så alla vet, innan så träffade ju Alicia Chirsitan! Men det är lixom förbi spolat, dom snackade inte så mycket! Haha :)

Postat av: sanna

mer :D

2011-03-29 @ 22:12:51
Postat av: Vannichis - Blogg om min vardag!

Skit bra :-)

2011-03-29 @ 22:41:39
URL: http://vannichi.blogg.se/
Postat av: Anonym

brrraaaaa

2011-03-29 @ 23:46:48
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-30 @ 07:07:33
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Julia

Hur kan man komma på så jävla bra idéer??? shiit vad bra du skriver!! AWESOME!!

2011-03-30 @ 07:39:54
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: sofia

Hahahaha han ramlade ner hahah stackarn! XD

Skit bra skrivet :D

2011-03-30 @ 09:34:23
Postat av: Anonym

asbra

2011-03-30 @ 16:50:51
Postat av: Ellen

Skriv mer :D

2011-06-14 @ 15:21:45
Postat av: ...

när kmr nästa?

2011-06-19 @ 23:28:00
URL: http://iamacullen.blogg.se/
Postat av: sarah

hej, läste denna novell nu:)

skit bra, men varför sluta du med denna?

du skulle forsätt:D gör det nu;)

2011-08-11 @ 03:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: