Chapter 7 - These Memorys

"Har du sett han?", mummlade jag lyckligt och kollade på Chelsea. Hon vände upp blicken från sin mobil och kollade upp på mig. "Nej, men han kommer säkert snart. Oroa dig inte!", hon log hennes självsäkra leende. Jag nickade emot henne och drog sen upp min mobil. "Vart är du?", knappade jag in och skickade iväg till han. Lektionen gick igång och han hade fortfarande inte kommit, eller svarat mitt sms.
Klockan hade slått 2 och klockan ringde i. Jag tog snabbt min väska och lämnade rummet tillsammans med Chelsea. Plötsligt kände jag en hård knuff emot axeln. Jag kollade snabbt ditt och möttes av Ryans hårda flin. "Ska vi inte hångla lite? För 20 dollar? Kom igen", han blinkade emot mig och kom närmre. Jag drog snabbt tag i Chelsea och drog med henne bort. Hon kollade frågandes på mig. "Vad var det där om?", mummlade hon tyst. Jag ryckte på axlarna. "Ingen anning".
Jag stannade plötsligt upp. Där var han. Killen jag älskade. Ett stort leende bildades på mina läppar och jag tog snabbt tag i Chelsea och drog med henne ditt. Han stog med ryggen emot mig. När jag kom fram så knackade jag försiktigt han på ryggen och han vände sig snabbt om. "Vad vill d.. Oj, hej Summer!", han kliade sig besvärligt i nacken. Till en början var jag glad, men en osäkerhet tog tag i mig när jag såg hur han försökte säga något. Försökte komma undan. "Men vadfan, säg något då?", röt Chelsea högt och det fick Justins kompisar att vända sig om. "Oj oj oj, där har vi lilla Summer som går på allt. Hur var det att kyssa Justin?", flinade Chaz Sommers hårt. Justins bästa vän. "Va?", sa jag tyst. "Ja, du vet att det bara var på låtsas va? Justin gjorde det för 20 bucks", Chaz knuffade till mig lite och Justins vänner började skratta. Jag vände mig blick emot Justin som kollade generat ner i golvet. "Du måste skämta?", röt Chelsea och gick ett steg närmre Justin. Han skakade på huvudet och plötsligt kändes det som om något sparkade till mig. Som en hård knuff i hjärtat. "Haha, tror du ärligt Justin skulle gilla någon som dig?", skrattade Chaz och Justin mötte hans blick. "Ge dig Chaz!", muttrade han. Chaz skulle precis säga något men jag ville inte höra mer. Med all min kraft skyndade jag mig ut ur skolans område. Med tårarna rinnandes ner för kinderna.
Jag hade inte bara blivit till åtlöje. Jag hade också blivit sårad. Sårad av min första kärlek.
-
"Summer?", mammas mjuka röst fyllde rummet och jag nickade. "Mm det är jag", svarade jag samtidigt som jag hjäspade. "Vi ska åka ner till stranden, ska du med?", jag skakade på huvudet och drog täcket tättare omkring mig. "Nej, ska träffa Molly lite senare!", hon nickade tills svars och utan att säga något så lämnade hon rummet. Jag satte mig försiktigt i sängen och sträckte lite på mig. Minnen tar kål på mig. Det tog mig 1 år att komma över honom. Han var ju bara en kille.
Jag ställde mig upp och gick fram till min resväska. Jag drog upp ett par svarta shorts och en vit shorta. Jag tog en svart nitväska och bytte snabbt om till det. Jag drog på mig svarta ballerina skor och satte upp håret i en bulle. Jag drog några drag med mascaran och drog sen upp min mobil. Jag letade upp Molly bland kontakterna och ringde sen upp henne. "Ja hallå?", hörde jag en pigg röst säga. "Hej Molly", svarade jag. "SUMMER! Heeej", utbrast hon och jag började skratta lite. "Vad gör du?", fortsatte hon medans jag gick ner till hallen. "Jag tänkte gå till Starbucks, vill du göra mig sälskap?", undrade jag. Hon skrattade lite. "Vad var det för fråga, såklart jag vill. Är du där nu?", svarade hon. "Nope, ska ditt nu. Men kom till den vid skolan. Jag är där om 5. Okej?", mummlade jag. "Japp, okej. Puss", sa hon och innan jag hann svara la hon på.
-
"En Ostmacka tack, och en islatte", mummlade jag tyst mot tjejen i kassan. Hon nickade och fixade fram sakerna. Jag drog mitt kort för att betala och gick sen och satte mig vid ett bord på utsidan. Av ren nyfikenhet så kände jag mig tvungen att besöka Justins twitter. Jag sökte mig snabbt in mig på den i min mobil. Shit, 13.000.000 followers. Jag kollade igenom hans tweet med det var inget intressant. Det mesta var bara om hur glad han var över att vara i ATL och att det var kul att Chaz kommit. Men det var en tweet som jag fastnade vid. "I know you're here. It will be fun to meet you aigan", behövde jag ens tänka efter. Jag fattade ganska snabbt. Nej nej nej. Jag la snabbt ner mobilen på bordet. Killen måste skämta med mig.

"Har du sett han?", mummlade jag lyckligt och kollade på Chelsea. Hon vände upp blicken från sin mobil och kollade upp på mig. "Nej, men han kommer säkert snart. Oroa dig inte!", hon log hennes självsäkra leende. Jag nickade emot henne och drog sen upp min mobil. "Vart är du?", knappade jag in och skickade iväg till han. Lektionen gick igång och han hade fortfarande inte kommit, eller svarat mitt sms.

Klockan hade slått 2 och klockan ringde i. Jag tog snabbt min väska och lämnade rummet tillsammans med Chelsea. Plötsligt kände jag en hård knuff emot axeln. Jag kollade snabbt ditt och möttes av Ryans hårda flin. "Ska vi inte hångla lite? För 20 dollar? Kom igen", han blinkade emot mig och kom närmre. Jag drog snabbt tag i Chelsea och drog med henne bort. Hon kollade frågandes på mig. "Vad var det där om?", mummlade hon tyst. Jag ryckte på axlarna. "Ingen anning".

Jag stannade plötsligt upp. Där var han. Killen jag älskade. Ett stort leende bildades på mina läppar och jag tog snabbt tag i Chelsea och drog med henne ditt. Han stog med ryggen emot mig. När jag kom fram så knackade jag försiktigt han på ryggen och han vände sig snabbt om. "Vad vill d.. Oj, hej Summer!", han kliade sig besvärligt i nacken. Till en början var jag glad, men en osäkerhet tog tag i mig när jag såg hur han försökte säga något. Försökte komma undan. "Men vadfan, säg något då?", röt Chelsea högt och det fick Justins kompisar att vända sig om. "Oj oj oj, där har vi lilla Summer som går på allt. Hur var det att kyssa Justin?", flinade Chaz Sommers hårt.

Justins bästa vän. "Va?", sa jag tyst. "Ja, du vet att det bara var på låtsas va? Justin gjorde det för 20 bucks", Chaz knuffade till mig lite och Justins vänner började skratta. Jag vände mig blick emot Justin som kollade generat ner i golvet. "Du måste skämta?", röt Chelsea och gick ett steg närmre Justin. Han skakade på huvudet och plötsligt kändes det som om något sparkade till mig. Som en hård knuff i hjärtat. "Haha, tror du ärligt Justin skulle gilla någon som dig?", skrattade Chaz och Justin mötte hans blick. "Ge dig Chaz!", muttrade han. Chaz skulle precis säga något men jag ville inte höra mer. Med all min kraft skyndade jag mig ut ur skolans område. Med tårarna rinnandes ner för kinderna.

Jag hade inte bara blivit till åtlöje. Jag hade också blivit sårad. Sårad av min första kärlek.
-
"Summer?", mammas mjuka röst fyllde rummet och jag nickade. "Mm det är jag", svarade jag samtidigt som jag hjäspade. "Vi ska åka ner till stranden, ska du med?", jag skakade på huvudet och drog täcket tättare omkring mig. "Nej, ska träffa Molly lite senare!", hon nickade tills svars och utan att säga något så lämnade hon rummet. Jag satte mig försiktigt i sängen och sträckte lite på mig. Minnen tar kål på mig. Det tog mig 1 år att komma över honom. Han var ju bara en kille.

Jag ställde mig upp och gick fram till min resväska. Jag drog upp ett par svarta shorts och en vit shorta. Jag tog en svart nitväska och bytte snabbt om till det. Jag drog på mig svarta ballerina skor och satte upp håret i en bulle. Jag drog några drag med mascaran och drog sen upp min mobil. Jag letade upp Molly bland kontakterna och ringde sen upp henne. "Ja hallå?", hörde jag en pigg röst säga. "Hej Molly", svarade jag. "SUMMER! Heeej", utbrast hon och jag började skratta lite. "Vad gör du?", fortsatte hon medans jag gick ner till hallen. "Jag tänkte gå till Starbucks, vill du göra mig sälskap?", undrade jag. Hon skrattade lite. "Vad var det för fråga, såklart jag vill. Är du där nu?", svarade hon. "Nope, ska ditt nu. Men kom till den vid skolan. Jag är där om 5. Okej?", mummlade jag. "Japp, okej. Puss", sa hon och innan jag hann svara la hon på.
-
"En Ostmacka tack, och en islatte", mummlade jag tyst mot tjejen i kassan. Hon nickade och fixade fram sakerna. Jag drog mitt kort för att betala och gick sen och satte mig vid ett bord på utsidan. Av ren nyfikenhet så kände jag mig tvungen att besöka Justins twitter. Jag sökte mig snabbt in mig på den i min mobil. Shit, 13.000.000 followers. Jag kollade igenom hans tweet med det var inget intressant. Det mesta var bara om hur glad han var över att vara i ATL och att det var kul att Chaz kommit. Men det var en tweet som jag fastnade vid. "I know you're here. It will be fun to meet you aigan", behövde jag ens tänka efter. Jag fattade ganska snabbt. Nej nej nej. Jag la snabbt ner mobilen på bordet. Killen måste skämta med mig.

Kändes som att den blev askonstig. Menmen! Kommentera nu, pussar Ida♥

Postat av: Melina

Grymt :)

2011-10-02 @ 18:54:44
Postat av: Mathilda

grymt meeeer :D

2011-10-02 @ 19:32:51
Postat av: Leyluzz

grymt bra!:D

2011-10-02 @ 19:38:17
Postat av: Apan

Åå..., vill ha mer...

2011-10-02 @ 19:50:17
Postat av: sofia

jättebra ida :D

2011-10-02 @ 19:54:56
Postat av: Felizia

Så himla bra! :D <33

2011-10-02 @ 20:20:25
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Alictin

Jättebra! :)

2011-10-02 @ 20:29:57
URL: http://alictin.blogg.se/
Postat av: Johanna

wooohiii :D

2011-10-02 @ 20:35:00
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Becca♥

förtod INGET först sen koncentrerade jag mig och då blev den riktigt bra! (jag vet är lite blondie xD)



xxBlondie#1

2011-10-02 @ 21:01:50
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/
Postat av: Jossan

Okej...??? Om han sårade henne för typ nåra år sen om jag inte fattat fel, varför är han så entusiastisk över att få se henne? Skulle vara super glad om ni/du kunde svara så snabbt som möjligt?



P.S. Kan det vara så att han tror att hon kommit över honom?



Kraam Jossan<333

2011-10-02 @ 21:36:19
Postat av: Jojjo

Awesome

2011-10-02 @ 21:41:12
Postat av: Malin

Jätte bra! :)

2011-10-02 @ 21:42:09
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/
Postat av: elena

super bra

2011-10-02 @ 22:03:25
URL: http://fjortizella.blogg.se/
Postat av: sofia

MERRR!!!!!!! :D:D:D::D:D:D:D:D:D:

2011-10-02 @ 22:04:45
Postat av: Hanna

MEERRR :D :D

2011-10-03 @ 10:08:44
Postat av: Clara

SUPER MEERR !!! :D <3

2011-10-03 @ 12:21:14
Postat av: Cherry

du skriver så sjukt braa :D

2011-10-03 @ 14:52:12
Postat av: Amanda

Meeeer

2011-10-03 @ 15:30:48
Postat av: Ofelia

Hej, du gör skit bra kapitel önskade bara dom var lite längre du skriver så himla bra vil bara läsa mer! Mer, mer, mer!!!

2011-10-04 @ 11:20:01
Postat av: Ebba

Grymt! Galet bra! Gillar det verkligen!

2011-10-05 @ 20:43:11
URL: http://Ebbalilys.blogg,se
Postat av: Jossan

Svara svara svara svara!! Haha lol



Kram<333

2011-10-06 @ 21:16:41
Postat av: elin

sjukt bra :)

2011-10-08 @ 15:20:04
URL: http://elinohrn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: