Chapter 8 - After All This Years - Part 1

Jag kunde känna den kalla vinden strykas runt mina ben som spikar. Jag drog bak lite hår bakom örat och kollade ner i marken. Jag suckade och kollade sen upp på Molly. "Jag vill inte", sa jag tyst och hest. "Jag orkar inte..", fortsatte jag. Hon kollade hoppfullt på mig och satte sig ner på bänken bredvid oss. Tveksamt satte jag mig bredvid. "Tänk om han tycker jag är skitful? Tänk om han tycker jag är dum i huvudet?", tankarna rullade runt i huvudet. Molly skrattade lugnt och kollade på mig. "Ta det lugnt, han kommer inte tycka det. Men om du inte vill träffa han, så gör det inte då?", Molly skrattade lite samtidigt som hon uttalade orden. "Det är ju sant, men tänk om jag träffar han i stan? Dessutom är vi ju nästan grannar..",sa jag och var nära på att sucka. Men vände istället upp min blick mot Molly och log. "Men skit i det nu, jag är så glad jag äntligen träffar dig. Du sover över hos mig ikväll va?", Molly brast ut i ett leende samtidigt som hon nickade. "Såklart jag gör!", svarade hon. Jag log emot henne och vände sen bort blicken emot bussen som kom hitått. Jag ställde mig upp med ett oroligt uttryck. Staden är stor, men min tur är liten.
Justin's Perspektiv:
"Shawty with you, i'm gonna stay. Forever. Shawty with you, I'll love you. Forever. Shawty with you, you're my everything. Forever", jag drog av mig hörlurarna och la ner micken. Scooter gjorde en tumme upp och jag gick snabbt ut ur studiorummet. "Det var grymt", utbrast Scooter. Jag log lite samtidigt som jag la en arm runt mammas axlar. "Tack, ledighet nu alltså?", undrade jag och kollade menandes på Scooter. Han skrattade samtidigt som han nickade. "Yes, 5 dagar här, sen 1 vecka i Stratford. Låter det bra?", jag nickade glatt och drog ner min arm. "Vart är Chaz?", mummlade jag. "Han åkte hem till huset så länge. Ska vi åka älskling?", mammas röst var ljus och spred värme i hela kroppen. Jag kände mig så säker med henne vid min sida. Jag nickade och drog ner min arm från hennes axlar. Jag drog upp mina byxor samtidigt som jag begav mig mot våran bil.
När jag kom hem mötte jag en glad Chaz som var taggad på att möta mig på en basketmatch. "Kom igen Justin, din fegis", jag skrattade lite. "Kan vi inte gå till stranden istället?", skrattade jag. "Stranden? Är du helt galen, det är nog alldeles för kallt. Kommer inte vara en människa där", jag nickade. "Jo jag vet, därför drar vi ditt. Kom igen! Så kan vi köra beach volley boll istället?", jag kollade hoppfullt på Chaz. "Men du, man måste ju vara mer en två på det.. Fast någon borde ju finnas där! Aja, men då får jag låna badbyxor av dig", jag brast ut i ett stort leende samtidigt som jag nickade. "Du är bäst.. Men jag tror du är för tjock för att mina badbyxor ska passa dig..", sa jag fundersamt. Han spärrade upp ögonen och kollade surt mot mig. "VA? Nej, så är det inte alls. Nu vill inte jag bada med dig, brukar du spana in min mage?", röt Chaz och jag kunde inte hålla mig för skratt. "Jag driver med dig buddie, kom nu", sa jag och drog med honom in till mitt rum.
-
"Oh My Gosh! Det är iskallt", jag började skratta högt och kollade mot Chaz. "Vad bögig du låter. Kom igen nu", Jag skvätte lite vatten emot honom och han pep till. "Iiih.. SLuta Justin", utbrast han. "Hoppa i vattnet då", flinade jag och drog tag i Chaz arm och tre sekunder senare så var han i. När han kom upp på ytan kollade han argt på mig. Jag skrattade och backade back lite. "Oh my Bieber!", hörde jag någon säga högt. Både jag och Chaz vände blickarna emot en blond tjej som stog uppe på bryggan. Hon kanske var bara 5-6 år och några meter bort stog några som antagligen var hennes föreldrar. Jag puttade Chaz åt sidan och han fnös till. Jag drog upp mig på bryggan och satte mig på huk framför henne. Hon kollade stort på mig och andades högt. "Kaa..aa..kan jag få en autograf?" sa hon darrigt och jag nickade. "Såklart du kan", jag tog emot hennes penna och skrev snabbt ner min autograf på ett vitt papper. Några vatten droppar rann ner på henne och hon skrattade lite. Jag gav tillbaka pappret och hon sprang lyckligt tillbaka till sina föreldrar och dom började gå vidare. Men när jag kollade lite nogrannare kände jag igen en av dem vuxna. Det var ingen mindre än Alex. Mamma till Summer.
Jag kunde känna den kalla vinden strykas runt mina ben som spikar. Jag drog bak lite hår bakom örat och kollade ner i marken. Jag suckade och kollade sen upp på Molly. "Jag vill inte", sa jag tyst och hest. "Jag orkar inte..", fortsatte jag. Hon kollade hoppfullt på mig och satte sig ner på bänken bredvid oss. Tveksamt satte jag mig bredvid. "Tänk om han tycker jag är skitful? Tänk om han tycker jag är dum i huvudet?", tankarna rullade runt i huvudet.
Molly skrattade lugnt och kollade på mig. "Ta det lugnt, han kommer inte tycka det. Men om du inte vill träffa han, så gör det inte då?", Molly skrattade lite samtidigt som hon uttalade orden. "Det är ju sant, men tänk om jag träffar han i stan? Dessutom är vi ju nästan grannar..",sa jag och var nära på att sucka. Men vände istället upp min blick mot Molly och log. "Men skit i det nu, jag är så glad jag äntligen träffar dig. Du sover över hos mig ikväll va?", Molly brast ut i ett leende samtidigt som hon nickade. "Såklart jag gör!", svarade hon. Jag log emot henne och vände sen bort blicken emot bussen som kom hitått. Jag ställde mig upp med ett oroligt uttryck. Staden är stor, men min tur är liten.


"Shawty with you, i'm gonna stay. Forever. Shawty with you, I'll love you. Forever. Shawty with you, you're my everything. Forever", jag drog av mig hörlurarna och la ner micken när jag sjungt klart och sträckte lite på mig. Scooter gjorde en tumme upp och jag gick snabbt ut ur studiorummet. "Det var grymt", utbrast Scooter. Jag log lite samtidigt som jag la en arm runt mammas axlar. "Tack, ledighet nu alltså?", undrade jag och kollade menandes på Scooter. Han skrattade samtidigt som han nickade. "Yes, 5 dagar här, sen 1 vecka i Stratford. Låter det bra?", jag nickade glatt och drog ner min arm. "Vart är Chaz?", mummlade jag. "Han åkte hem till huset så länge. Ska vi åka älskling?", mammas röst var ljus och spred värme i hela kroppen. Jag kände mig så säker med henne vid min sida. Jag nickade och drog ner min arm från hennes axlar. Jag drog upp mina byxor samtidigt som jag begav mig mot våran bil.
När jag kom hem mötte jag en glad Chaz som var taggad på att möta mig på en basketmatch. "Kom igen Justin, din fegis", jag skrattade lite. "Kan vi inte gå till stranden istället?", skrattade jag. "Stranden? Är du helt galen, det är nog alldeles för kallt. Kommer inte vara en människa där", jag nickade.
"Jo jag vet, därför drar vi ditt. Kom igen! Så kan vi köra beach volley boll istället?", jag kollade hoppfullt på Chaz. "Men du, man måste ju vara mer en två på det.. Fast någon borde ju finnas där! Aja, men då får jag låna badbyxor av dig", jag brast ut i ett stort leende samtidigt som jag nickade. "Du är bäst.. Men jag tror du är för tjock för att mina badbyxor ska passa dig..", sa jag fundersamt. Han spärrade upp ögonen och kollade surt mot mig. "VA? Nej, så är det inte alls. Nu vill inte jag bada med dig, brukar du spana in min mage?", röt Chaz och jag kunde inte hålla mig för skratt. "Jag driver med dig buddie, kom nu", sa jag och drog med honom in till mitt rum.

-
"Oh My Gosh! Det är iskallt", jag började skratta högt och kollade mot Chaz. "Vad bögig du låter. Kom igen nu", Jag skvätte lite vatten emot honom och han pep till. "Iiih.. SLuta Justin", utbrast han. "Hoppa i vattnet då", flinade jag och drog tag i Chaz arm och tre sekunder senare så var han i. När han kom upp på ytan kollade han argt på mig. Jag skrattade och backade back lite. "Oh my Bieber!", hörde jag någon säga högt. Både jag och Chaz vände blickarna emot en blond tjej som stog uppe på bryggan. Hon kanske var bara 5-6 år och några meter bort stog några som antagligen var hennes föreldrar. Jag puttade Chaz åt sidan och han fnös till.
Jag drog upp mig på bryggan och satte mig på huk framför henne. Hon kollade stort på mig och andades högt. "Kaa..aa..kan jag få en autograf?" sa hon darrigt och jag nickade. "Såklart du kan", jag tog emot hennes penna och skrev snabbt ner min autograf på ett vitt papper. Några vatten droppar rann ner på henne och hon skrattade lite. Jag gav tillbaka pappret och hon sprang lyckligt tillbaka till sina föreldrar och dom började gå vidare. Men när jag kollade lite nogrannare kände jag igen flera av dem. Mitt hjärta stannade till. Det var inte bara hennes mamma och pappa där. Även Summer.

Har inte hunnit fixa till den eller läsa igenom den, så finns säkert massa stavfel och saker som man kanske inte förstår. Men hinner inte fixa det nu! Men ska försöka skriva en till del idag, som isf kommer upp runt 9 kanske. PUSS IDA♥

Postat av: melina

grymt bra <3

2011-10-09 @ 18:54:39
Postat av: Felizia

Jättebra!! :D <3

2011-10-09 @ 19:13:16
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: matilda

Så jävla bra kan inte vänta på nästa!! :o

2011-10-09 @ 19:39:19
Postat av: Becca♥

yeah!! jätte bra :D

2011-10-09 @ 20:01:28
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/
Postat av: Anonym

vadå har du börjat på en ny ? svara på denna kommentaren

2011-10-09 @ 20:04:51
Postat av: Mathilda

grymt bra :D meeer :D

2011-10-09 @ 20:21:34
Postat av: Johanna

wohoohho :D

2011-10-09 @ 20:22:59
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Awesome

Mer

2011-10-09 @ 20:36:36
Postat av: Hanna

Jjaaaa kommer de mer ikväll de e SUPER braa :D :D:D !!!!

2011-10-09 @ 20:40:44
Postat av: Becca♥

Åhh kom igen den är ju 9 nu XD har haft super koll på klockan ;D

2011-10-09 @ 21:06:27
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/
Postat av: My

Grymt ! Kommer de mer ikväll, yiippii :D :D :D :D

2011-10-09 @ 21:23:49
Postat av: Ofelia

Vf skrev du Part 1? Fattar nt riktigt, är de samma?

2011-10-09 @ 21:49:04
Postat av: Ofelia

Vf skrev du Part 1? Fattar nt riktigt, är de samma?

2011-10-09 @ 21:49:05
Postat av: Jasmine

Awesome :]

2011-10-09 @ 21:57:30
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Ebba

grymt!

2011-10-09 @ 22:44:02
Postat av: Johanna :>>>>>>>>>>>.

omg aaaaaaaaas bra :D.

men alltså.. dom inläggen som du har lagt upp innan, är liksom.. det är jätte stor text och så :o.



Men jätte bra! :D.

2011-10-10 @ 17:31:38
URL: http://justiinbiieberstorys.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jätte bra! Älskar redan den här novellen :)

2011-10-10 @ 19:17:53
Postat av: linnhalldin

jättebra skrivet. gillar verkligen historien.

men kapitlet kan ju inte sluta så här! skriv mer :P

2011-10-10 @ 20:05:00
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Apan

mer

2011-10-11 @ 19:38:25
Postat av: mimmi

ojj trodde det skulle vara säkert 300 kommentarer :o haha nämen när kommer nästa? :D<3

2011-10-11 @ 21:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: