Chapter 6 - Please don't remind me

Jag kastade hastigt ett blick åt Chaz som låg med huvudet vilat mot min axel. Han hade somnat, samtidigt som jag. Men nu när jag vaknat sov han vidare. Jag skrattade till, knuffade till honom lite lätt. Han stönade irriterat till och kisade mot mig, somnade snart igen men med huvudet åt andra sidan. Jag somnade till igen.

Planet hade landat, jag såg Chaz gå ut med snabba steg. Min familj intalade mig att det var bättre att vänta, så det var jag tvungen till att göra. Med en lätt suck, drog jag åt mig mitt hand bagage och reste mig upp. Alla hade nu gått ut, bara några få kvar tillsammans med alla värdinnor och piloterna. Jag gick ut med snabba steg och min familj hängde efter mig.
Jag möttes utav Chaz blick utanför, vad hade jag väntat mig? Självklart hade han väntat på mig. Jag började ana lite att han verkligen tyckte om mig, men tänkte inte mer på det nu.. "Chaz, vilken överraskning!" han log vänligt, och jag som förväntat mig det där hotande flinet. Han ryckte lite på axlarna och jag började gå med honom vid min sida. Joselyn kom en bit efter mig.
Efter någon minut kom vi ut, jag tittade mig omkring och sökte med blicken. Egentligen sökte jag inte efter någon eller något speciellt. Jag stannade upp och Chaz gjorde detsamma, i tystnad tittade vi på varandra. "Jag ska.. vänta." jag gjorde en gest mot mina otroligt sega föräldrar. Han nickade och plötsligt slog han armarna om mig. Han flinade nu och jag skrattade till, "Vi kan väl ses någon dag, hur länge stannar ni?" frågade han med ett leende som jag besvarade och tänkte efter ett slag. "Någon vecka." Han nickade och höjde handen, vinkade smått och började sedan gå, jag vinkade tillbaka och kollade bak på mamma, pappa och Joselyn.
Med väskorna bak på en taxi, var vi påväg till huset. Jag slöt ögonen en aning i bilen och innan jag visste ordet av det så var vi framme. Min dörr öppnades och jag klev ut, log tacksamt mot pappa som öppnat dörren åt mig. Jag tog ut min väska, gick därefter in. Jag sprang upp, gick ut på balkongen och tittade bak på Joselyn som nu kom ut, då suckade jag, himlade med blicken och gick in igen.
Jag gick in, satte mig på en säng, hon kom sen in och satte sig mittemot. Jag följde hennes rörelser med blicken då hon sparkade av sig skorna. Jag lade mig på sängen och tittade upp i taket, funderade lite. "Jag tänker inte låna ut min byrå denna gången." intalade Joselyn mig och reste sig upp, gick ut från mitt rum. Eftersom att vi inte var här lika ofta som i Stratford så var inte mitt rum i ordning precis.
Dagen hade flytit på, vi hade gått ut och ätit närmare kvällen, sen kommit hem igen. Jag kom genast på min mobil som varit avstängd i timmar, jag satte på den efter att jag tagit ut den från fickan. 3 sms. "Ring när du har landat. xx" hade Michelle skrivit. Ett från Chaz - ":)" jag skrattade till lite, hur tänkte han där? Det sista smset läste jag om och om igen. "Hey, hörde att du landat i Atlanta, mig slipper du inte. Klart vi måste ses." jag svalde, visste direkt vem det var från, efter alla dessa år. Jag svarade inte på det, funderade bara ett långt tag..

Watcha'll think? ;) Skrivet av mig, Harlee. Lite mella-chapter kan man kanske kalla det. Hände inte så mycket som ni märkte. Men vad tycker ni, babes? puss.

Postat av: Anonym

skiiiit braaa

2011-09-28 @ 23:10:38
Postat av: Gabrielle

Super bra! :D x

2011-09-29 @ 06:45:14
Postat av: Anonym

yeah woooho :D

2011-09-29 @ 07:02:32
Postat av: sofia

Jättebra :)

2011-09-29 @ 08:21:22
Postat av: Jojjo

Awesome

2011-09-29 @ 08:48:00
Postat av: Mathilda

meeeeeeer :D skit bra

2011-09-29 @ 09:15:48
Postat av: Ofelia

Mer, skit bra! Älskar hur ni skriver!

2011-09-29 @ 12:23:01
Postat av: mimmi

åååh vad bra när kommer nästa?? :D

2011-09-29 @ 15:10:35
Postat av: Ebba

grymt!

2011-09-29 @ 15:11:24
Postat av: Anonym

snälla skriv inte i kursiv text när dom pratar?



annars, skiiiiiiiiiiiitbraaaaa!

2011-09-29 @ 16:00:46
Postat av: Felizia

Jättebra! :D

2011-09-29 @ 16:29:21
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Becca♥

gr8!!

Älskar den här novellen redan!!♥

uppdatera lite mer bara så är jag totallt fast xD

2011-09-29 @ 16:32:06
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/
Postat av: Jenna

Jättebra :D

2011-09-29 @ 16:55:54
Postat av: Gabbi

Awesome men jag tkr hon ska va sur på Justin lite till o inte förlåta han än :)

2011-09-29 @ 18:07:28
URL: http://bieberromance.blogg.se/
Postat av: Melina

Sjukt grymt :)

2011-09-29 @ 18:39:07
Postat av: Melmi

vad heette din blogg ida? läste den en gång och älskade den. har du/ni instagram eller så också???

2011-09-29 @ 20:40:20
Postat av: LJ photos&texts

Himla fin design, och vad roligt att du skriver på en berättelse här. Keep it up!

2011-09-30 @ 16:34:22
URL: http://laramore.blogg.se/
Postat av: Matilda

Grymt men det skulle kännas lite mer verkligen med fler stora bilder imellan kapitlerna. :) Ungefär som "Is she the one" var. :)

2011-10-01 @ 08:26:41
Postat av: matilda

meer, fettbra!

2011-10-01 @ 08:47:22
Postat av: johanna

gryymt bra :)

2011-10-01 @ 11:44:32
URL: http://bieberword.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: