Chapter 9 - I'm the crazy bitch


Jag vände mig om och lutade huvudet emot stolsryggen. Jag kollade emot Justin som satt i min säng. Han skulle sjävklart lägga sig stort över hela sängen, bara för att ireetera mig. “Varför går du inte till ditt rum igen? Jag är fortfarande jävligt förbannad för det du gjorde förut”, han skrattade till och lyfte sin blick emot mig ifrån sin mobil. “Det var du innan jag kysste dig också”, han blinkade emot mig och jag fnös. Jag suckade och snurrade runt på stolen så jag kom framför datorn. Jag loggade in på facebook och kollade runt på några händelser. När jag plötsligt ser en annons på Selena Gomez nya musikvideo. Ett elakt flin la sig på mina läppar och jag vände mig tillbaka till Justin igen. “Från och med nu så gör du som jag säger, okej?”, han kollade upp på mig och skakade på huvudet. “Varför skulle jag?”, undrade han. Jag log. “Ja, om du fortfarande vill ha en flickvän”, han skrattade. “Vad ska du göra så att hon gör s..”, jag avbröt han. “Du kysste mig Justin, jag är inte ökänd här i LA, jag har lite makt”, nu var det min tur att skratta. Han reste sig snabbt upp ifrån sängen och gick närmre mig. Så nära att han drog upp mig ifrån stolen och dra mig intill sig. “Du är en galen bitch”, med dom orden lämnade han mitt rum och stängde dörren med en smäll intill sitt rum. “Har du inte hörd? Jag är den galna bitchen här”, skrek jag med ett leende. Jag slog sen ner datorn och gick ut ur mitt rum.

Jag gick snabbt ner till mamma och Pattie som stog i köket. “Får jag gå ut en stund, snäääälla? Jag behöver frisk luft”, bedjade jag och mamma kollade på mig samtidigt som hon skakade på huvudet. “Ni kommer ut imorgon, du får vänta”, mamma kollade bestämmt på mig. “Mamma snällaa! Jag gör vad som helst..”, muttrade jag och kollade ner på mina skor. “Varför vill du gå ut egentligen?”, undrade hon och jag suckade. “Eric har en fest ikväll som jag sett fram emot jätte länge.. Jag vill verkligen mamma”, sa jag tyst och hon skakade på huvudet. “Men mamma, snälla då!”, jag skrek nästan för jag blev så sur. Allt var bäverns fel. Han kunde dra åt helvete. Pattie kunde dra åt helvete. Hade hon aldrig tvingat med Justin hit så hade detta inte hänt. Mamma skakade bara på huvudet. Jag fick sån lust att bara slå henne, men jag gjorde allt för att kontrollera mig själv. Istället vände jag mig bara om och gick snabbt upp till mitt rum och stängde dörren med en smäll. Jag slängde mig ner i sängen med huvudet emot kudden. Jag hörde hur dörren öppnades och jag suckade. “Vad vill du?”, sa jag fortfarande med huvudet emot kudden. Justin skrattade. Åh, jag har aldrig hatat någons skratt så mycket. “Jag ville se dig”, sängen sjönk ner vid mina fötter, förmodligen för att Justin satte sig ner. Jag visste att det skulle bli såhär. Jag skulle inte kunna gömma mig för honom resten av livet.


“Kolla på mig”, mummlade jag och hon suckade. Hon vände ireeterat sig upp och satte sig i skräddarsits. “Vad vill du, ärligt Justin!”, röt hon och jag log. “Snacka, kan vi inte göra något kul, så tiden går fortare. Du vill väll också komma ut härifrån?”, flinade jag. Hon höjde på ögonbrynet. “Som vadå?”, jag ryckte på axlarna och mötte hennes blick. “Sanning och konsekvens”, flinade jag efter ett tag och hon såg ut att tänka efter. “Jag börjar”, sa hon snabbt och jag ryckte på axlarna. “Kör på”, mummlade jag. “Okej, sanning eller konsekvens?”, jag var snabb på att svara. “Sanning”, sa jag. “Fegis”, muttrade Alyssa besviket. Antagligen för jag valt Sanning. Jag kollade på hennes välformade läppar och hennes mystiska ögon. Hennes hår satt i en slarvig bulle mitt på huvudet, och hon var så otroligt fin. Hon hade mognat så otroligt mycket sen jag såg hennes sist. Det var helt sjukt. “Varför gav du mig aldrig en chans när vi var mindre? När du visste hur mycket jag gillade dig?”, jag avbröts i mina tankar efter att jag hörde Alyssa. Jag kollade ner i sängen. “Jag vet inte.. Jag vågade inte, jag ville inte gå in i ett förhållande antar jag”, jag var snabb med att svara men visste att hon skulle ifrågesätta mig. “Men varför kunde du bli tillsammans med Caitlin då?”, sa hon surt. “En fråga, vänta tills det blir din tur igen. Min tur, sanning eller konsekvens?”, sa jag snabbt och hon kollade irreterat på mig men svarade mig tillslut endå. “Sanning”, jag nickade. “Hur länge gillade du mig efter att jag blev tillsammans med Caitlin? Gick du vidare direkt?”, jag kollade in i hennes ögon och jag kunde se att dom blev sårbara. Fan Justin, du skulle inte frågat. Hon bet tag i sin läpp och började leka med sina fingrar. Hon öppnade munnen och suckade. “Jag gick aldrig vidare..”, sa hon tyst, nästan viskade. Va? “Vad menar du?”, undrade jag och hon mötte min blick. “En fråga Justin, vänta tills det blir din tur igen. Vad tar du?”, hon kollade kallt på mig och allt blev så annorlunda. Det kändes som om hon bara var ful av hat just nu.

“Sanning”, sa jag och hon nickade. “Bra, svara på min fråga jag frågade förut nu”, jag mötte hennes blick. “Okej.. Det är lätt, jag gillade inte dig, jag var kär i Caitlin”, jag ljög. Men jag var tvungen. Jag visste inte hur jag skulle säga sanningen. Det var för svårt. “Du ljuger”, sa hon snabbt. Jag skakade på huvudet. “Nej, Sanning eller Konsekvens?”, jag svarade henne snabbt. Jag var rädd att hon skulle förstå, något hon egentligen gjorde. Hon suckade “Konsekvens”, sa hon och mötte min blick. Hennes ögon såg rädda och osäkra ut. Jag kollade ner på hennes läppar, dom var så fyllda och kyssvänliga. Tillslut kollade jag upp på henne igen. “Kyss mig”

Postat av: Josefin

ohhhhhhhhh, IHHHHHHHHHHHHH SÅ JÄVLA BRA! slutet! gaaaaaaaaaah, snälla ett till ikväll?! <3

2012-02-05 @ 21:17:10
Postat av: Emma

omb! jätte bra, när kommer nästa? :D

2012-02-05 @ 21:29:46
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-05 @ 21:41:25
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Malin

OMG som jag har väntat!!! Det här är så sjukt bra att jag håller på att trilla av stolen!! Hoppas det blir tsm sen :D ÅÅÅÅÅHH sjuuuukt bra!!!

2012-02-05 @ 22:14:54
Postat av: Felizia

OMG SÅ HIMLA BRA!:D

2012-02-05 @ 22:18:16
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra, men Justin är en idiot, haha (:

2012-02-05 @ 22:27:57
Postat av: Melina

Sjukt bra!

2012-02-05 @ 22:51:24
Postat av: nathalie

JÄTTE BRA!! :D

2012-02-05 @ 22:54:25
URL: http://nathaliiieb.blogg.se/
Postat av: Zäta.

Tårar i sista stycket.

2012-02-05 @ 23:00:57
Postat av: Emelie

Gahhhhhhh Så bra meeeeeerrrrr

2012-02-06 @ 06:51:20
Postat av: Amanda

Ahhh MER OMBBBB!<3

2012-02-06 @ 07:59:42
Postat av: Anonym

AASSSSBBBRRRRAAA!!

2012-02-06 @ 14:51:15
Postat av: Matina

Skit bra :D

2012-02-06 @ 16:26:53
Postat av: johanna :>>>>>>>>>>>>.

aaaaaaaaaaaaas bra!

2012-02-06 @ 16:42:47
URL: http://justiinbiieberstorys.blogg.se/
Postat av: sarah

DU SKRIVER SÅ JÄVLIGT BRA! BEHÖVER MEEER :D

2012-02-06 @ 18:46:33
Postat av: Julia

gud så bra! har varit en trogen läsare sedan 2010! älskar denna novell. Längtar tills nästa chapter kommer :)

2012-02-06 @ 19:06:31
URL: http://fallenforbieber.blogg.se/
Postat av: A

As bra!!!

2012-02-06 @ 19:44:00
Postat av: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeeer :D

2012-02-06 @ 21:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: